Komunikaty PR

POLSKI STARTUP, WYBRANY SPOŚRÓD 409 FIRM TECHNOLOGICZNYCH, WEŹMIE UDZIAŁ W FINAL

2021-08-27  |  08:00
Biuro prasowe

20 startupów z 10 krajów zmierzy się w finale flagowego europejskiego konkursu EIT DIGITAL CHALLENGE, aby zdobyć międzynarodowe wsparcie w wysokości 250 000 euro. Zostały one wybrane z 409 zgłoszonych projektów. Trzech zwycięzców zostanie nagrodzonych podczas finałowego wydarzenia online, które odbędzie się 21 września. Polskę reprezentuje startup Nais zajmujący się systemami benefitów dla pracowników.

Od cyfrowego audytu łańcuchów dostaw żywności, do opartej na sztucznej inteligencji platformy usprawniającej przeszczepianie narządów — 20 finalistów tegorocznego EIT Digital Challenge zajmuje się szeroką gamą tematów w obszarach zainteresowania EIT Digital (Digital Tech, Digital Wellbeing, Digital Cities, Digital Industry, Digital Finance). Wszystkie firmy mają wspólny cel: szybki rozwój i budowa silnej cyfrowej Europy — zintegrowanej, sprawiedliwej i zrównoważonej.

EIT Digital Challenge odbywa się ósmy rok z rzędu. Projekt skupia się na cyfrowych startupach deep tech ze zróżnicowaną ofertą produktów, wykorzystujących technologie cyfrowe, które napędzają cyfrową transformację. Finaliści zostali wybrani spośród 409 kandydatów i pochodzą z 10 różnych krajów europejskich. W 2020 r. średnio osiągnęli 1 mln euro przychodu, pozyskali 4 mln euro i zatrudniają 27 osób. Warto zauważyć, że 45% finalistów reprezentują kobiety jako założycielki lub dyrektorki wyższego szczebla.

Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas finałowego wydarzenia, które odbędzie się online 21 września. Wówczas finaliści staną przed jury złożonym z ekspertów i będą walczyć o nagrody o łącznej wartości 250 000 euro. Wśród ubiegłorocznych finalistów znalazło się SentiOne, natomiast w 2019 roku w tym gronie pojawił się CashDirector.

Pakiet nagród obejmuje całoroczne wsparcie EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 euro dla trzech nagrodzonych firm. Będzie on wspierał zwycięzców konkursu EIT Digital Challenge w zwiększaniu skali działalności w Europie, pomagając im zdobyć klientów na rynkach docelowych i pozyskiwać fundusze na rozwój. Oprócz tego zwycięzca pierwszej nagrody otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.

Wydarzenie finałowe EIT Digital Challenge to wyjątkowa okazja do nawiązania kontaktu z najważniejszymi europejskimi firmami technologicznymi, interesariuszami, inwestorami czy przedstawicielami branży. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli umawiać się na spotkania biznesowe z finalistami i innymi specjalistami z ekosystemu EIT Digital za pośrednictwem internetowej platformy kojarzeń.

Udział w wydarzeniu jest możliwy wyłącznie dla osób posiadających zaproszenie. Jeśli jesteś interesariuszem ekosystemu innowacji cyfrowych (korporacje, inwestorzy, media) i chcesz wziąć w nim udział, zgłoś się tutaj.

Pełna lista 20 finalistów edycji 2021:

2021.AI (DK) – technologie dla AI, Grace to kompletne rozwiązanie (zarządzanie, ryzyko i zgodność — GRC) dla sztucznej inteligencji.

Axial 3D (Wielka Brytania) — narzędzie usprawniające wykonywanie rutynowych zabiegów chirurgicznych dzięki zautomatyzowanym wizualizacjom medycznym 3D.

Bdeo Technologies (ES) — przekształca tradycyjny przepływ roszczeń ubezpieczeniowych w zautomatyzowany proces.

BrainCreators (NL) — tworzy zautomatyzowane rozwiązania „pod klucz” na dużą skalę.

CARDO AI (IT) — pomaga inwestorom instytucjonalnym zarządzać inwestycjami za pomocą technologii opartej na sztucznej inteligencji.

Chargetrip (NL) — inteligentna platforma SaaS oparta na interfejsie EV Routing API, która ułatwia prowadzenie i ładowanie dowolnego pojazdu elektrycznego dla osób indywidualnych i flot.

Cibiltech (FR) — cyfrowe technologie medyczne do transplantacji

COMPREDICT (DE) — wirtualne czujniki dla pojazdów oparte na sztucznej inteligencji (dla pojazdów od 2 do 18 kół) pomagające uzyskać raporty dotyczące niezawodności pojazdu i wykorzystania floty.

Connecting Food (FR) — wykorzystanie technologii blockchain w systemach żywnościowych.

Cubbit (IT) — przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: szyfrowanie bez wiedzy, 2 razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne.

CYSEC  (CH) — bezpieczne środowisko obliczeniowe zapewniające integralność i poufność danych.

Flowlity (FR) — pomaga zmniejszyć niepewność łańcucha dostaw.

Insert Coin (SE) — oferuje oparty na chmurze interfejs API do grywalizacji w celu zwiększenia zaangażowania, motywacji i lojalności użytkowników.

Nais (PL) — lepsze miejsce pracy dzięki inteligentnemu systemowi benefitów pracowniczych.

Nect (DE) — rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości, wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.

Neurocast (NL) — pasywne rozwiązanie do monitorowania pacjentów, które umożliwia lepszą opiekę zdrowotną.

Park Here (DE) – platforma do bardziej efektywnej obsługi miejsc parkingowych, która ułatwia mobilność w miastach.

Psious (ES) – platforma terapii rzeczywistości wirtualnej dla specjalistów zdrowia psychicznego.

SmartMile (NL) – zajmuje się budowaniem globalnej sieci paczkomatów.

Vuframe (DE) – platforma 3D zajmująca się dostarczaniem inteligentnych cyfrowych wizualizacji produktów pracownikom i klientom na dowolnym urządzeniu.

EIT Digital wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest zintegrowana, sprawiedliwa i zrównoważona, dzięki innowacjom napędzanym talentem,  przedsiębiorczością i technologią cyfrową. EIT uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego ekosystemu innowacji wśród europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią oraz rozwojem talentów i kapitału przedsiębiorczości cyfrowej. EIT buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług oraz tworzy cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom, zapewniając im wsparcie w zakresie technologii i rozwoju. Po więcej informacji odwiedź www.eitdigital.eu.

EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w pozyskaniu międzynarodowych klientów i kapitału dzięki rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 r. EIT Digital Accelerator wspiera start-upy i scale-upy z 20 krajów, które pozyskały blisko 1 mld euro inwestycji. Według Startup Heatmap Europe, EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za jeden z najlepszych publicznych akceleratorów biznesu na świecie oraz za jedną z 3 najlepszych marek akceleratorów w Europie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.