Pracodawca z Sercem czyli kto?
Agencja Face It!
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl
Dla pracowników z orzeczeniem praca to nie tylko możliwość zarobienia na życie, ale też swoista terapia, dzięki której mogą nie tylko nauczyć się samodzielnie żyć z niepełnosprawnością, ale też mieć przyjaciół, satysfakcję z budowania swojej kariery zawodowej i możliwość spełniania marzeń.
Poza kwestiami materialnymi ważna jest również atmosfera między pracownikami. Zawsze mamy też jakąś wizję idealnego pracodawcy. Czy może nim być na przykład „pracodawca z sercem”?
Termin „pracodawca z sercem” powstał w związku z kampanią społeczną, która zachęca do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. W ramach trwającej od kilku miesięcy akcji www.pracodawcazsercem.pl wyróżniane są firmy, które nie wahają się przyjąć do pracy osób
z orzeczeniem i w ten sposób zmieniają rynek pracy na bardziej otwarty i przyjazny wszystkim, którzy chcą być aktywni zawodowo.
Jaki powinien być pracodawca z sercem? Po prostu powinien być dobrym człowiekiem – mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii i właścicielka firmy BPO Network, rekrutującej pracowników
z niepełnosprawnościami. Nie musi być ideałem, wystarczy, że będzie empatyczny i wspierający. Jestem pewna, że ktoś, kto potrafi postawić się na miejscu drugiej osoby, jest również w stanie wyjść naprzeciw różnym potrzebom swoich pracowników. Taki pracodawca dba też o przyjazny klimat pracy, buduje relacje w firmie w taki sposób, by każdy czuł się potrzebny i zaangażowany.
Atmosfera w jakiej pracujemy jest niezwykle ważna – wpływa nie tylko na nasz nastrój, ale także na efektywność czy jakość wykonywanej przez nas pracy. Jest to szczególnie istotne dla osób
z niepełnosprawnościami, bo oni często traktują miejsce pracy jak swój drugi dom, są lojalni i oddani, nie planują szybkiej zmiany – kontynuuje Joanna Olszewska. Możliwość rozwoju zawodowego
w przyjaznym otoczeniu sprzyja nawiązywaniu przyjaźni, otwiera przestraszonych i nieufnych ludzi po tzw. przejściach na drugiego człowieka, umacnia ich wiarę w siebie.
Pracodawca z sercem to zatem ktoś, kto daje innym szansę nie tylko na zarobienie pieniędzy
i samodzielność, ale też na satysfakcjonujące życie pomimo niepełnosprawności.
Wyobraźmy sobie pracownika, który był zdrowy, lecz uległ wypadkowi, w wyniku którego nie może już chodzić – mówi pomysłodawczyni akcji „Pracodawca z sercem”. Po pierwszym szoku, leczeniu
i rehabilitacji, postanawia wyjść z czterech ścian i wrócić do pracy – choćby wirtualnie. Teraz, w czasach, gdy praca zdalna staje się coraz bardzie popularna, kwestie barier architektonicznych przestają mieć znaczenie. Jeśli więc taka osoba znajdzie swojego pracodawcę z sercem – może nie tylko nauczyć się w jakimś stopniu samodzielnie żyć z niepełnosprawnością, ale też znaleźć przyjaciół, czuć satysfakcję z budowania swojej kariery zawodowej i mieć możliwość spełniania marzeń.
Wykonywanie pracy to też czerpanie radości z małych rzeczy, poczucie sprawczości w związku ze sprostaniem wyzwaniom zawodowym i wreszcie szansa na samodzielność i kontakty międzyludzkie, co na pewno jest ogromnym szczęściem i ulgą również dla bliskich osoby z niepełnosprawnością.
Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej jest zatem gestem w stronę człowieka w potrzebie – i trzeba to docenić. To postawa ludzi nowoczesnych, którzy zatrudniają pracowników przez pryzmat ich kompetencji a nie niepełnosprawności i doskonale zdają sobie sprawę z tego, że trzeba się wzajemnie wspierać i dzień za dniem burzyć krzywdzące mity i stereotypy.
Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców to rozumie i wychodzi naprzeciw pracownikom bez względu na ich sprawność lub jej brak. Ludzie przestają się bać i coraz częściej kontaktują się z nami po to, byśmy mogli pomóc wdrożyć taką osobę do zespołu. Robimy to w ramach naszej firmy BPO Network od wielu lat a w ramach akcji „Pracodawca z sercem” wyróżniamy pracodawców z sercem e-medalami, dziękując im za to, że po prostu są i zmieniają otwarty rynek pracy na dostępny dla wszystkich.
Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.
Dowiedz się więcej: www.pracodawcazsercem.pl
BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych
z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt. Dowiedz się więcej: www.bponetwork.pl
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.