Komunikaty PR

Nowe osoby w Zarządzie Amiblu

2021-10-27  |  12:00
Biuro prasowe

Mariusz Grelewicz objął stanowisko Prezesa Zarządu Amiblu Poland i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America, a Mariusz Maniara - prokurenta Amiblu Poland i Dyrektora Sprzedaży i Marketingu. Obecnie Zarząd jest dwuosobowy, uzupełnia go Natalia Wilczek zajmująca stanowisko Dyrektora Finansowego.

 

Mariusz Grelewicz objął funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America. Menadżer z ponad 25 letnim doświadczeniem. Odpowiada za realizację strategii AMIBLU POLAND i zarządzanie zespołami w Polsce, krajach bałtyckich, Rosji, Białorusi, Ukrainie i USA.  Nadzoruje proces integracji Firm w Regionie East&North America  po połączeniu AMIBLU w Europie (Hobas, Amiantit).

Wcześniej przez ponad 5 lat pracował  w Grupie CIECH i CIECH Sarzyna S.A. gdzie pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego i Prezesa Zarządu. Kierowany przez niego zespół generował sprzedaż na poziomie 150  mln EUR rocznie. Przez kilka lat pełnił funkcje p.o. Dyrektora Sprzedaży Grupy, Dyrektora Regionu Europa Centralna (CEE) w SELENA FM S.A. gdzie zarządzał operacyjnie działami Sprzedaż i Marketing – 30 oddziałów, sprzedaż w  70 krajach Europy, Azji, Północnej i Południowej Ameryki; ponad 1700 pracowników.  Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu (Chief Sales & Marketing Officer) w VTS GROUP w Luxemburgu gdzie odpowiedzialny był m.in. za sprzedaż w 29 krajach Europy i Azji.

Wcześniej pełnił funkcje zarządcze m.in. w PZ CUSSONS POLSKA, TEEKANNE POLSKA, FERRERO POLSKA, oraz CADBURY–WEDEL. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Katowicach oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

 

„Amiblu jest europejskim liderem, z silną  bazą w Europie z ponad 1300 pracownikami. Mamy bardzo ambitne plany do zrealizowania w najbliższych latach. Nasza  3-filarowa strategia biznesowa opiera się na wykorzystaniu możliwości cyfrowego świata z naciskiem na zrównoważony rozwój środowiskowy
i ekonomiczny. Chcemy wzmocnić swoją obecność w kluczowych miastach w Polsce ale też w regionie.
Od dekad jesteśmy dobrym partnerem dla miast w zakresie budowania niezawodnej, neutralnej pod względem emisji CO² infrastruktury wodnej. Jesteśmy przekonani że rury GRP są optymalnym wyborem do budowy nowoczesnych rurociągów dla wielu pokoleń” –
powiedział Mariusz Grelewicz.

 

Mariusz Maniara zajął stanowisko prokurenta Amiblu Poland; zarządza sprzedażą i marketingiem na terenie Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrain i Rosji. Wraz z zespołem kilkudziesięciu osób dostarcza prawie 200 km specjalistycznych rur dużych średnic rocznie. Firma Amiblu, zatrudniająca ponad 1300 osób na świecie, produkuje systemy wodno-kanalizacyjne dla największych miast na świecie. m. in. Warszawy, Rzymu, Paryża, Monachium, Berlina, Moskwy, Dubaju, czy Los Angeles
w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie układy chłodzenia w nowo budowanych elektrowniach w Polsce budowane są z rur GRP produkowanych przez Amiblu, podobnie jak szereg inwestycji przemysłowych i energetycznych o strategicznym znaczeniu dla państw. Fabryki w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej odpowiadają za prawie 40% ogółu produkcji całej grupy. Przed rozpoczęciem pracy w Amiblu Mariusz Maniara był współtwórcą sukcesu spółki Neptun- największego dystrybutora systemów infrastrukturalnych w Polsce. Uczestniczył w takich inwestycjach jak budowa  Portu  w Gdyni, Południowa Obwodnica Warszawy (POW), czy budowa zakładu marki TESLA pod Berlinem. Jest absolwentem Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach na Wydziale Budownictwa Lądowego i Inżynierii Środowiska.

 

„Amiblu produkuje rury GRP zarówno w zakładzie w Gdańsku, jak i w Dąbrowie Górniczej,
ale eksportujemy je na wiele rynków międzynarodowych. Rury GRP dzięki długowieczności cechuje najniższy koszt eksploatacji w całym okresie użytkowani; są znacznie trwalsze, lżejsze i bardziej przyjazne środowisku niż inne materiały. Dzięki rzetelnej wiedzy inżynierskiej naszych projektantów oraz kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu firmy, wspólnie mierzymy się- wraz z inwestorem, projektantem i wykonawcą- z nawet najbardziej skomplikowanymi projektami w branży wod-kan”-
podsumował Mariusz Maniara.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.