Nowe osoby w Zarządzie Amiblu
Mariusz Grelewicz objął stanowisko Prezesa Zarządu Amiblu Poland i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America, a Mariusz Maniara - prokurenta Amiblu Poland i Dyrektora Sprzedaży i Marketingu. Obecnie Zarząd jest dwuosobowy, uzupełnia go Natalia Wilczek zajmująca stanowisko Dyrektora Finansowego.
Mariusz Grelewicz objął funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Regionu East & North America. Menadżer z ponad 25 letnim doświadczeniem. Odpowiada za realizację strategii AMIBLU POLAND i zarządzanie zespołami w Polsce, krajach bałtyckich, Rosji, Białorusi, Ukrainie i USA. Nadzoruje proces integracji Firm w Regionie East&North America po połączeniu AMIBLU w Europie (Hobas, Amiantit).
Wcześniej przez ponad 5 lat pracował w Grupie CIECH i CIECH Sarzyna S.A. gdzie pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego i Prezesa Zarządu. Kierowany przez niego zespół generował sprzedaż na poziomie 150 mln EUR rocznie. Przez kilka lat pełnił funkcje p.o. Dyrektora Sprzedaży Grupy, Dyrektora Regionu Europa Centralna (CEE) w SELENA FM S.A. gdzie zarządzał operacyjnie działami Sprzedaż i Marketing – 30 oddziałów, sprzedaż w 70 krajach Europy, Azji, Północnej i Południowej Ameryki; ponad 1700 pracowników. Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu (Chief Sales & Marketing Officer) w VTS GROUP w Luxemburgu gdzie odpowiedzialny był m.in. za sprzedaż w 29 krajach Europy i Azji.
Wcześniej pełnił funkcje zarządcze m.in. w PZ CUSSONS POLSKA, TEEKANNE POLSKA, FERRERO POLSKA, oraz CADBURY–WEDEL. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym
w Katowicach oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
„Amiblu jest europejskim liderem, z silną bazą w Europie z ponad 1300 pracownikami. Mamy bardzo ambitne plany do zrealizowania w najbliższych latach. Nasza 3-filarowa strategia biznesowa opiera się na wykorzystaniu możliwości cyfrowego świata z naciskiem na zrównoważony rozwój środowiskowy
i ekonomiczny. Chcemy wzmocnić swoją obecność w kluczowych miastach w Polsce ale też w regionie.
Od dekad jesteśmy dobrym partnerem dla miast w zakresie budowania niezawodnej, neutralnej pod względem emisji CO² infrastruktury wodnej. Jesteśmy przekonani że rury GRP są optymalnym wyborem do budowy nowoczesnych rurociągów dla wielu pokoleń” – powiedział Mariusz Grelewicz.
Mariusz Maniara zajął stanowisko prokurenta Amiblu Poland; zarządza sprzedażą i marketingiem na terenie Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrain i Rosji. Wraz z zespołem kilkudziesięciu osób dostarcza prawie 200 km specjalistycznych rur dużych średnic rocznie. Firma Amiblu, zatrudniająca ponad 1300 osób na świecie, produkuje systemy wodno-kanalizacyjne dla największych miast na świecie. m. in. Warszawy, Rzymu, Paryża, Monachium, Berlina, Moskwy, Dubaju, czy Los Angeles
w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie układy chłodzenia w nowo budowanych elektrowniach w Polsce budowane są z rur GRP produkowanych przez Amiblu, podobnie jak szereg inwestycji przemysłowych i energetycznych o strategicznym znaczeniu dla państw. Fabryki w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej odpowiadają za prawie 40% ogółu produkcji całej grupy. Przed rozpoczęciem pracy w Amiblu Mariusz Maniara był współtwórcą sukcesu spółki Neptun- największego dystrybutora systemów infrastrukturalnych w Polsce. Uczestniczył w takich inwestycjach jak budowa Portu w Gdyni, Południowa Obwodnica Warszawy (POW), czy budowa zakładu marki TESLA pod Berlinem. Jest absolwentem Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach na Wydziale Budownictwa Lądowego i Inżynierii Środowiska.
„Amiblu produkuje rury GRP zarówno w zakładzie w Gdańsku, jak i w Dąbrowie Górniczej,
ale eksportujemy je na wiele rynków międzynarodowych. Rury GRP dzięki długowieczności cechuje najniższy koszt eksploatacji w całym okresie użytkowani; są znacznie trwalsze, lżejsze i bardziej przyjazne środowisku niż inne materiały. Dzięki rzetelnej wiedzy inżynierskiej naszych projektantów oraz kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu firmy, wspólnie mierzymy się- wraz z inwestorem, projektantem i wykonawcą- z nawet najbardziej skomplikowanymi projektami w branży wod-kan”- podsumował Mariusz Maniara.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.