Podsumowanie tegorocznego programu praktyk studenckich Akademia Budimex
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
W czerwcu br. zakończyła się kolejna jego edycja. Co tym razem przygotował dla swoich praktykantów polski lider rynku budowlanego?
Oprócz możliwości zdobycia cennego doświadczenia w budownictwie, Budimex oferuje studentom wynagrodzenie za odbywane praktyki. Wszyscy praktykanci otrzymują również prywatny pakiet medyczny, wsparcie opiekuna, możliwość spotkań z zarządem, szkolenie z Personal brandingu oraz z Excela i liczne konkursy.
Ponadto, tym roku w ramach programu Akademia Budimex powstała angażującą, onboardingową akcja pt. „Gram polecam”. Praktykanci przez trzy tygodnie otrzymywali na specjalnej platformie zadania, takie jak np. zrobienie zdjęcia na dany temat, czy odpowiedź na pytanie związane z budownictwem. Oprócz tego mogli polecać swoich znajomych na wskazane stanowiska. Za wykonane zadania przyznawane były punkty – osoby, które uzbierały ich największą liczbę otrzymały nagrody pieniężne oraz gadżety.
W ciągu trwania całego projektu do Budimeksu spłynęło ponad 30 CV. Co roku na pokładzie firmy pojawia się ponad 250 praktykantów, z czego ok. 30% zostaje później zatrudnionych.
– W branży budowlanej ogromną rolę oprócz wiedzy teoretycznej odgrywa praktyka. Dlatego też, naszym celem jest umożliwienie młodym poznania specyfiki pracy w zawodzie jeszcze podczas studiów. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz wiedzy praktycznej młodzi ludzie mogą wejść na rynek pracy lepiej przygotowani. Praktyki w Budimeksie trwają od miesiąca do pół roku i w tym czasie najważniejszy jest dla nas rozwój studenta – mówi Cezary Mączka – Członek Zarządu – Dyrektor Zarządzania Zasobami Ludzkimi Budimex SA.
Od kilku lat w Budimeksie proces rekrutacyjny na praktyki wspiera gra online „Budimex CUP”. Można się w niej wcielić w rolę praktykanta i wykonywać różne zadania. Są one rzeczywistymi obowiązkami, które wykonują praktykanci w Budimeksie. Gra sprawdza kompetencje miękkie oraz świadomość BHP. W drugim etapie można również sprawdzić swoją wiedzę techniczną, dotyczącą budownictwa kubaturowego, drogowego i kolejowego. Gra została stworzona nie tylko dla inżynierów, ale również studentów kierunków finansowych i ekonomicznych. Inżynierom pozwala na weryfikację swojej wiedzy przed podjęciem pracy, a drugim – na dokładne poznanie branży budowlanej i jej specyfiki. Gra jest pozytywnie odbierana w środowisku studentów. Użytkownicy podkreślają, że jest ciekawym doświadczeniem i pozwala się wczuć w atmosferę firmy.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.