Prezenty dla małych pacjentów chorych na cukrzycę
Fundacja Miś w Fartuchu oraz wywodząca się z Białegostoku sieć franczyzowa Fit Cake, która prowadzi też Fundację „Bezcukrowi”, przygotowały specjalne dzienniczki dla małych cukrzyków. Posłużą one do monitorowania przebiegu choroby. Współpracujący ze sobą od dawna społecznicy i przedsiębiorcy zrobili też świąteczne prezenty dla oddziałów pediatrycznych trzech szpitali – doposażyli je w potrzebny, drobny sprzęt medyczny, a pacjentów poczęstowali specjalnymi batonami dla diabetyków „Czekoladowy Miś”.
Okres świąteczny, mimo że generalnie radosny, dla niektórych jest trudniejszy niż wszystkie inne pory roku. Mowa tu o chorych dzieciach, na przykład cukrzykach, które niewiele mogą uszczknąć ze świątecznych słodyczy. Chyba, że ich producentem jest Fit Cake, sieć franczyzowa specjalizująca się w fit deserach i ciastach bez cukru. Firma oferuje słodycze dla osób z rożnymi wykluczeniami pokarmowymi, w tym także dla małych diabetyków. Na dodatek wspiera chore maluchy także na inne sposoby.
- 14 listopada w Dzień Walki z Cukrzycą byliśmy w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym i przekazaliśmy małym pacjentom z oddziału diabetologicznego nowe dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Od razu się spodobały, bo są kolorowe i zawierają materiały i pola, których nie ma w innych. Mają też poręczny, ale większy format, gdzie dzieci mogą prowadzić notatki, a nawet rozwinąć swoją twórczość – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Michał Szczesiul, prezes Fundacji Miś w Fartuchu i lekarz zauważa jednak, że ten większy rozmiar i dobry układ treści przyda się przede wszystkim rodzicom.
- Przeważnie produkuje się takie dzienniczki w wersji kieszonkowej. Tymczasem dokładne zapisywanie dawki insuliny, poziomu glikemii i dziennej diety jest arcyważne. Szczególnie w przypadku dzieci, które trudno uchronić przed podjadaniem między posiłkami, co powinno być odnotowane. W tym dzienniczku rodzice mogą zapisać wszystko, a ma to znaczenie podczas późniejszej wizyty u lekarza, bo na tej podstawie m.in. planuje się dalsze leczenie – dodaje Michał Szczesiul, u którego w wieku 9 lat zdiagnozowano cukrzycę.
Dzienniczki trafiły też do białostockich poradni i stowarzyszeń zajmujących opieką nad dziećmi z cukrzycą, z którymi od dawna współpracuje Fit Cake. Firma w swoją misję wpisaną ma walkę z nadmiernym spożyciem cukru. Jej hasło reklamowe brzmi „No sugar, no problem.”
- W Polsce problem jest bardzo poważny. Jesteśmy na niechlubnym pierwszym miejscu, jeśli chodzi o spożycie cukru wśród dzieci. Wedle statystyk, dziennie nasze maluchy zjadają nawet 20 łyżeczek cukru. To może mieć opłakane skutki – mówi Rafał Kościuk. – Na szczęście zauważamy, że trend powoli się odwraca. Świadczy o tym choćby to, jak szybko, mimo kryzysu, rozwija się nasza franczyza. Nawet w małych miastach są ludzie, którzy odmawiają trucia się cukrem.
Firma w związku z dobrą kondycją finansową może pozwolić sobie także na inne formy wsparcia dzieci w szpitalach. Po konsultacjach z Fundacją Miś w Fartuchu zakupiła sprzęt na oddziały diabetologiczne w Ciechanowie, Białymstoku i Hajnówce. Są to np. otoskopy (diabetycy mają często schorzenia laryngologiczne) czy waga, potrzebna do wykrywania powikłań cukrzycy ciążowej u dziecka i cukrzycy u dzieci.
- W tym tygodniu dużą partię dzienniczków wysłaliśmy do Fit Cake w Koszalinie. Będą przekazane lokalnemu szpitalowi. Kolejne nasze lokale również proszą o dostawę. Dzieje się! – dodaje Rafał Kościuk.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.