Nowe osoby w Zarządzie Amiblu
Mariusz Grelewicz objął stanowisko Prezesa Zarządu Amiblu Poland i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America, a Mariusz Maniara - prokurenta Amiblu Poland i Dyrektora Sprzedaży i Marketingu. Obecnie Zarząd jest dwuosobowy, uzupełnia go Natalia Wilczek zajmująca stanowisko Dyrektora Finansowego.
Mariusz Grelewicz objął funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America. Menadżer z ponad 25 letnim doświadczeniem. Odpowiada za realizację strategii AMIBLU POLAND i zarządzanie zespołami w Polsce, krajach bałtyckich, Rosji, Białorusi, Ukrainie i USA. Nadzoruje proces integracji Firm w Regionie East&North America po połączeniu AMIBLU w Europie (Hobas, Amiantit).
Wcześniej przez ponad 5 lat pracował w Grupie CIECH i CIECH Sarzyna S.A. gdzie pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego i Prezesa Zarządu. Kierowany przez niego zespół generował sprzedaż na poziomie 150 mln EUR rocznie. Przez kilka lat pełnił funkcje p.o. Dyrektora Sprzedaży Grupy, Dyrektora Regionu Europa Centralna (CEE) w SELENA FM S.A. gdzie zarządzał operacyjnie działami Sprzedaż i Marketing – 30 oddziałów, sprzedaż w 70 krajach Europy, Azji, Północnej i Południowej Ameryki; ponad 1700 pracowników. Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu (Chief Sales & Marketing Officer) w VTS GROUP w Luxemburgu gdzie odpowiedzialny był m.in. za sprzedaż w 29 krajach Europy i Azji.
Wcześniej pełnił funkcje zarządcze m.in. w PZ CUSSONS POLSKA, TEEKANNE POLSKA, FERRERO POLSKA, oraz CADBURY–WEDEL. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Katowicach oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
„Amiblu jest europejskim liderem, z silną bazą w Europie z ponad 1300 pracownikami. Mamy bardzo ambitne plany do zrealizowania w najbliższych latach. Nasza 3-filarowa strategia biznesowa opiera się na wykorzystaniu możliwości cyfrowego świata z naciskiem na zrównoważony rozwój środowiskowy
i ekonomiczny. Chcemy wzmocnić swoją obecność w kluczowych miastach w Polsce ale też w regionie.
Od dekad jesteśmy dobrym partnerem dla miast w zakresie budowania niezawodnej, neutralnej pod względem emisji CO² infrastruktury wodnej. Jesteśmy przekonani że rury GRP są optymalnym wyborem do budowy nowoczesnych rurociągów dla wielu pokoleń” – powiedział Mariusz Grelewicz.
Mariusz Maniara zajął stanowisko prokurenta Amiblu Poland; zarządza sprzedażą i marketingiem na terenie Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrain i Rosji. Wraz z zespołem kilkudziesięciu osób dostarcza prawie 200 km specjalistycznych rur dużych średnic rocznie. Firma Amiblu, zatrudniająca ponad 1300 osób na świecie, produkuje systemy wodno-kanalizacyjne dla największych miast na świecie. m. in. Warszawy, Rzymu, Paryża, Monachium, Berlina, Moskwy, Dubaju, czy Los Angeles
w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie układy chłodzenia w nowo budowanych elektrowniach w Polsce budowane są z rur GRP produkowanych przez Amiblu, podobnie jak szereg inwestycji przemysłowych i energetycznych o strategicznym znaczeniu dla państw. Fabryki w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej odpowiadają za prawie 40% ogółu produkcji całej grupy. Przed rozpoczęciem pracy w Amiblu Mariusz Maniara był współtwórcą sukcesu spółki Neptun- największego dystrybutora systemów infrastrukturalnych w Polsce. Uczestniczył w takich inwestycjach jak budowa Portu w Gdyni, Południowa Obwodnica Warszawy (POW), czy budowa zakładu marki TESLA pod Berlinem. Jest absolwentem Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach na Wydziale Budownictwa Lądowego i Inżynierii Środowiska.
„Amiblu produkuje rury GRP zarówno w zakładzie w Gdańsku, jak i w Dąbrowie Górniczej,
ale eksportujemy je na wiele rynków międzynarodowych. Rury GRP dzięki długowieczności cechuje najniższy koszt eksploatacji w całym okresie użytkowani; są znacznie trwalsze, lżejsze i bardziej przyjazne środowisku niż inne materiały. Dzięki rzetelnej wiedzy inżynierskiej naszych projektantów oraz kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu firmy, wspólnie mierzymy się- wraz z inwestorem, projektantem i wykonawcą- z nawet najbardziej skomplikowanymi projektami w branży wod-kan”- podsumował Mariusz Maniara.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.