Komunikaty PR

Pracodawca z Sercem czyli kto?

2021-04-27  |  14:36
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Dla pracowników z orzeczeniem praca to nie tylko możliwość zarobienia na życie, ale też swoista terapia, dzięki której mogą nie tylko nauczyć się samodzielnie żyć z niepełnosprawnością, ale też mieć przyjaciół, satysfakcję z budowania swojej kariery zawodowej i możliwość spełniania marzeń.

 

Poza kwestiami materialnymi ważna jest również atmosfera między pracownikami. Zawsze mamy też jakąś wizję idealnego pracodawcy. Czy może nim być na przykład „pracodawca z sercem”?

 

Termin „pracodawca z sercem” powstał w związku z kampanią społeczną, która zachęca do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. W ramach trwającej od kilku miesięcy akcji www.pracodawcazsercem.pl wyróżniane są  firmy, które nie wahają się przyjąć do pracy osób
z orzeczeniem i w ten sposób zmieniają rynek pracy na bardziej otwarty i przyjazny wszystkim, którzy chcą być aktywni zawodowo.

Jaki powinien być pracodawca z sercem? Po prostu powinien być dobrym człowiekiem – mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii i właścicielka firmy BPO Network, rekrutującej pracowników
z niepełnosprawnościami. Nie musi być ideałem, wystarczy, że będzie empatyczny i wspierający. Jestem pewna, że ktoś, kto potrafi postawić się na miejscu drugiej osoby, jest również w stanie wyjść naprzeciw różnym potrzebom swoich pracowników. Taki pracodawca dba też o przyjazny klimat pracy, buduje relacje w firmie w taki sposób, by każdy czuł się potrzebny i zaangażowany.

Atmosfera w jakiej pracujemy jest niezwykle ważna – wpływa nie tylko na nasz nastrój, ale także na efektywność czy jakość wykonywanej przez nas pracy. Jest to szczególnie istotne dla osób
z niepełnosprawnościami, bo oni często traktują miejsce pracy jak swój drugi dom, są lojalni i oddani, nie planują szybkiej zmiany
kontynuuje Joanna Olszewska. Możliwość rozwoju zawodowego
w przyjaznym otoczeniu sprzyja nawiązywaniu przyjaźni, otwiera przestraszonych i nieufnych ludzi po tzw. przejściach na drugiego człowieka, umacnia ich wiarę w siebie.

Pracodawca z sercem to zatem ktoś, kto daje innym szansę nie tylko na zarobienie pieniędzy
i samodzielność, ale też na satysfakcjonujące życie pomimo niepełnosprawności.

Wyobraźmy sobie pracownika, który był zdrowy, lecz uległ wypadkowi, w wyniku którego nie może już chodzić – mówi pomysłodawczyni akcji „Pracodawca z sercem”. Po pierwszym szoku, leczeniu
i rehabilitacji, postanawia wyjść z czterech ścian i wrócić do pracy – choćby wirtualnie. Teraz, w czasach, gdy praca zdalna staje się coraz bardzie popularna, kwestie barier architektonicznych przestają mieć znaczenie. Jeśli więc taka osoba znajdzie swojego pracodawcę z sercem – może nie tylko nauczyć się w jakimś stopniu samodzielnie żyć z niepełnosprawnością, ale też znaleźć przyjaciół, czuć satysfakcję z budowania swojej kariery zawodowej i mieć możliwość spełniania marzeń.

 

Wykonywanie pracy to też czerpanie radości z małych rzeczy, poczucie sprawczości w związku ze sprostaniem wyzwaniom zawodowym i wreszcie szansa na samodzielność i kontakty międzyludzkie, co na pewno jest ogromnym szczęściem i ulgą również dla bliskich osoby z niepełnosprawnością.

Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej jest zatem gestem w stronę człowieka w potrzebie – i trzeba to docenić.  To postawa ludzi nowoczesnych, którzy zatrudniają pracowników przez pryzmat ich kompetencji a nie niepełnosprawności i doskonale zdają sobie sprawę z tego, że trzeba się wzajemnie wspierać i dzień za dniem burzyć krzywdzące mity i stereotypy.

Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców to rozumie i wychodzi naprzeciw pracownikom bez względu na ich sprawność lub jej brak. Ludzie przestają się bać i coraz częściej kontaktują się z nami po to, byśmy mogli pomóc wdrożyć taką osobę do zespołu. Robimy to w ramach naszej firmy BPO Network od wielu lat a w ramach akcji „Pracodawca z sercem” wyróżniamy  pracodawców z sercem e-medalami, dziękując im za to, że po prostu są i zmieniają otwarty rynek pracy na dostępny dla wszystkich.

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.
Dowiedz się więcej: www.pracodawcazsercem.pl

 

BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych
z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt. Dowiedz się więcej: www.bponetwork.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Piękny i wygodny dom. Im bardziej, tym taniej! Biuro prasowe
2023-02-03 | 10:15

Piękny i wygodny dom. Im bardziej, tym taniej!

Unikatowa drabinka rabatów pozwala dodatkowo zaoszczędzić przy większych zakupach. To dowód, że eleganckie i komfortowe mieszkanie można wykończyć i urządzić na wysokim
Firma DWA NOWE SALONY ZIKO OPTYK - MIELEC I LEGIONOWO
2023-02-01 | 15:00

DWA NOWE SALONY ZIKO OPTYK - MIELEC I LEGIONOWO

Ten rok dla sieci Ziko Optyk zapowiada się intensywnie, ponieważ marka szykuje się do uruchomienia nowych salonów optycznych w całej Polsce. Już dzisiaj w środę 1 lutego w Vendo Park
Firma ABC franczyzobiorcy. Jak zabrać się za lodowy biznes?
2023-02-01 | 01:00

ABC franczyzobiorcy. Jak zabrać się za lodowy biznes?

Prowadzenie własnego biznesu na zasadach franczyzy jest coraz bardziej popularne wśród początkujących przedsiębiorców. Dlaczego? W skomplikowanych realiach rynkowych franczyza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają atrakcyjnych ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.

Transport

Rekordowy rok portów w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestycje w offshore i gazoport umocnią ich pozycję na Bałtyku

Budowa terminala kontenerowego, który będzie w stanie przyjmować największe statki, jakie mogą wpływać na Bałtyk, rozbudowa gazoportu i projekty związane z sektorem offshore – to najważniejsze, realizowanie obecnie inwestycje w Porcie Szczecin–Świnoujście. Już w tej chwili jest to najszybciej rozwijający się zespół portowy na południowym Bałtyku. Realizowane inwestycje mają ten rozwój dodatkowo przyspieszyć, choć władze portu wskazują, że prognozy na nadchodzący rok są obarczone wieloma niewiadomymi. – W ciągu ostatnich dwóch–trzech lat mieliśmy już dwa „czarne łabędzie” i miejmy nadzieję, że one nie latają stadami – wskazuje Daniel Stachiewicz, wiceprezes zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. 

Handel

Rynek tłuszczów roślinnych zmienił się diametralnie po inwazji Rosji na Ukrainę. Poszły za tym znaczące podwyżki cen

Po ataku Rosji na Ukrainę zakłócone zostały globalne dostawy olejów roślinnych, głównie słonecznikowego i rzepakowego, których oba te kraje były znaczącymi dostawcami. W efekcie ceny olejów roślinnych błyskawicznie poszły w górę i wzrosło zapotrzebowanie na ich zastępniki, w tym tani olej palmowy, którego największymi producentami są Malezja i Indonezja. Jak podkreśla WWF Polska, dla bezpieczeństwa żywnościowego i zrównoważonego rozwoju istotne jest korzystanie z produktów certyfikowanych i zapewnienie jak najkrótszych łańcuchów dostaw.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.