Prezenty dla małych pacjentów chorych na cukrzycę
Fundacja Miś w Fartuchu oraz wywodząca się z Białegostoku sieć franczyzowa Fit Cake, która prowadzi też Fundację „Bezcukrowi”, przygotowały specjalne dzienniczki dla małych cukrzyków. Posłużą one do monitorowania przebiegu choroby. Współpracujący ze sobą od dawna społecznicy i przedsiębiorcy zrobili też świąteczne prezenty dla oddziałów pediatrycznych trzech szpitali – doposażyli je w potrzebny, drobny sprzęt medyczny, a pacjentów poczęstowali specjalnymi batonami dla diabetyków „Czekoladowy Miś”.
Okres świąteczny, mimo że generalnie radosny, dla niektórych jest trudniejszy niż wszystkie inne pory roku. Mowa tu o chorych dzieciach, na przykład cukrzykach, które niewiele mogą uszczknąć ze świątecznych słodyczy. Chyba, że ich producentem jest Fit Cake, sieć franczyzowa specjalizująca się w fit deserach i ciastach bez cukru. Firma oferuje słodycze dla osób z rożnymi wykluczeniami pokarmowymi, w tym także dla małych diabetyków. Na dodatek wspiera chore maluchy także na inne sposoby.
- 14 listopada w Dzień Walki z Cukrzycą byliśmy w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym i przekazaliśmy małym pacjentom z oddziału diabetologicznego nowe dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Od razu się spodobały, bo są kolorowe i zawierają materiały i pola, których nie ma w innych. Mają też poręczny, ale większy format, gdzie dzieci mogą prowadzić notatki, a nawet rozwinąć swoją twórczość – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Michał Szczesiul, prezes Fundacji Miś w Fartuchu i lekarz zauważa jednak, że ten większy rozmiar i dobry układ treści przyda się przede wszystkim rodzicom.
- Przeważnie produkuje się takie dzienniczki w wersji kieszonkowej. Tymczasem dokładne zapisywanie dawki insuliny, poziomu glikemii i dziennej diety jest arcyważne. Szczególnie w przypadku dzieci, które trudno uchronić przed podjadaniem między posiłkami, co powinno być odnotowane. W tym dzienniczku rodzice mogą zapisać wszystko, a ma to znaczenie podczas późniejszej wizyty u lekarza, bo na tej podstawie m.in. planuje się dalsze leczenie – dodaje Michał Szczesiul, u którego w wieku 9 lat zdiagnozowano cukrzycę.
Dzienniczki trafiły też do białostockich poradni i stowarzyszeń zajmujących opieką nad dziećmi z cukrzycą, z którymi od dawna współpracuje Fit Cake. Firma w swoją misję wpisaną ma walkę z nadmiernym spożyciem cukru. Jej hasło reklamowe brzmi „No sugar, no problem.”
- W Polsce problem jest bardzo poważny. Jesteśmy na niechlubnym pierwszym miejscu, jeśli chodzi o spożycie cukru wśród dzieci. Wedle statystyk, dziennie nasze maluchy zjadają nawet 20 łyżeczek cukru. To może mieć opłakane skutki – mówi Rafał Kościuk. – Na szczęście zauważamy, że trend powoli się odwraca. Świadczy o tym choćby to, jak szybko, mimo kryzysu, rozwija się nasza franczyza. Nawet w małych miastach są ludzie, którzy odmawiają trucia się cukrem.
Firma w związku z dobrą kondycją finansową może pozwolić sobie także na inne formy wsparcia dzieci w szpitalach. Po konsultacjach z Fundacją Miś w Fartuchu zakupiła sprzęt na oddziały diabetologiczne w Ciechanowie, Białymstoku i Hajnówce. Są to np. otoskopy (diabetycy mają często schorzenia laryngologiczne) czy waga, potrzebna do wykrywania powikłań cukrzycy ciążowej u dziecka i cukrzycy u dzieci.
- W tym tygodniu dużą partię dzienniczków wysłaliśmy do Fit Cake w Koszalinie. Będą przekazane lokalnemu szpitalowi. Kolejne nasze lokale również proszą o dostawę. Dzieje się! – dodaje Rafał Kościuk.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.