Komunikaty PR

POLSKI STARTUP, WYBRANY SPOŚRÓD 409 FIRM TECHNOLOGICZNYCH, WEŹMIE UDZIAŁ W FINAL

2021-08-27  |  08:00
Biuro prasowe

20 startupów z 10 krajów zmierzy się w finale flagowego europejskiego konkursu EIT DIGITAL CHALLENGE, aby zdobyć międzynarodowe wsparcie w wysokości 250 000 euro. Zostały one wybrane z 409 zgłoszonych projektów. Trzech zwycięzców zostanie nagrodzonych podczas finałowego wydarzenia online, które odbędzie się 21 września. Polskę reprezentuje startup Nais zajmujący się systemami benefitów dla pracowników.

Od cyfrowego audytu łańcuchów dostaw żywności, do opartej na sztucznej inteligencji platformy usprawniającej przeszczepianie narządów — 20 finalistów tegorocznego EIT Digital Challenge zajmuje się szeroką gamą tematów w obszarach zainteresowania EIT Digital (Digital Tech, Digital Wellbeing, Digital Cities, Digital Industry, Digital Finance). Wszystkie firmy mają wspólny cel: szybki rozwój i budowa silnej cyfrowej Europy — zintegrowanej, sprawiedliwej i zrównoważonej.

EIT Digital Challenge odbywa się ósmy rok z rzędu. Projekt skupia się na cyfrowych startupach deep tech ze zróżnicowaną ofertą produktów, wykorzystujących technologie cyfrowe, które napędzają cyfrową transformację. Finaliści zostali wybrani spośród 409 kandydatów i pochodzą z 10 różnych krajów europejskich. W 2020 r. średnio osiągnęli 1 mln euro przychodu, pozyskali 4 mln euro i zatrudniają 27 osób. Warto zauważyć, że 45% finalistów reprezentują kobiety jako założycielki lub dyrektorki wyższego szczebla.

Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas finałowego wydarzenia, które odbędzie się online 21 września. Wówczas finaliści staną przed jury złożonym z ekspertów i będą walczyć o nagrody o łącznej wartości 250 000 euro. Wśród ubiegłorocznych finalistów znalazło się SentiOne, natomiast w 2019 roku w tym gronie pojawił się CashDirector.

Pakiet nagród obejmuje całoroczne wsparcie EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 euro dla trzech nagrodzonych firm. Będzie on wspierał zwycięzców konkursu EIT Digital Challenge w zwiększaniu skali działalności w Europie, pomagając im zdobyć klientów na rynkach docelowych i pozyskiwać fundusze na rozwój. Oprócz tego zwycięzca pierwszej nagrody otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.

Wydarzenie finałowe EIT Digital Challenge to wyjątkowa okazja do nawiązania kontaktu z najważniejszymi europejskimi firmami technologicznymi, interesariuszami, inwestorami czy przedstawicielami branży. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli umawiać się na spotkania biznesowe z finalistami i innymi specjalistami z ekosystemu EIT Digital za pośrednictwem internetowej platformy kojarzeń.

Udział w wydarzeniu jest możliwy wyłącznie dla osób posiadających zaproszenie. Jeśli jesteś interesariuszem ekosystemu innowacji cyfrowych (korporacje, inwestorzy, media) i chcesz wziąć w nim udział, zgłoś się tutaj.

Pełna lista 20 finalistów edycji 2021:

2021.AI (DK) – technologie dla AI, Grace to kompletne rozwiązanie (zarządzanie, ryzyko i zgodność — GRC) dla sztucznej inteligencji.

Axial 3D (Wielka Brytania) — narzędzie usprawniające wykonywanie rutynowych zabiegów chirurgicznych dzięki zautomatyzowanym wizualizacjom medycznym 3D.

Bdeo Technologies (ES) — przekształca tradycyjny przepływ roszczeń ubezpieczeniowych w zautomatyzowany proces.

BrainCreators (NL) — tworzy zautomatyzowane rozwiązania „pod klucz” na dużą skalę.

CARDO AI (IT) — pomaga inwestorom instytucjonalnym zarządzać inwestycjami za pomocą technologii opartej na sztucznej inteligencji.

Chargetrip (NL) — inteligentna platforma SaaS oparta na interfejsie EV Routing API, która ułatwia prowadzenie i ładowanie dowolnego pojazdu elektrycznego dla osób indywidualnych i flot.

Cibiltech (FR) — cyfrowe technologie medyczne do transplantacji

COMPREDICT (DE) — wirtualne czujniki dla pojazdów oparte na sztucznej inteligencji (dla pojazdów od 2 do 18 kół) pomagające uzyskać raporty dotyczące niezawodności pojazdu i wykorzystania floty.

Connecting Food (FR) — wykorzystanie technologii blockchain w systemach żywnościowych.

Cubbit (IT) — przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: szyfrowanie bez wiedzy, 2 razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne.

CYSEC  (CH) — bezpieczne środowisko obliczeniowe zapewniające integralność i poufność danych.

Flowlity (FR) — pomaga zmniejszyć niepewność łańcucha dostaw.

Insert Coin (SE) — oferuje oparty na chmurze interfejs API do grywalizacji w celu zwiększenia zaangażowania, motywacji i lojalności użytkowników.

Nais (PL) — lepsze miejsce pracy dzięki inteligentnemu systemowi benefitów pracowniczych.

Nect (DE) — rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości, wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.

Neurocast (NL) — pasywne rozwiązanie do monitorowania pacjentów, które umożliwia lepszą opiekę zdrowotną.

Park Here (DE) – platforma do bardziej efektywnej obsługi miejsc parkingowych, która ułatwia mobilność w miastach.

Psious (ES) – platforma terapii rzeczywistości wirtualnej dla specjalistów zdrowia psychicznego.

SmartMile (NL) – zajmuje się budowaniem globalnej sieci paczkomatów.

Vuframe (DE) – platforma 3D zajmująca się dostarczaniem inteligentnych cyfrowych wizualizacji produktów pracownikom i klientom na dowolnym urządzeniu.

EIT Digital wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest zintegrowana, sprawiedliwa i zrównoważona, dzięki innowacjom napędzanym talentem,  przedsiębiorczością i technologią cyfrową. EIT uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego ekosystemu innowacji wśród europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią oraz rozwojem talentów i kapitału przedsiębiorczości cyfrowej. EIT buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług oraz tworzy cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom, zapewniając im wsparcie w zakresie technologii i rozwoju. Po więcej informacji odwiedź www.eitdigital.eu.

EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w pozyskaniu międzynarodowych klientów i kapitału dzięki rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 r. EIT Digital Accelerator wspiera start-upy i scale-upy z 20 krajów, które pozyskały blisko 1 mld euro inwestycji. Według Startup Heatmap Europe, EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za jeden z najlepszych publicznych akceleratorów biznesu na świecie oraz za jedną z 3 najlepszych marek akceleratorów w Europie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.