Komunikaty PR

Olivia Centre: trzeci w historii wynik komercjalizacji powierzchni biurowej

2021-10-25  |  11:07
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy autor Dawid Linkowski

 

W ostatnich miesiącach Olivia Centre podpisała 12 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 20 tyś. metrów kwadratowych, co potwierdza duże zainteresowanie rynku tym największym w Polsce centrum biznesowym. Nowe umowy dotyczą zarówno dotychczasowych klientów, którzy dobierają dodatkową powierzchnię, jak i nowych najemców, wśród których są migracje z sąsiednich obiektów biurowych.


Zawarte umowy zwiastują kilka ciekawych projektów w Olivii. Nowy Styl, producent mebli biurowych i akcesoriów przygotowuje swój najnowszy show room w najnowszym budynku Olivia Prime. Wypełni on designerską przestrzeń, którą już obecnie tworzą drewniane słupy elewacji, a rozległe witryny pozwolą na ekspozycję wyposażenia również dla oglądających ją z zewnątrz. Nowy Styl to największy producent mebli biurowych w Europie. Jest obecny w 19 krajach Europy i Bliskiego Wschodu, zatrudnia 7000 pracowników, a swoje zakłady produkcyjne rozlokował w 7 krajach. Ich sieć sprzedaży obejmuje 100 krajów, co pozwala generować prawie 2 mld PLN obrotów.

 

Nowa umowa w Olivii to także kontrakt z firmą Softserve. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm z sektora IT w Polsce. Tylko od początku 2021 roku zatrudniła w naszym kraju 481 nowych pracowników, dzięki czemu już wkrótce zatrudnienie w Softserve sięga 1000 osób. Firma utrzymuje bardzo wysokie tempo rozwoju, gdyż w ciągu ostatnich kilku miesięcy do grona jej klientów dołączyło 19 nowych podmiotów, a liczba realizowanych projektów wzrosła o kolejne 70. Nowe biuro w Gdańsku dołączy do oddziałów we Wrocławiu, Warszawie, Gliwicach, Białymstoku oraz Łodzi. 

 

W Gdańsku, w całym Trójmieście, czy nawet szerzej – na Pomorzu, widzimy ogromny potencjał dla rozwoju naszej firmy – mówi Paweł Łopatka, VP, Poland Country Manager i APAC Client Success Lead w SoftServe. Do końca 2022 roku chcemy zatrudnić tutaj nawet 100 osób i wierzymy, że właśnie w tym regionie znajdziemy najlepszych ekspertów w branży IT. Ważną motywacją przy wyborze Gdańska była dla nas również dobrze rozwinięta sieć uczelni wyższych, a także doskonałe położenie i połączenie Trójmiasta z największymi polskimi i europejskimi miastami. – dodaje Paweł Łopatka.

 

Firma poszerza swój zespół, głównie o specjalistów z zakresu analizy i migracji danych. Współpracuje m.in. z branżą FinTech, retail, medyczną, a także wydobywczą. Tworzymy dla nich rozwiązania wspierające cyfrową transformację biznesu, pozwalające bezpiecznie i efektywnie gromadzić i analizować dane, zarządzać ryzykiem czy maksymalizować zyski. W 2019 SoftServe rozpoczął ekspansję na rynki w regionie Azji Południowo-Wschodniej (APAC), otwierając się na klientów z Singapuru, Malezji czy Indonezji. I to właśnie w projektach realizowanych dla firm z tego regionu będą pracować eksperci z Trójmiasta. Firma poszukuje przede wszystkim ekspertów z obszaru DevOps & Cloud, programistów Java i Python, a także project managerów.

 

Nowych rezydentów z sektora IT w Olivii będzie reprezentować również Speednet. Firma przenosi się do Oliwy z gdyńskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Jak dotychczas firma liczy ponad 170 programistów, project managerów, testerów, analityków i product designerów, a specjalizuje się w tworzeniu aplikacji webowych i mobilnych. Oferuje również dedykowane systemy IT oraz leasing zespołów deweloperskich. Jedną z ich specjalizacji są analizy biznesowe i projektowaniu UX/UI. Olivia już od dłuższego czasu staje się jedną z topowych destynacji firm z sektora IT. Dotychczas w jej progach swoje biura ulokowali tacy giganci branży jak Amazon, Epam, Sii, InfoShare i InfoShare Academy.

