Nowe regularne połączenie między Bolonią a Krakowem
DB Schenker stale rozwija swoją ofertę i optymalizuje czas realizacji zleceń • Teraz importerzy i eksporterzy mogą korzystać z nowej regularnej linii między Bolonią a Krakowem
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego wymiana handlowa z Włochami w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wykazała eksport towarów z Polski w wysokości 3,3 mld euro (wzrost o 24,9%), także tyle samo wyniósł nasz import z Włoch, dokładnie 3,3 mld euro (przy wzroście o 9,6%). Oznacza to idealną równowagę między eksportem a importem.
Włochy są niewątpliwie w czołówce partnerów handlowych Polski, a polscy przedsiębiorcy bardzo cenią sobie tę współpracę. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wymiany towarów z Włochami, DB Schenker uruchomił kolejne połączenie drogowe. Od marca tego roku towary z całej Polski transportowane są przez Kraków i Bolonię 5 razy w tygodniu. Produkty „Made in Italy” trafiają do Polski w zaledwie 20 godzin. To samo w drugą stronę, towary do włoskich przedsiębiorców wyjeżdżają z krakowskiego terminala od wtorku do soboty.
Najczęściej przewożonymi ładunkami są: metale, produkty z branży elektronicznej, optycznej, wyroby przemysłu elektromaszynowego, materiały i wyroby włókiennicze, towary z branży wykończeniowej oraz artykuły spożywcze.
Nowe połączenie daje także dodatkową możliwość dla klientów, którzy chcą dostarczyć swoje przesyłki na Maltę. Po dotarciu towarów do Bolonii włoski oddział operatora organizuje dalszą dystrybucję do Neapolu, a następnie promem na wyspę.
Specjalnie na potrzeby tego połączenia, do sieci DB Schenker w Polsce włączono kolejne nadwozia wymienne (swap body, BDF). Zastosowanie BDF pozwala nie tylko efektywniej realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą przestrzeń ładunkową niż tradycyjna naczepa, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i, co się z tym wiąże, niższą emisję spalin.
DB Schenker dysponuje 430 terminalami w Europie przeznaczonymi do obsługi transportu drogowego dla klientów z różnych branż. Dzięki tak rozbudowanej sieci operator logistyczny w Europie obsługuje ponad 400 tys. przesyłek dziennie. Nowe połączenie z Włochami pozwala zwiększyć obroty towarowe handlu zagranicznego oraz przyspieszyć dostawy importowanych, jak i eksportowanych produktów.
O DB Schenker w Polsce
DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób.
https://www.dbschenker.com/pl-pl
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.