Komunikaty PR

Od 30 lat Danfoss działa w Polsce na rzecz energii i klimatu

2021-11-25  |  09:00
Biuro prasowe

Firma Danfoss w 2021 r. świętuje 30. rocznicę swojej działalności w Polsce. Obecnie Danfoss Poland to dwa zakłady produkcyjne, 1470 pracowników, a także prawie 2,5 mln produktów sprzedawanych rocznie.

 

Historia Danfoss w Polsce rozpoczęła się w 1991 r. w Warszawie, w niewielkiej siedzibie przy ulicy Obozowej, gdzie wytwarzane były m.in. termostaty grzejnikowe, które firma jako pierwsza wprowadziła na polski rynek. Przez wiele lat na wszystkie głowice termostatyczne mówiono „danfossy” i do tej pory urządzenia Danfoss są synonimem wysokiej jakości i oszczędności energii. Fabryka złożona z jednego piętra budynku i części produkcyjnej szybko okazała się zbyt mała. Kilka lat trwały poszukiwania nowego miejsca dla siedziby firmy, aż w końcu 6 lat później wkopano kamień węgielny pod zakład produkcyjny w Grodzisku Mazowieckim. Na uroczystości otwarcia pierwszej hali produkcyjnej, obok burmistrza Grodziska Mazowieckiego – Grzegorza Benedykcińskiego, obecni byli również: Jorgen Mads Clausen, syn założyciela Danfoss, Bitten Clausen, żona założyciela Danfoss, a także następca tronu Królestwa Danii, Książę Fryderyk oraz ówczesna pierwsza dama, Jolanta Kwaśniewska. Co znaczące – część osób z pierwszej załogi fabryki z ul. Obozowej nadal pracuje w Danfoss Poland, a wielu z nich obchodzić będzie w ciągu najbliższych lat swoje 20-lecie i 25-lecie pracy.

 

Otwarta w roku 1998 fabryka w Grodzisku to także pierwsza firma w przemysłowej strefie miasta, po której pojawiły się inne podmioty, co stanowiło istotny krok w dalszym rozwoju miasta. Danfoss był i nadal jest największym pracodawcą w Grodzisku Mazowieckim. Na pierwszej hali wybudowanej w grodziskim kampusie Danfoss do dziś produkowane są komponenty wykorzystywane w chłodnictwie komercyjnym i przemysłowym: regulatory ciśnienia i temperatury, ciśnieniowe i temperaturowe zawory wodne, zawory grupy KV, presostaty kartridżowe.

 

W 2002 roku, po ponad 50 latach od pojawienia się pierwszego pomysłu i zapoczątkowania rozmów na ten temat, powstał joint venture pomiędzy kulturą japońską i duńską w Polsce, czyli spółka Danfoss Saginomiya z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim. Odgrywa ona znaczącą rolę w produkcji i dostarczaniu na rynek miniaturowych wyłączników ciśnieniowych dla branży chłodniczej.  

 

10 lat po otworzeniu fabryki Danfoss Poland w Grodzisku Mazowieckim, w 2008 r. uruchomiono drugą halę produkcyjną, w której rozpoczęto produkcję nowoczesnych urządzeń do ogrzewania – pomp ciepła (obecnie już nie będących w portfolio firmy) oraz kabli i mat grzejnych DEVI. Ogrzewnictwo stało się drugim istotnym obszarem produkcji Danfoss Poland. W 2011 roku – po połączeniu dwóch spółek należących do grupy Danfoss, tj. Danfoss z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim i Danfoss LPM z siedzibą w Tuchomiu – powstała firma pod nazwą Danfoss Poland. Wówczas rozpoczęła się produkcja węzłów cieplnych w tuchomskim zakładzie. To tutaj w 2020 roku wyprodukowano olbrzymi węzeł cieplny o mocy 24 MW, który waży 17,5 tony, a swoim rozmiarem dorównuje boisku do siatkówki. Ten giga węzeł zamontowany został w siedzibie głównej Danfoss w Nordborgu, gdzie pełni funkcje zarówno użyteczne, jak i pokazowe oraz edukacyjne. Z kolei rok 2019 to otwarcie produkcji elektronicznych termostatów Danfoss Eco, umożliwiających łatwą kontrolę ciepła w domu za pomocą aplikacji w telefonie.

 

Rok 2021 to nie tylko 30. rocznica działalności Danfoss na polskim rynku, ale również uruchomienie trzeciej hali produkcyjnej w kampusie w Grodzisku Mazowieckim, na której produkowane są rozwiązania zwiększające efektywność oraz energooszczędność różnych systemów przemysłowych, np. chłodniczych w przemyśle spożywczym. Do końca roku uruchomione zostaną również produkcje komponentów wspomagających ograniczenie zużycia wody (zawory elektromagnetyczne). Wraz z otwarciem nowej hali w Grodzisku, kampus ten stał się trzecim co do wielkości w Europie na globalnej mapie Danfoss.

 

Rozwiązania Danfoss dedykowane są miastom, a w nich: budynkom, przedsiębiorstwom ciepłowniczym
i wodno-kanalizayjnym, przemysłowi, w tym spożywczemu, gdzie wspierają utrzymanie ciągłości łańcucha chłodniczego. Stosowane są w motoryzacji, technice okrętowej i morskiej i hydraulice mobilnej i przede wszystkim – w energetyce. Ten szeroki wahlarz obszarów zastosowań łączy jedno – technologie Danfoss pomagają oszczędzać energię, a tym samym redukować emisje i ślad węglowy poszczególnych sektorów.  

 

Danfoss to firma, która dbałość o środowisko i zrównoważony rozwój ma w swoim DNA. W roku 2019 firma zaangażowała się wspólnie ze wszystkimi pracownikami w akcję Less Plastic – jej efekt to 9 ton plastiku mniej rocznie w samych tylko zakładach w Polsce. Działania polskiej spółki zainspirowały pozostałe organizacje
w grupie i wkrótce projekt stał się przedsięwzięciem globalnym.

 

Ograniczenie zużycia plastiku to oczywiście niejedyne wyzwanie jakie stawia sobie Danfoss. W tym bez wątpienia najistotniejszym jest cel klimatyczny. Osiągnięcie neutralności emisji CO2 wszystkich działań biznesowych zaplanowano do 2030 roku.

 

Mamy pełną świadomość, że powyższe dokonania nie byłyby możliwe bez wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników – mówi Prezes Danfoss Poland, Adam Jędrzejczak. Pracujemy w najlepszym, bo zielonym biznesie. Wobec alarmujących informacji na temat stanu naszego klimatu możemy czuć się lepiej, wiedząc, że mamy wpływ
i możemy dołożyć swoją cegiełkę do spowolnienia globalnego ocieplenia. Wszyscy wspólnie sprawiamy, że rozwiązania na rzecz ochrony klimatu stają się powszechne, a my tym samym możemy zmieniać świat na lepsze –
dodaje.

Przez 30 lat działalności w Polsce Danfoss zainwestował około miliard złotych, tworząc przez cały czas technologie i rozwiązania umożliwiające wysokie oszczędności energii i tym samym istotne ograniczenie negatywnego wpływu człowieka na pogłębiające się zmiany klimatu. Na tym firma nie poprzestaje, planując dalszy rozwój i kolejne działania w kierunku zrównoważonego rozwoju.

 

Opis zdjęcia: Kampus Danfoss w Grodzisku Mazowieckim. Zdjęcie: Piotr Kopeć

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.