 

Do grona najemców Olivii dołącza również PBS Connect International, która jest międzynarodowym oddziałem europejskiej grupy PBS Holding AG, z siedzibą w Austrii. PBS jest obecny m.in. w Niemczech, Włoszech, Czechach i Polsce. Zatrudniając ponad 1400 pełnoetatowych pracowników, PBS świadczy usługi dla klientów indywidualnych, hurtowych oraz w środowisku B2B. Zespół handlowy PCI w Gdańsku kierowany przez Jerzego Ścibiora zarządza całą funkcją wsparcia back office dla bieżącego portfela klientów, w tym niektórych wiodących światowych marek.

 

W okresie ostatnich trzech lat Olivia postawiła na rozwój przestrzeni ogólnodostępnych, rekreacyjnych czy wręcz lifestylowych, co pozwala jej przyciągać nie tylko nowych najemców, ale również mieszkańców Gdańska i turystów. Otwarte w 2019 roku piętro widokowe na 32p. najwyższego w Polsce północnej budynku Olivia Star, restauracje prowadzone na 33 piętrze przez znanego na całym świecie hiszpańskiego mistrza kuchni fine dining Paco Pereza czy egzotyczny ogród Olivia Garden, znajdujący się na parterze Olivii Star to najnowsze propozycje, które dostrzegane są również przez firmy poszukujące nowej, atrakcyjnej przestrzeni biurowej. Jak podkreślają nowi najemcy rozwiązania oferowane przez Olivię, a także jej lokalizacja w centrum Trójmiasta pozwalają na rozwój ich przedsiębiorstw, a także stanowią przewagę konkurencyjną w procesach rekrutacyjnych: W nowym biurze do dyspozycji mamy miejsca pracy w pokojach oraz w przestrzeni open space, a także kilkanaście sal konferencyjnych - daje nam to możliwość optymalnej organizacji pracy i wpływa na lepszą komunikację w zespołach. – zaznacza Karolina Zarusińska / Head of Marketing and Communications w Speednet. Przy wyborze biura nie byliśmy również obojętni na jego doskonałą lokalizację oraz ilość punktów gastronomicznych i usługowych w pobliżu, a także mnogość wydarzeń biznesowych, kulturalnych i sportowych organizowanych w przestrzeniach OBC. 

 

Jak podaje Paweł Łopatka z Softserve o wyborze Olivii zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim lokalizacja: Olivia to bardzo nowoczesny kompleks biurowy zlokalizowany w idealnym miejscu – w środku Trójmiasta. To daje naszym pracownikom, dojeżdżającym do pracy z różnych miejsc na Pomorzu możliwość dogodnego dojazdu, również komunikacją miejską. Za wyborem Olivii przemawiał także dostęp naszych pracowników do atrakcyjnych i wygodnych przestrzeni wspólnych (przede wszystkim strefa chillout), a także możliwość udziału w organizowanych przez Olivię eventach. Atmosfera pracy i komfort naszego zespołu to elementy, na których bardzo mocno się skupiamy.

 

Ten rok to jeden z najlepszych okresów w historii Olivii w obszarze najmu powierzchni -podsumowuje ostatnie miesiące Maciej Kotarski – dyrektor Działu Komercjalizacji Olivia Centre. Rekordowa jest ilość nowych Rezydentów – nowych firm, które wybrały nas na miejsce ulokowania swojego biura, przenosząc się tutaj z innych dzielnic Gdańska, ale też z Gdyni. Duzi, nowi rezydenci to AMS, Speednet, Nethansa i Telus (koordynujący biuro dla Facebooka). Większość firm obecnie dopuszcza pracę zdalna lub hybrydową, przez co w biurze kluczowa stała się jego jakość, atrakcyjność i codzienne, wyjątkowe doświadczenie użytkownika. Do tej pory wielu firmom wystarczało „jakieś biuro”, jednak w takim wypadku okazywało się, że home office jest lepszy niż „jakieś biuro”. Dlatego teraz firmy szukają czegoś wyjątkowego, najlepszego, unikalnego – a wtedy Olivia staje się naturalnym wyborem. Mnogość usług, restauracji, przestrzeni wypoczynku, relaksu czy wręcz rekreacji oraz usług edukacyjnych dla dzieci od pierwszego do osiemnastego roku życia, centrów konferencyjnych, a na końcu nasza wspaniała Olivia Garden i najwyższe, publicznie dostępne piętra Olivii Star to najbardziej atrakcyjny mix usług, jaki można znaleźć w Polsce.

 

Do nowych najemców Olivii należą również: Telus International, zarządzające zespołem wsparcia biznesowego dla Facebooka, AMS oraz Nethansa. Dotychczasowe umowy najmu powiększyły takie firmy jak Nordea, ThyssenKrupp, PKO BP, NationaleNederlanden.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.