Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r
Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r i kontynuuje ekspansję na europejskie rynki w 2022 roku
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach oraz w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Rośnie eksport, rowery tej marki są już obecne w 50 krajach na całym świecie. Spektakularny sukces firma zawdzięcza odważnym decyzjom zarządu oraz zaangażowaniu całego zespołu. Menadżerowie KROSS dostrzegli szansę w ograniczeniach dostaw w czasie pandemii i przebudowując większość procesów w firmie, znakomicie wykorzystali sytuację.
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, produkuje rowery we własnej fabryce niedaleko Warszawy. Obecnie jest to kilkaset tysięcy sztuk rocznie. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Jako jeden z nielicznych producentów w Europie ma własną linię do produkcji ram karbonowych. Dzięki temu rowery produkowane w fabryce w Przasnyszu, są na bieżąco testowane i modyfikowane, tak żeby zapewniać najwyższą jakość. Konstrukcje rowerów z wykorzystaniem ram karbonowych powstają dzięki ścisłej współpracy ze sportowcami z KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych grup kolarstwa górskiego na świecie. Wieloletnie i wszechstronne doświadczenie, pozwala zaoferować rowery najwyższej jakości, które cieszą się coraz większą popularnością, co potwierdza ponad 120% wzrost eksportu rok do roku.
KROSS wzmocnił swoją pozycję dzięki temu, że już na początku 2020 roku dostrzegł kłopoty z dostępnością podzespołów i zareagował na tę sytuację szybciej niż konkurenci. Firma przemodelowała większość procesów zakładając, że po pandemii sytuacja nie wróci do normy. KROSS przygotował strategię do 2026 i wizję rozwoju sięgającą 2030 roku. W ciągu 4 najbliższych lat KROSS chce być liderem na każdym, ze środkowoeuropejskich rynków, na którym firma jest obecna. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach. Za 4 lata około połowa przychodów KROSS będzie pochodziła z eksportu.
KROSS jest także największym sprzedawcą rowerów w polskim Internecie. Firma odebrała właśnie prestiżową nagrodę Digital Excellence Award, przyznawaną co roku liderom cyfrowej transformacji. Eksperci KROSS w niecałe dwa lata, od podstaw zaprojektowali niezbędne procesy i stworzyli system sprzedaży rowerów online, który obecnie stanowi trzecią siłę sprzedażową polskiego KROSS. Liczba rowerów kupionych przez Internet w KROSS wzrosła z kilkuset sztuk w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. Tak spektakularny sukces był możliwy dzięki dobremu zaprojektowaniu zmian oraz konsekwentnemu ich wprowadzaniu, przy zbudowanym wsparciu całej załogi KROSS. Dzięki zbudowaniu tego kanału sprzedaży od podstaw, rozwiązanie jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami klientów. Już w tym roku KROSS planuje zwiększać swoją obecność w tym obszarze na rynkach zagranicznych.
- KROSS jest liderem sprzedaży rowerów w Polsce. Naszym klientom oferujemy rowery rekreacyjne, wyczynowe, miejskie, górskie, ale stawiamy także na produkcję wysokiej jakości rowerów elektrycznych, które zawojują rynek. Jesteśmy niekwestionowanym liderem sprzedaży rowerów przez Internet. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu e-commerce, KROSS w dwa lata zbudował rozwiązanie numer jeden do sprzedaży on-line z wykorzystaniem własnego kanału i osiągnął wiodącą pozycję sprzedażową przez platformy marketplace. Znacząco przebudowaliśmy wewnętrzne procesy i organizację. Dziś nasz e-commerce jest wysoko oceniany przez konsumentów – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku. Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień. Firma stale rozbudowuje ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerza liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe, przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej, znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego. KROSS w 2020 r. obchodził 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.