Komunikaty PR

Nowy program softlandingowy w CIC Warsaw

2020-12-16  |  11:50
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

W grudniu ruszył nowy program „softlandingowy” w Cambridge Innovation Center Warsaw, organizowany wspólnie z Venture Café Warsaw. To inicjatywa skierowana do zagranicznych przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć działalność w Polsce i mają ambicje rozwijania jej także na pozostałych rynkach unijnych. Dzięki udziałowi w programie przedstawiciele zagranicznego biznesu uzyskują pomoc merytoryczną i praktyczną przy zakładaniu filii swojej działalności biznesowej w Polsce oraz otrzymują dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i bogatego zaplecza globalnego ekosystemu CIC.

Choć sytuacja gospodarcza w ostatnich miesiącach nie jest łatwa, CIC Warsaw i Venture Café Warsaw Foundation wprowadzają kolejne rozwiązania, które pomagają stymulować środowisko biznesowe i mimo trudnych warunków wspierać przedsiębiorców. Uruchomiony właśnie nowy program softlandingowy ma na celu ułatwić zagranicznym podmiotom zaistnienie na biznesowej mapie Polski i Europy. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie i wyzwania, przed którymi stają obcokrajowcy planujący osiedlenie w Polsce i rozpoczęcie tutaj działalności. W pierwszym okresie, przygotowana została specjalna oferta dla przedsiębiorców z Białorusi. Partnerami strategicznymi inicjatywy są Polska Agencja Inwestycji i Handlu i Startup Hub Poland, a founding partnerem EY Polska.

Sieć korzyści

Udział w programie softlandingowym zapewnia uczestnikom nie tylko wiedzę i wskazówki jak przygotować się do założenia i prowadzenia podmiotu gospodarczego w Polsce, ale daje też dodatkową wartość. Jak mówi Aureliusz Górski, współzałożyciel CIC Poland oraz Founding Executive Director w fundacji Venture Café Warsaw, jednostka wspiera swoich partnerów na bardzo wielu poziomach. – Jako globalna organizacja mamy wszelkie narzędzia, by pomagać firmom w rozwoju. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do naszego zaplecza biurowego czy sal konferencyjnych, ale przede wszystkim mogą brać udział w organizowanych przez nas wydarzeniach, mają dostęp do wybitnych ekspertów i osób, których prawdopodobnie nie mieliby okazji poznać w innym miejscu. Warto wspomnieć, że jesteśmy częścią jednej z największych organizacji biznesowych na świecie. Dlatego w Polsce chętnie dzielimy się tym, co zostało przez lata wypracowane w CIC, a co tak bardzo przydaje się biznesie. To narzędzia, know-how i kontakty – podkreśla. Dodaje, że program został zaprojektowany tak, aby obcokrajowcy byli maksymalnie dobrze przygotowani do wejścia na rynek i mogli szybko usamodzielnić biznes. Część merytoryczna powstała we współpracy z firmą konsultingową EY Polska.   

Nowy biznes w czterech krokach

Program softlandingowy składa się z czterech etapów. Pierwszym (Prelanding package) jest przygotowanie do rozpoczęcia działalności i zapoznanie z kompleksową wiedzą z zakresu funkcjonowania spółek w Polsce. Druga opcjonalna faza programu (New Entity) została przygotowana przez specjalistów EY Polska dla tych, którzy są zainteresowani przekazaniem profesjonalistom całego procesu rejestracji spółki.

Kolejny etap programu (First 30 days) to wsparcie w początkowym okresie funkcjonowania, który często decyduje o sukcesie lub porażce. Przedsiębiorcy mogą korzystać z usług dostępnych w CIC Warsaw i w ten sposób rozwijać swoją działalność. W ramach ostatniej części programu (Scaling up), w zależności od indywidualnych potrzeb, startupy mogą ubiegać się o dostęp do finansowania, wsparcia dalszego rozwoju biznesu, outsourcingu procesów biznesowych czy np. zarządzania ryzykiem.

Specjalna oferta dla Białorusinów

Program adresowany jest do wszystkich obcokrajowców zainteresowanych rozwojem biznesu w Polsce, ale ze względu na wyjątkowo trudną sytuację polityczno-gospodarczą na Białorusi, dla obywateli tego kraju przygotowano specjalną ofertę. To forma wyrazu solidarności i wsparcia dla tych, którzy u siebie mają ograniczone możliwości działania.

CIC Warsaw i Venture Café Warsaw organizują konkurs, w którym zwycięzca otrzyma darmowy udział w części programu. Głównym kryterium wyboru będzie tzw. social impact, czyli oddziaływanie społeczne firmy, rozumiane jako jej pozytywny wpływ na społeczność, środowisko czy np. promowanie zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo 5 wybranych w konkursie firm będzie mogło odbyć indywidualne sesje z ekspertami oraz otrzyma darmowy dostęp do przestrzeni coworkingowej w Varso Place w centrum Warszawy.

Uczestnicy programu otrzymają również wsparcie w uzyskaniu polskiej wizy, która umożliwi im przyjazd do Polski i założenie podmiotu gospodarczego.

Więcej informacji o programie znajduje się na stronie www.softlanding.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.