Komunikaty PR

Oznakowanie w branży automotive. Rygorystyczne normy na każdym etapie produkcji

2023-01-31  |  01:00
Biuro prasowe

Branża automotive wymaga od producentów stosowania się do rygorystycznych norm na każdym etapie produkcji pojazdów. Jednym z takich wymagań jest oznakowanie odporne na wpływ czynników obecnych podczas procesów produkcyjnych oraz wieloletnią eksploatację. Wybór certyfikowanego dostawcy stanowi gwarancję stosowania trwałych i czytelnych etykiet, pozwalając producentom spełnić wymogi globalnego przemysłu motoryzacyjnego.

 

Jakie etykiety wykorzystuje się w branży automotive?

Zaledwie 10-15% etykiet wykorzystywanych w produkcji pojazdów jest widocznych dla kierowców i pasażerów. Jednak ich pozostała część nadal odgrywa bardzo ważną rolę. W przemyśle motoryzacyjnym stosuje się kilka rodzajów oznakowań:

  • etykiety techniczne (tabliczki znamionowe, etykiety informacyjne, oznaczenia kabli i przewodów),
  • etykiety specjalistyczne (plomby gwarancyjne, etykiety na opony, oznaczenia podzespołów elektronicznych),
  • etykiety identyfikacyjne (kody kreskowe, kody QR, RFiD).


W oznakowaniu stosowanym w branży automotive największy udział mają etykiety identyfikacyjne. Pojazdy są zbudowane z tysięcy pojedynczych części. W efekcie, do produkcji jednego egzemplarza konieczne jest wykorzystanie nawet do 30 tysięcy etykiet.

 

Na etapie produkcji każdy komponent otrzymuje etykietę umożliwiającą jego identyfikację. Ma to ogromne znaczenie dla producentów samochodów – błędna etykieta stanowi zagrożenie dla prawidłowości i wydajności procesów, co niesie za sobą poważne konsekwencje finansowe dla producenta oraz dostawcy. Dlatego etykiety stosowane w branży automotive muszą być trwałe i czytelne, a ich jakość powinna być potwierdzona odpowiednimi certyfikatami.

 

Jak spełnić rygorystyczne wymogi branży motoryzacyjnej?

Etykiety motoryzacyjne muszą pozostać w pełni nienaruszone i czytelne przez cały okres użytkowania pojazdu. Podczas wieloletniej eksploatacji oznaczenia będą narażone na wpływ czynników takich jak wilgoć czy też zmiany temperatury. Sam etap produkcji wymaga kontaktu etykiety identyfikacyjnej z wysoką temperaturą, ostrymi chemikaliami, smarami czy silnymi strumieniami wody, które mogłyby uszkodzić oznakowanie, a co za tym idzie, spowodować utrudnienia w procesie. Dlatego producenci podejmują różne działania, aby zadbać o trwałość i czytelność etykiet oraz spełnić rygorystyczne wymogi branży.

 

Przemysł motoryzacyjny jest niezwykle wymagający. Zważywszy na rygorystyczne wymagania i konieczność znajomości branży ważne jest, aby osoby zajmujące się jej obsługą miały odpowiednią wiedzę i kompetencje. Dlatego w firmie Etisoft stworzyliśmy specjalny dedykowany zespół specjalistów, w skład którego wchodzą wykwalifikowani eksperci z działu technologicznego, jakości oraz handlowego – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.

 

Aby zapobiec kosztownym przestojom w produkcji, w przypadku wydruków zmiennych danych na etapie aplikacji etykiet praktycznym rozwiązaniem może być także wykorzystanie drukarek etykiet z weryfikatorem kodów.

 

Jednak sama świadomość dbania o jakość etykiet motoryzacyjnych to za mało. Do weryfikacji dostawców wykorzystuje się certyfikację IATF. Specyfikacja techniczna standaryzuje wymagania jakościowe systemu zarządzania w firmach związanych z motoryzacją. Dotyczy to wszystkich firm dostarczających materiały, komponenty, podzespoły i usługi na linie produkcyjne lub montażowe motocykli i samochodów. Jednym z istotnych dokumentów jest PPAP, czyli proces zatwierdzania części do produkcji seryjnej przed jej uruchomieniem. Stosuje się go przy nowych wdrożeniach, zmianach surowca, maszyny, technologii produkcyjnej czy też przerwy w dostawie dłuższej niż rok.

 

Etisoft dostarcza etykiety stosowane w branży automotive w jakości zgodnej z obowiązującą normą IATF 16949:2016. W 2022 roku uzyskaliśmy certyfikat obejmujący produkcję etykiet samoprzylepnych, elementów funkcjonalnych do znakowania, automatycznej identyfikacji, ochrony i montażu. Etisoft jako producent etykiet był także pierwszą organizacją w Polsce, która wdrożyła program PGAA wchodzący w skład certyfikacji UL wymaganej przez rynek amerykański i kanadyjski – mówi ekspert.

 

Certyfikacja IATF stanowi potwierdzenie, że wybrany producent ma możliwości oraz kwalifikacje do tworzenia wysokiej jakości, czytelnych i trwałych etykiet stosowanych podczas produkcji pojazdów. Daje to gwarancję, że wyprodukowane przez certyfikowany podmiot etykiety będą spełniać rygorystyczne wymogi branży motoryzacyjnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.