Komunikaty PR

Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r

2022-02-23  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Największy polski producent rowerów KROSS zwiększył eksport o 120% r/r i kontynuuje ekspansję na europejskie rynki w 2022 roku

Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach oraz w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Rośnie eksport, rowery tej marki są już obecne w 50 krajach na całym świecie. Spektakularny sukces firma zawdzięcza odważnym decyzjom zarządu oraz zaangażowaniu całego zespołu. Menadżerowie KROSS dostrzegli szansę w ograniczeniach dostaw w czasie pandemii i przebudowując większość procesów w firmie, znakomicie wykorzystali sytuację.

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, produkuje rowery we własnej fabryce niedaleko Warszawy. Obecnie jest to kilkaset tysięcy sztuk rocznie. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Jako jeden z nielicznych producentów w Europie ma własną linię do produkcji ram karbonowych. Dzięki temu rowery produkowane w fabryce w Przasnyszu, są na bieżąco testowane i modyfikowane, tak żeby zapewniać najwyższą jakość. Konstrukcje rowerów z wykorzystaniem ram karbonowych powstają dzięki ścisłej współpracy ze sportowcami z KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych grup kolarstwa górskiego na świecie. Wieloletnie i wszechstronne doświadczenie, pozwala zaoferować rowery najwyższej jakości, które cieszą się coraz większą popularnością, co potwierdza ponad 120% wzrost eksportu rok do roku.

KROSS wzmocnił swoją pozycję dzięki temu, że już na początku 2020 roku dostrzegł kłopoty z dostępnością podzespołów i zareagował na tę sytuację szybciej niż konkurenci. Firma przemodelowała większość procesów zakładając, że po pandemii sytuacja nie wróci do normy. KROSS przygotował strategię do 2026 i wizję rozwoju sięgającą 2030 roku. W ciągu 4 najbliższych lat KROSS chce być liderem na każdym, ze środkowoeuropejskich rynków, na którym firma jest obecna. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach. Za 4 lata około połowa przychodów KROSS będzie pochodziła z eksportu. 

KROSS jest także największym sprzedawcą rowerów w polskim Internecie. Firma odebrała właśnie prestiżową nagrodę Digital Excellence Award, przyznawaną co roku liderom cyfrowej transformacji. Eksperci KROSS w niecałe dwa lata, od podstaw zaprojektowali niezbędne procesy i stworzyli system sprzedaży rowerów online, który obecnie stanowi trzecią siłę sprzedażową polskiego KROSS. Liczba rowerów kupionych przez Internet w KROSS wzrosła z kilkuset sztuk w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. Tak spektakularny sukces był możliwy dzięki dobremu zaprojektowaniu zmian oraz konsekwentnemu ich wprowadzaniu, przy zbudowanym wsparciu całej załogi KROSS. Dzięki zbudowaniu tego kanału sprzedaży od podstaw, rozwiązanie jest zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami i potrzebami klientów. Już w tym roku KROSS planuje zwiększać swoją obecność w tym obszarze na rynkach zagranicznych.

- KROSS jest liderem sprzedaży rowerów w Polsce. Naszym klientom oferujemy rowery rekreacyjne, wyczynowe, miejskie, górskie, ale stawiamy także na produkcję wysokiej jakości rowerów elektrycznych, które zawojują rynek. Jesteśmy niekwestionowanym liderem sprzedaży rowerów przez Internet. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu e-commerce, KROSS w dwa lata zbudował rozwiązanie numer jeden do sprzedaży on-line z wykorzystaniem własnego kanału i osiągnął wiodącą pozycję sprzedażową przez platformy marketplace. Znacząco przebudowaliśmy wewnętrzne procesy i organizację. Dziś nasz e-commerce jest wysoko oceniany przez konsumentów – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku. Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień. Firma stale rozbudowuje ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerza liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe, przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej, znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego. KROSS w 2020 r. obchodził 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.