Komunikaty PR

Niespokojny rok 2022 w branży metalowej, ale w alu-frost stabilnie

2023-01-26  |  01:00
Biuro prasowe


Firma alu-frost z branży metalowej podsumowuje 2022 rok z umiarkowanym optymizmem. Udało się jej osiągnąć wzrost we wszystkich 3 filarach działalności: produkcji nakładek samochodowych, usługach cięcia laserem i sprzedaży metalowych dekoracji i gadżetów. Ale to ten ostatni sektor okazał się ubiegłorocznym czarnym koniem.


Na początku roku 2022 rynek stali przeżył istne tsunami. Fala podwyżek urosła do 200 proc. w stosunku do cen sprzed roku. Teraz powoli sytuacja się normuje, choć Worldsteel (Światowa Organizacja Stali) przewiduje spadek produkcji w kolejnych latach w Unii Europejskiej nawet o 4,5 proc. Wysokie ceny energii wygaszają kolejne piece i wymuszają na hutach różne ograniczenia.


Te wichry miotające globalną gospodarką odczuwają małe, lokalne, polskie firmy, których produkcja opiera się na stali i metalu. Dla wielu z nich ubiegły roku był, jak „być albo nie być” dalej w branży. Niektóre ogłosiły upadłość. Były jednak i takie, które poradziły sobie ze stalowym kryzysem całkiem nieźle. Jedną z nich jest alu-frost z podbiałostockich Sowlan.


Śledząc uważnie ruchy i trendy na światowym rynku i wykorzystując odpowiednie momenty zakład dokonał intratnych zakupów. W 2022r alu-frost zaopatrzyło się aż w 1000 ton blachy płaskiej, nie licząc rur i profili. Wykorzystuje ją pod usługi cięcia laserem. Firma najwięcej zużyła stali konstrukcyjnej – prawie 760 ton. W dużej ilości cięła też ocynk, kwasówkę oraz aluminium.


- Nasz dział CNC miał więc w ubiegłym roku ręce pełne roboty. Przerobił o ponad 160 ton blachy więcej niż rok wcześniej. To wzrost o 15 proc. -– mówi prezes alu-frost Piotr Świrko.

Dla utrzymania dobrej kondycji firmy znaczenie miało przede wszystkim to, że jej działalność opiera się na trzech filarach. I kiedy w przypadku dwóch z nich: produkcji akcesoriów samochodowych i ciecia laserem, wiele zależało od ogólnej, zmiennej koniunktury, o tyle trzeci - alaser.pl poradził sobie znakomicie. W ramach alaser.pl marka wytwarza i rozprowadza metalowe dekoracje do domu i ogrodu oraz gadżety reklamowe. Sprzedaż niektórych z nich skoczyła w zeszłym roku nawet o 200 proc.


Niezwykłym powodzeniem cieszyły się na przykład wycinane laserowo numery na dom. Firma zyskała też na tym, że poza standardowymi, wykonuje także indywidulane zlecenia klientów i tworzy modele według autorskich projektów. Taki numer na dom jest niepowtarzalny. W tym roku wprowadziła jeszcze do oferty podświetlane tabliczki adresowe, które znalazły wielu zwolenników.


Alu-frost osiągnęło też dobry wynik w sprzedaży gadżetów reklamowych, w tym metalowych statuetek, stanowiących nagrody w różnych konkursach i zawodach. Sprzedało ich w 2022 roku czterokrotnie więcej niż wcześniej.


Najbardziej niepewna sytuacja panowała w ogarniętej kryzysem branży motoryzacyjnej. Głównym asortymentem i specjalizacją alu-frost są akcesoria samochodowe (nakładki na zderzak, progi i podstopnice).


- W zeszłym roku sprzedaliśmy ich ponad 26 tys. To nieznacznie więcej niż w 2021 roku, ale cieszymy się, że udało się zachować zwyżkowy trend. Mamy nadzieję, że sprzedaż akcesoriów będzie stopniowo rosła – dodaje prezes Piotr Świrko.


Alu-frost produkuje je do ponad 40 marek samochodowych. W tym roku zamierza poszerzyć ofertę o nakładki do kolejnych, premierowych modeli, które niedawno pojawiły się lub dopiero pojawią się w salonach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.