Nowe osoby w Zarządzie Amiblu
Mariusz Grelewicz objął stanowisko Prezesa Zarządu Amiblu Poland i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America, a Mariusz Maniara - prokurenta Amiblu Poland i Dyrektora Sprzedaży i Marketingu. Obecnie Zarząd jest dwuosobowy, uzupełnia go Natalia Wilczek zajmująca stanowisko Dyrektora Finansowego.
Mariusz Grelewicz objął funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America. Menadżer z ponad 25 letnim doświadczeniem. Odpowiada za realizację strategii AMIBLU POLAND i zarządzanie zespołami w Polsce, krajach bałtyckich, Rosji, Białorusi, Ukrainie i USA. Nadzoruje proces integracji Firm w Regionie East&North America po połączeniu AMIBLU w Europie (Hobas, Amiantit).
Wcześniej przez ponad 5 lat pracował w Grupie CIECH i CIECH Sarzyna S.A. gdzie pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego i Prezesa Zarządu. Kierowany przez niego zespół generował sprzedaż na poziomie 150 mln EUR rocznie. Przez kilka lat pełnił funkcje p.o. Dyrektora Sprzedaży Grupy, Dyrektora Regionu Europa Centralna (CEE) w SELENA FM S.A. gdzie zarządzał operacyjnie działami Sprzedaż i Marketing – 30 oddziałów, sprzedaż w 70 krajach Europy, Azji, Północnej i Południowej Ameryki; ponad 1700 pracowników. Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu (Chief Sales & Marketing Officer) w VTS GROUP w Luxemburgu gdzie odpowiedzialny był m.in. za sprzedaż w 29 krajach Europy i Azji.
Wcześniej pełnił funkcje zarządcze m.in. w PZ CUSSONS POLSKA, TEEKANNE POLSKA, FERRERO POLSKA, oraz CADBURY–WEDEL. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Katowicach oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
„Amiblu jest europejskim liderem, z silną bazą w Europie z ponad 1300 pracownikami. Mamy bardzo ambitne plany do zrealizowania w najbliższych latach. Nasza 3-filarowa strategia biznesowa opiera się na wykorzystaniu możliwości cyfrowego świata z naciskiem na zrównoważony rozwój środowiskowy
i ekonomiczny. Chcemy wzmocnić swoją obecność w kluczowych miastach w Polsce ale też w regionie.
Od dekad jesteśmy dobrym partnerem dla miast w zakresie budowania niezawodnej, neutralnej pod względem emisji CO² infrastruktury wodnej. Jesteśmy przekonani że rury GRP są optymalnym wyborem do budowy nowoczesnych rurociągów dla wielu pokoleń” – powiedział Mariusz Grelewicz.
Mariusz Maniara zajął stanowisko prokurenta Amiblu Poland; zarządza sprzedażą i marketingiem na terenie Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrain i Rosji. Wraz z zespołem kilkudziesięciu osób dostarcza prawie 200 km specjalistycznych rur dużych średnic rocznie. Firma Amiblu, zatrudniająca ponad 1300 osób na świecie, produkuje systemy wodno-kanalizacyjne dla największych miast na świecie. m. in. Warszawy, Rzymu, Paryża, Monachium, Berlina, Moskwy, Dubaju, czy Los Angeles
w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie układy chłodzenia w nowo budowanych elektrowniach w Polsce budowane są z rur GRP produkowanych przez Amiblu, podobnie jak szereg inwestycji przemysłowych i energetycznych o strategicznym znaczeniu dla państw. Fabryki w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej odpowiadają za prawie 40% ogółu produkcji całej grupy. Przed rozpoczęciem pracy w Amiblu Mariusz Maniara był współtwórcą sukcesu spółki Neptun- największego dystrybutora systemów infrastrukturalnych w Polsce. Uczestniczył w takich inwestycjach jak budowa Portu w Gdyni, Południowa Obwodnica Warszawy (POW), czy budowa zakładu marki TESLA pod Berlinem. Jest absolwentem Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach na Wydziale Budownictwa Lądowego i Inżynierii Środowiska.
„Amiblu produkuje rury GRP zarówno w zakładzie w Gdańsku, jak i w Dąbrowie Górniczej,
ale eksportujemy je na wiele rynków międzynarodowych. Rury GRP dzięki długowieczności cechuje najniższy koszt eksploatacji w całym okresie użytkowani; są znacznie trwalsze, lżejsze i bardziej przyjazne środowisku niż inne materiały. Dzięki rzetelnej wiedzy inżynierskiej naszych projektantów oraz kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu firmy, wspólnie mierzymy się- wraz z inwestorem, projektantem i wykonawcą- z nawet najbardziej skomplikowanymi projektami w branży wod-kan”- podsumował Mariusz Maniara.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.