Olivia Centre: trzeci w historii wynik komercjalizacji powierzchni biurowej
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy autor Dawid Linkowski
W ostatnich miesiącach Olivia Centre podpisała 12 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 20 tyś. metrów kwadratowych, co potwierdza duże zainteresowanie rynku tym największym w Polsce centrum biznesowym. Nowe umowy dotyczą zarówno dotychczasowych klientów, którzy dobierają dodatkową powierzchnię, jak i nowych najemców, wśród których są migracje z sąsiednich obiektów biurowych.
Zawarte umowy zwiastują kilka ciekawych projektów w Olivii. Nowy Styl, producent mebli biurowych i akcesoriów przygotowuje swój najnowszy show room w najnowszym budynku Olivia Prime. Wypełni on designerską przestrzeń, którą już obecnie tworzą drewniane słupy elewacji, a rozległe witryny pozwolą na ekspozycję wyposażenia również dla oglądających ją z zewnątrz. Nowy Styl to największy producent mebli biurowych w Europie. Jest obecny w 19 krajach Europy i Bliskiego Wschodu, zatrudnia 7000 pracowników, a swoje zakłady produkcyjne rozlokował w 7 krajach. Ich sieć sprzedaży obejmuje 100 krajów, co pozwala generować prawie 2 mld PLN obrotów.
Nowa umowa w Olivii to także kontrakt z firmą Softserve. Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm z sektora IT w Polsce. Tylko od początku 2021 roku zatrudniła w naszym kraju 481 nowych pracowników, dzięki czemu już wkrótce zatrudnienie w Softserve sięga 1000 osób. Firma utrzymuje bardzo wysokie tempo rozwoju, gdyż w ciągu ostatnich kilku miesięcy do grona jej klientów dołączyło 19 nowych podmiotów, a liczba realizowanych projektów wzrosła o kolejne 70. Nowe biuro w Gdańsku dołączy do oddziałów we Wrocławiu, Warszawie, Gliwicach, Białymstoku oraz Łodzi.
W Gdańsku, w całym Trójmieście, czy nawet szerzej – na Pomorzu, widzimy ogromny potencjał dla rozwoju naszej firmy – mówi Paweł Łopatka, VP, Poland Country Manager i APAC Client Success Lead w SoftServe. Do końca 2022 roku chcemy zatrudnić tutaj nawet 100 osób i wierzymy, że właśnie w tym regionie znajdziemy najlepszych ekspertów w branży IT. Ważną motywacją przy wyborze Gdańska była dla nas również dobrze rozwinięta sieć uczelni wyższych, a także doskonałe położenie i połączenie Trójmiasta z największymi polskimi i europejskimi miastami. – dodaje Paweł Łopatka.
Firma poszerza swój zespół, głównie o specjalistów z zakresu analizy i migracji danych. Współpracuje m.in. z branżą FinTech, retail, medyczną, a także wydobywczą. Tworzymy dla nich rozwiązania wspierające cyfrową transformację biznesu, pozwalające bezpiecznie i efektywnie gromadzić i analizować dane, zarządzać ryzykiem czy maksymalizować zyski. W 2019 SoftServe rozpoczął ekspansję na rynki w regionie Azji Południowo-Wschodniej (APAC), otwierając się na klientów z Singapuru, Malezji czy Indonezji. I to właśnie w projektach realizowanych dla firm z tego regionu będą pracować eksperci z Trójmiasta. Firma poszukuje przede wszystkim ekspertów z obszaru DevOps & Cloud, programistów Java i Python, a także project managerów.
Nowych rezydentów z sektora IT w Olivii będzie reprezentować również Speednet. Firma przenosi się do Oliwy z gdyńskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Jak dotychczas firma liczy ponad 170 programistów, project managerów, testerów, analityków i product designerów, a specjalizuje się w tworzeniu aplikacji webowych i mobilnych. Oferuje również dedykowane systemy IT oraz leasing zespołów deweloperskich. Jedną z ich specjalizacji są analizy biznesowe i projektowaniu UX/UI. Olivia już od dłuższego czasu staje się jedną z topowych destynacji firm z sektora IT. Dotychczas w jej progach swoje biura ulokowali tacy giganci branży jak Amazon, Epam, Sii, InfoShare i InfoShare Academy.
