Komunikaty PR

Na co zwrócić uwagę planując korespondencję marketingową?

2021-09-13  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W przeciwieństwie do całego rynku przesyłek listowych, segment korespondencji reklamowej cieszył się na przestrzeni ostatnich lat stabilnym wzrostem, zarówno wolumenu, jak i wartości. Najnowszy „Raport o stanie rynku pocztowego” opublikowany przez UKE pokazał jednak, że i w tej dziedzinie pandemia odcisnęła swoje piętno. W 2020 roku nadano 113,4 mln przesyłek reklamowych, o ponad 13 proc. mniej niż rok wcześniej. Eksperci zauważają jednak, że jest to sytuacja przejściowa, a zainteresowanie direct mailingiem wkrótce wróci do wcześniejszego poziomu. Warto więc przypomnieć sobie, na co zwrócić uwagę planując wysyłkę reklamową.

Największy wpływ na ubiegłoroczny spadek wolumenu korespondencji marketingowej miał oczywiście lockdown i związane z nim obostrzenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Dotknęły one w szczególności tych, którzy tradycyjnie wysyłają najwięcej przesyłek reklamowych. Dziś, kiedy handel wrócił na normalne tory, nadawcy tacy jak sieci handlowe, drogerie, butiki odzieżowe, sklepy – także te internetowe, wykorzystują direct mailing, by odrobić straty i przyciągnąć klientów – tłumaczy Janusz Konopka, prezes firmy Speedmail, alternatywnego operatora pocztowego specjalizującego się m.in. w korespondencji marketingowej.

Zdefiniowana grupa docelowa

Pierwszą kwestią, którą należy ustalić przy planowaniu wysyłki reklamowej jest to, do kogo chcemy z nią dotrzeć. Zwykło się uważać, że reklama bezpośrednia, jaką jest direct mailing najlepiej sprawdza się w przypadku starszego klienta, przyzwyczajonego do bardziej tradycyjnych form przekazu. Po części jest to prawda, jednak w czasach coraz mniej skutecznej reklamy on-line, tradycyjna forma drukowana może być dobrym sposobem dotarcia także do młodszych. Ekspert Speedmail zauważa, że tradycyjne przesyłki reklamowe stosuje dziś nawet branża e-commerce, zachęcając tym sposobem do zakupów w sieci.

Dopasowana treść

Organizując wysyłkę marketingową trzeba wiedzieć nie tylko, do kogo chcemy dotrzeć, ale i co powiedzieć. Cel takiego działania musi być jasno określony. Może nim być zwiększenie liczby odwiedzin w sklepach, ale również budowa lojalności względem marki. Cel decyduje o tym, jaka powinna być treść przekazu. By była najbardziej skuteczna, należy zadbać o jej możliwie wysokie spersonalizowanie. Personalizacja połączona z zachętą do interakcji przekłada się na pogłębienie relacji z klientem. Dopasowanie przekazu do odbiorcy ułatwia dobrze sprofilowana baza adresowa oraz jej segmentacja pod względem takich cech jak m.in.: płeć, wiek czy lokalizacja adresata.

Atrakcyjna forma

Obok dopasowanej do adresata treści, skuteczność przekazu podnosi atrakcyjna forma przesyłki. W tej kwestii tradycyjna korespondencja, którą można oddziaływać na wszystkie zmysły, zdecydowanie bije komunikację cyfrową. Direct mailing coraz rzadziej kojarzy się z wysyłanymi bezadresowo ulotkami i gazetkami promocyjnymi. Częściej są to zaskakujące formy druku 3D, magiczne kartki czy przesyłki w formie pop-up box, samoistnie zamieniające się w postać kostki. Tradycyjną przesyłką można doręczać próbki produktów, kody rabatowe, upominki, korespondencję, która jest miła w dotyku, pachnąca, a nawet wydająca dźwięki. 

Mimo postępującej cyfryzacji, a może właśnie dzięki niej, tradycyjna korespondencja marketingowa znów wraca do łask. Coraz lepsze filtry antyspamowe, blokowanie reklam w internecie, słabo dopasowane komunikaty wysyłane e-mailem czy w końcu przesyt treściami reklamowymi sprawiają, że komunikacja marketingowa w formie on-line staje się coraz mniej skuteczna. Pomysłowa kampania direct mailingowa może nie tylko pomóc w skutecznym dotarciu do różnych grup odbiorców, ale też wyróżnić się wśród konkurencji.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.