Nowa i nowoczesna hala magazynowa powstała w Gołdapi. Iryd zwiększy zatrudnien
Większa produkcja, więcej klientów i więcej miejsc pracy – to efekty ostatniej inwestycji firmy Iryd. W nowej hali produkcyjno-magazynowej będą produkowane elementy taboru kolejowego, a zatrudnienie znajdzie tam ponad 300 dodatkowych pracowników.
- W 2019 roku podjęliśmy się budowy nowej hali magazynowej. Nasza firma stale się rozrasta, a maszyn i urządzeń w parku technologicznym mamy coraz więcej. To sprawia, że lokalnie jesteśmy bardzo dużym przedsiębiorstwem zatrudniającym dziś ponad 1000 osób. Hala produkcyjno – magazynowa niebawem zostanie oddana do użytku. Planuje się, że powierzchnia zabudowy będzie wynosiła 9762,7 m2. To daje nam możliwość zatrudnienia dodatkowych 300 osób na produkcji oraz 15 pracowników biurowych. Produkcja będzie odbywała się w systemie trzyzmianowym – mówi Kamil Dyszkiewicz, kierownik zakładu.
Hala wyposażona będzie w bogaty oraz nowoczesny park maszynowy. To pozwoli na realizowanie najwyższej jakości projektów.
Firma Iryd zlokalizowana jest w Suwalskiej Strefie Ekonomicznej, a głównym obszarem jej działalności jest produkcja szerokiej gamy pojemników transportowych, palet metalowych, a także wózków wykorzystywanych w łańcuchach logistycznych. W ofercie jest też usługa cięcia laserem.
- Technologia CO2, którą możemy zastosować przy wykorzystaniu nowoczesnej maszyny Trumph, pozwala nam ciąć blachy o znacznej grubości. Pozostałe maszyny znajdujące się w naszym parku maszynowym – m.in. laser Fiber, umożliwia produkcję identycznych komponentów z zachowaniem niezwykle wysokiej precyzji. Jest to jedna z najszybszych i najbardziej precyzyjnych metod cięcia blachy – mówi kierownik zakładu.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, w 2006 roku na terenie Irydu powstała ocynkownia zanurzeniowa, która spełnia wszelkie standardy europejskie, jak i normy EN ISO 1461.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.