Do grona najemców Olivii dołącza również PBS Connect International, która jest międzynarodowym oddziałem europejskiej grupy PBS Holding AG, z siedzibą w Austrii. PBS jest obecny m.in. w Niemczech, Włoszech, Czechach i Polsce. Zatrudniając ponad 1400 pełnoetatowych pracowników, PBS świadczy usługi dla klientów indywidualnych, hurtowych oraz w środowisku B2B. Zespół handlowy PCI w Gdańsku kierowany przez Jerzego Ścibiora zarządza całą funkcją wsparcia back office dla bieżącego portfela klientów, w tym niektórych wiodących światowych marek.
W okresie ostatnich trzech lat Olivia postawiła na rozwój przestrzeni ogólnodostępnych, rekreacyjnych czy wręcz lifestylowych, co pozwala jej przyciągać nie tylko nowych najemców, ale również mieszkańców Gdańska i turystów. Otwarte w 2019 roku piętro widokowe na 32p. najwyższego w Polsce północnej budynku Olivia Star, restauracje prowadzone na 33 piętrze przez znanego na całym świecie hiszpańskiego mistrza kuchni fine dining Paco Pereza czy egzotyczny ogród Olivia Garden, znajdujący się na parterze Olivii Star to najnowsze propozycje, które dostrzegane są również przez firmy poszukujące nowej, atrakcyjnej przestrzeni biurowej. Jak podkreślają nowi najemcy rozwiązania oferowane przez Olivię, a także jej lokalizacja w centrum Trójmiasta pozwalają na rozwój ich przedsiębiorstw, a także stanowią przewagę konkurencyjną w procesach rekrutacyjnych: W nowym biurze do dyspozycji mamy miejsca pracy w pokojach oraz w przestrzeni open space, a także kilkanaście sal konferencyjnych - daje nam to możliwość optymalnej organizacji pracy i wpływa na lepszą komunikację w zespołach. – zaznacza Karolina Zarusińska / Head of Marketing and Communications w Speednet. Przy wyborze biura nie byliśmy również obojętni na jego doskonałą lokalizację oraz ilość punktów gastronomicznych i usługowych w pobliżu, a także mnogość wydarzeń biznesowych, kulturalnych i sportowych organizowanych w przestrzeniach OBC.
Jak podaje Paweł Łopatka z Softserve o wyborze Olivii zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim lokalizacja: Olivia to bardzo nowoczesny kompleks biurowy zlokalizowany w idealnym miejscu – w środku Trójmiasta. To daje naszym pracownikom, dojeżdżającym do pracy z różnych miejsc na Pomorzu możliwość dogodnego dojazdu, również komunikacją miejską. Za wyborem Olivii przemawiał także dostęp naszych pracowników do atrakcyjnych i wygodnych przestrzeni wspólnych (przede wszystkim strefa chillout), a także możliwość udziału w organizowanych przez Olivię eventach. Atmosfera pracy i komfort naszego zespołu to elementy, na których bardzo mocno się skupiamy.
Ten rok to jeden z najlepszych okresów w historii Olivii w obszarze najmu powierzchni -podsumowuje ostatnie miesiące Maciej Kotarski – dyrektor Działu Komercjalizacji Olivia Centre. Rekordowa jest ilość nowych Rezydentów – nowych firm, które wybrały nas na miejsce ulokowania swojego biura, przenosząc się tutaj z innych dzielnic Gdańska, ale też z Gdyni. Duzi, nowi rezydenci to AMS, Speednet, Nethansa i Telus (koordynujący biuro dla Facebooka). Większość firm obecnie dopuszcza pracę zdalna lub hybrydową, przez co w biurze kluczowa stała się jego jakość, atrakcyjność i codzienne, wyjątkowe doświadczenie użytkownika. Do tej pory wielu firmom wystarczało „jakieś biuro”, jednak w takim wypadku okazywało się, że home office jest lepszy niż „jakieś biuro”. Dlatego teraz firmy szukają czegoś wyjątkowego, najlepszego, unikalnego – a wtedy Olivia staje się naturalnym wyborem. Mnogość usług, restauracji, przestrzeni wypoczynku, relaksu czy wręcz rekreacji oraz usług edukacyjnych dla dzieci od pierwszego do osiemnastego roku życia, centrów konferencyjnych, a na końcu nasza wspaniała Olivia Garden i najwyższe, publicznie dostępne piętra Olivii Star to najbardziej atrakcyjny mix usług, jaki można znaleźć w Polsce.
Do nowych najemców Olivii należą również: Telus International, zarządzające zespołem wsparcia biznesowego dla Facebooka, AMS oraz Nethansa. Dotychczasowe umowy najmu powiększyły takie firmy jak Nordea, ThyssenKrupp, PKO BP, NationaleNederlanden.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.