Komunikaty PR

Network marketing – sposób na biznes czy zajęcie dodatkowe?

2021-09-22  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dąbrowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.dabrowska|goodonepr.pl| |katarzyna.dabrowska|goodonepr.pl
796 996 272
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania Marketing ( 0.13 MB )

Chociaż umowa o pracę zapewnia poczucie bezpieczeństwa, coraz więcej Polaków rezygnuje z etatu na rzecz innych form zatrudnienia. Zwłaszcza młodzi ludzie, dopiero wkraczający na rynek pracy, zwracają uwagę na aspekty takie, jak elastyczność i niezależność finansowa[1]. Wielu z nich odpowiedź na swoje potrzeby znajduje w network marketingu. Na czym polega kariera w tym modelu biznesowym?

Według najnowszych badań, niemal połowa badanych kandydatów na całym świecie nie wybrałaby pracy na etacie. Wśród najczęściej wymienianych alternatyw, przeważnie wymieniana jest praca na kontrakcie, praca projektowa, a nawet praca sezonowa i tymczasowa – w zależności od rynku, tymi formami zatrudnienia przejawia zainteresowanie nawet 60% ankietowanych[2].

Choć atrakcyjne wynagrodzenie wciąż jest najwyżej cenioną przez kandydatów wartością, nowi pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na inne motywatory, takie jak elastyczny czas pracy i zatrudnienie, w którym wysokości zarobków nie warunkują godziny spędzone przy biurku, a realne wyniki. Jako zaletę takiego systemu najczęściej wymienia się m.in. możliwość pogodzenia pracy z obowiązkami domowymi, zdobywaniem wykształcenia czy samorealizacją. Szukając zawodu spełniającego te oczekiwania, kandydaci często spotykają się ofertami pracy w network marketingu.

Na czym polega marketing sieciowy?

Marketing sieciowy, nazywany również network marketingiem, to struktura biznesowa opierająca się na sprzedaży dóbr przez niezależnych przedstawicieli marki oraz budowaniu tychże struktur biznesowych opartych o nowych członków wchodzących do organizacji. Dzięki aktywnemu budowaniu sieci klientów i partnerów, firma jest w stanie zrezygnować z dystrybucji produktów za pomocą sklepów stacjonarnych oraz z tradycyjnych form reklamy, przeznaczając środki na prowizje dla sprzedawców.

– Jedną z zalet pracy w modelu opierającym się na network marketingu jest elastyczność, na którą mogą pozwolić sobie konsultanci, ponieważ wyniki sprzedażowe w dużej mierze zależą od tego, ile czasu poświęcamy na pracę. Odpowiednio zmotywowane osoby są w stanie przekuć marketing sieciowy w swoją główną formę zarobku, nie tylko sprzedając produkty klientom, ale również poszerzając grono partnerów. Dzięki temu tworzy się sieć, w której zarabiamy nie tylko na bezpośredniej sprzedaży, ale także na osiągnięciach osób, które zrekrutowaliśmy – wyjaśnia Andrzej Cichocki, ekspert i członek zarządu spółki CSC Global Education SA, która zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży MLM i direct selling w Polsce i na świecie.

Kariera dla każdego?

Network marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony potencjalnych handlowców. Wynika to m.in. ze stosunkowo niskiego progu wejścia – choć pewne cechy charakteru są pożądane w tym modelu pracy, od chętnych nie wymaga się jednak udokumentowanych kwalifikacji i doświadczenia.

– Rozważając podjęcie pracy opartej na modelu network marketingu z pewnością należy zastanowić się, jakich efektów oczekujemy i ile jesteśmy w stanie dać od siebie. W zależności od poświęconego czasu zarobki mogą wyglądać zupełnie inaczej u osoby, która aktywnie działa i buduje wokół siebie sieć kontaktów, a inaczej u kogoś, kto skupia się na dorywczej na sprzedaży produktów. Jedną z zalet network marketingu jest właśnie to, że tryb i formę pracy możemy dostosować do pożądanych efektów i w zależności od tego czego oczekujemy, traktować ją zarówno jako główne źródło utrzymania, jak i możliwość „dorobienia sobie” po godzinach pracy na etacie – tłumaczy Andrzej Cichocki. – Jednocześnie poza możliwością zarobku, kariera oparta na marketingu sieciowym pozwala też na samorozwój i poprawę kompetencji i umiejętności miękkich, które bardzo przydają się zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. To z pewnością wartość dodana, którą także należy wziąć pod uwagę, chcąc rozwinąć skrzydła w network marketingu – podsumowuje Cichocki.

Choć według danych z 2020 roku w branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce zarejestrowanych jest aż 987 tysięcy konsultantów, jedynie 20% z nich to osoby traktujące branżę jako główne źródło utrzymania. Warto też zauważyć, że 82% sprzedawców to kobiety – network marketing cieszy się wśród nich szczególnym powodzeniem, ponieważ pozwala na elastyczne zarządzanie czasem, a także pracę w zaciszu domowego ogniska, którą można połączyć z domowymi obowiązkami i wychowywaniem dzieci[3]. Marketing sieciowy to jednak świetne rozwiązanie nie tylko dla osób, szukających dodatkowego zarobku, ale także tych, które chcą przekuć go w stały dochód[3].


[1] Manpower Group Solutions, Raport „Jak chcemy pracować? Co pracodawcy powinni wiedzieć o preferencjach kandydatów dotyczących modelu pracy?”
[2] Tamże.
[3] Raport Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej za 2020 rok, https://pssb.pl/industry-information/wyniki-branzy-sprzedazy-bezposredniej-za-2020-rok


CSC Global Education SA to organizacja założona w 2020 roku w celu profesjonalizacji branży sprzedaży bezpośredniej (direct selling) w Polsce i na świecie. Zarząd CSC Global Education tworzą managerowie, przedsiębiorcy i szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem m.in. w sprzedaży i edukacji biznesowej działający na rynku polskim, włoskim i amerykańskim: Andrzej Cichocki, Witold Casetti, Artur Owczarski oraz Sebastian Stankiewicz. Zespół uzupełniają wykładowcy akademiccy, praktycy i eksperci z różnych obszarów naukowych takich jak: marketing, psychologia, przywództwo czy marka osobista. Misją spółki jest działalność szkoleniowa i edukacyjna kierowana do osób oraz firm działających w branży direct selling i network marketing (MLM), a także otoczenia rynkowego. Więcej informacji: www.cscglobaleducation.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec Biuro prasowe
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Firma Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!
2025-05-22 | 20:00

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

XI edycja dwudniowej konferencji Sustainable Economy Summit rozpocznie się już 27 maja w Holiday Inn Resort Warszawa-Józefów. Wydarzenie, organizowane między innymi pod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Polityka

Prof. Kołodko: Elon Musk stracił na roli doradcy Donalda Trumpa. Można mieć zastrzeżenia do rezultatów jego misji

Po pół roku szefowania Departamentowi Efektywności Rządowej (DOGE), którego celem było znalezienie oszczędności kosztem cięć personalnych w administracji federalnej, Elon Musk zdecydował się na rezygnację z politycznej kariery i powrót do świata biznesu. Jego Tesla nie może zaliczyć I kwartału br. do udanych. Zdaniem byłego ministra finansów prof. Grzegorza Kołodki do rezultatów pracy Muska można mieć wiele zastrzeżeń, choć część założeń udało mu się wykonać.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Ochrona środowiska

Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.