Komunikaty PR

Niespokojny rok 2022 w branży metalowej, ale w alu-frost stabilnie

2023-01-26  |  01:00
Biuro prasowe


Firma alu-frost z branży metalowej podsumowuje 2022 rok z umiarkowanym optymizmem. Udało się jej osiągnąć wzrost we wszystkich 3 filarach działalności: produkcji nakładek samochodowych, usługach cięcia laserem i sprzedaży metalowych dekoracji i gadżetów. Ale to ten ostatni sektor okazał się ubiegłorocznym czarnym koniem.


Na początku roku 2022 rynek stali przeżył istne tsunami. Fala podwyżek urosła do 200 proc. w stosunku do cen sprzed roku. Teraz powoli sytuacja się normuje, choć Worldsteel (Światowa Organizacja Stali) przewiduje spadek produkcji w kolejnych latach w Unii Europejskiej nawet o 4,5 proc. Wysokie ceny energii wygaszają kolejne piece i wymuszają na hutach różne ograniczenia.


Te wichry miotające globalną gospodarką odczuwają małe, lokalne, polskie firmy, których produkcja opiera się na stali i metalu. Dla wielu z nich ubiegły roku był, jak „być albo nie być” dalej w branży. Niektóre ogłosiły upadłość. Były jednak i takie, które poradziły sobie ze stalowym kryzysem całkiem nieźle. Jedną z nich jest alu-frost z podbiałostockich Sowlan.


Śledząc uważnie ruchy i trendy na światowym rynku i wykorzystując odpowiednie momenty zakład dokonał intratnych zakupów. W 2022r alu-frost zaopatrzyło się aż w 1000 ton blachy płaskiej, nie licząc rur i profili. Wykorzystuje ją pod usługi cięcia laserem. Firma najwięcej zużyła stali konstrukcyjnej – prawie 760 ton. W dużej ilości cięła też ocynk, kwasówkę oraz aluminium.


- Nasz dział CNC miał więc w ubiegłym roku ręce pełne roboty. Przerobił o ponad 160 ton blachy więcej niż rok wcześniej. To wzrost o 15 proc. -– mówi prezes alu-frost Piotr Świrko.

Dla utrzymania dobrej kondycji firmy znaczenie miało przede wszystkim to, że jej działalność opiera się na trzech filarach. I kiedy w przypadku dwóch z nich: produkcji akcesoriów samochodowych i ciecia laserem, wiele zależało od ogólnej, zmiennej koniunktury, o tyle trzeci - alaser.pl poradził sobie znakomicie. W ramach alaser.pl marka wytwarza i rozprowadza metalowe dekoracje do domu i ogrodu oraz gadżety reklamowe. Sprzedaż niektórych z nich skoczyła w zeszłym roku nawet o 200 proc.


Niezwykłym powodzeniem cieszyły się na przykład wycinane laserowo numery na dom. Firma zyskała też na tym, że poza standardowymi, wykonuje także indywidulane zlecenia klientów i tworzy modele według autorskich projektów. Taki numer na dom jest niepowtarzalny. W tym roku wprowadziła jeszcze do oferty podświetlane tabliczki adresowe, które znalazły wielu zwolenników.


Alu-frost osiągnęło też dobry wynik w sprzedaży gadżetów reklamowych, w tym metalowych statuetek, stanowiących nagrody w różnych konkursach i zawodach. Sprzedało ich w 2022 roku czterokrotnie więcej niż wcześniej.


Najbardziej niepewna sytuacja panowała w ogarniętej kryzysem branży motoryzacyjnej. Głównym asortymentem i specjalizacją alu-frost są akcesoria samochodowe (nakładki na zderzak, progi i podstopnice).


- W zeszłym roku sprzedaliśmy ich ponad 26 tys. To nieznacznie więcej niż w 2021 roku, ale cieszymy się, że udało się zachować zwyżkowy trend. Mamy nadzieję, że sprzedaż akcesoriów będzie stopniowo rosła – dodaje prezes Piotr Świrko.


Alu-frost produkuje je do ponad 40 marek samochodowych. W tym roku zamierza poszerzyć ofertę o nakładki do kolejnych, premierowych modeli, które niedawno pojawiły się lub dopiero pojawią się w salonach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.