Komunikaty PR

Nowy program softlandingowy w CIC Warsaw

2020-12-16  |  11:50
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

W grudniu ruszył nowy program „softlandingowy” w Cambridge Innovation Center Warsaw, organizowany wspólnie z Venture Café Warsaw. To inicjatywa skierowana do zagranicznych przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć działalność w Polsce i mają ambicje rozwijania jej także na pozostałych rynkach unijnych. Dzięki udziałowi w programie przedstawiciele zagranicznego biznesu uzyskują pomoc merytoryczną i praktyczną przy zakładaniu filii swojej działalności biznesowej w Polsce oraz otrzymują dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i bogatego zaplecza globalnego ekosystemu CIC.

Choć sytuacja gospodarcza w ostatnich miesiącach nie jest łatwa, CIC Warsaw i Venture Café Warsaw Foundation wprowadzają kolejne rozwiązania, które pomagają stymulować środowisko biznesowe i mimo trudnych warunków wspierać przedsiębiorców. Uruchomiony właśnie nowy program softlandingowy ma na celu ułatwić zagranicznym podmiotom zaistnienie na biznesowej mapie Polski i Europy. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie i wyzwania, przed którymi stają obcokrajowcy planujący osiedlenie w Polsce i rozpoczęcie tutaj działalności. W pierwszym okresie, przygotowana została specjalna oferta dla przedsiębiorców z Białorusi. Partnerami strategicznymi inicjatywy są Polska Agencja Inwestycji i Handlu i Startup Hub Poland, a founding partnerem EY Polska.

Sieć korzyści

Udział w programie softlandingowym zapewnia uczestnikom nie tylko wiedzę i wskazówki jak przygotować się do założenia i prowadzenia podmiotu gospodarczego w Polsce, ale daje też dodatkową wartość. Jak mówi Aureliusz Górski, współzałożyciel CIC Poland oraz Founding Executive Director w fundacji Venture Café Warsaw, jednostka wspiera swoich partnerów na bardzo wielu poziomach. – Jako globalna organizacja mamy wszelkie narzędzia, by pomagać firmom w rozwoju. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do naszego zaplecza biurowego czy sal konferencyjnych, ale przede wszystkim mogą brać udział w organizowanych przez nas wydarzeniach, mają dostęp do wybitnych ekspertów i osób, których prawdopodobnie nie mieliby okazji poznać w innym miejscu. Warto wspomnieć, że jesteśmy częścią jednej z największych organizacji biznesowych na świecie. Dlatego w Polsce chętnie dzielimy się tym, co zostało przez lata wypracowane w CIC, a co tak bardzo przydaje się biznesie. To narzędzia, know-how i kontakty – podkreśla. Dodaje, że program został zaprojektowany tak, aby obcokrajowcy byli maksymalnie dobrze przygotowani do wejścia na rynek i mogli szybko usamodzielnić biznes. Część merytoryczna powstała we współpracy z firmą konsultingową EY Polska.   

Nowy biznes w czterech krokach

Program softlandingowy składa się z czterech etapów. Pierwszym (Prelanding package) jest przygotowanie do rozpoczęcia działalności i zapoznanie z kompleksową wiedzą z zakresu funkcjonowania spółek w Polsce. Druga opcjonalna faza programu (New Entity) została przygotowana przez specjalistów EY Polska dla tych, którzy są zainteresowani przekazaniem profesjonalistom całego procesu rejestracji spółki.

Kolejny etap programu (First 30 days) to wsparcie w początkowym okresie funkcjonowania, który często decyduje o sukcesie lub porażce. Przedsiębiorcy mogą korzystać z usług dostępnych w CIC Warsaw i w ten sposób rozwijać swoją działalność. W ramach ostatniej części programu (Scaling up), w zależności od indywidualnych potrzeb, startupy mogą ubiegać się o dostęp do finansowania, wsparcia dalszego rozwoju biznesu, outsourcingu procesów biznesowych czy np. zarządzania ryzykiem.

Specjalna oferta dla Białorusinów

Program adresowany jest do wszystkich obcokrajowców zainteresowanych rozwojem biznesu w Polsce, ale ze względu na wyjątkowo trudną sytuację polityczno-gospodarczą na Białorusi, dla obywateli tego kraju przygotowano specjalną ofertę. To forma wyrazu solidarności i wsparcia dla tych, którzy u siebie mają ograniczone możliwości działania.

CIC Warsaw i Venture Café Warsaw organizują konkurs, w którym zwycięzca otrzyma darmowy udział w części programu. Głównym kryterium wyboru będzie tzw. social impact, czyli oddziaływanie społeczne firmy, rozumiane jako jej pozytywny wpływ na społeczność, środowisko czy np. promowanie zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo 5 wybranych w konkursie firm będzie mogło odbyć indywidualne sesje z ekspertami oraz otrzyma darmowy dostęp do przestrzeni coworkingowej w Varso Place w centrum Warszawy.

Uczestnicy programu otrzymają również wsparcie w uzyskaniu polskiej wizy, która umożliwi im przyjazd do Polski i założenie podmiotu gospodarczego.

Więcej informacji o programie znajduje się na stronie www.softlanding.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.