Prezenty dla małych pacjentów chorych na cukrzycę
Fundacja Miś w Fartuchu oraz wywodząca się z Białegostoku sieć franczyzowa Fit Cake, która prowadzi też Fundację „Bezcukrowi”, przygotowały specjalne dzienniczki dla małych cukrzyków. Posłużą one do monitorowania przebiegu choroby. Współpracujący ze sobą od dawna społecznicy i przedsiębiorcy zrobili też świąteczne prezenty dla oddziałów pediatrycznych trzech szpitali – doposażyli je w potrzebny, drobny sprzęt medyczny, a pacjentów poczęstowali specjalnymi batonami dla diabetyków „Czekoladowy Miś”.
Okres świąteczny, mimo że generalnie radosny, dla niektórych jest trudniejszy niż wszystkie inne pory roku. Mowa tu o chorych dzieciach, na przykład cukrzykach, które niewiele mogą uszczknąć ze świątecznych słodyczy. Chyba, że ich producentem jest Fit Cake, sieć franczyzowa specjalizująca się w fit deserach i ciastach bez cukru. Firma oferuje słodycze dla osób z rożnymi wykluczeniami pokarmowymi, w tym także dla małych diabetyków. Na dodatek wspiera chore maluchy także na inne sposoby.
- 14 listopada w Dzień Walki z Cukrzycą byliśmy w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym i przekazaliśmy małym pacjentom z oddziału diabetologicznego nowe dzienniczki, dedykowane cukrzykom. Od razu się spodobały, bo są kolorowe i zawierają materiały i pola, których nie ma w innych. Mają też poręczny, ale większy format, gdzie dzieci mogą prowadzić notatki, a nawet rozwinąć swoją twórczość – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Michał Szczesiul, prezes Fundacji Miś w Fartuchu i lekarz zauważa jednak, że ten większy rozmiar i dobry układ treści przyda się przede wszystkim rodzicom.
- Przeważnie produkuje się takie dzienniczki w wersji kieszonkowej. Tymczasem dokładne zapisywanie dawki insuliny, poziomu glikemii i dziennej diety jest arcyważne. Szczególnie w przypadku dzieci, które trudno uchronić przed podjadaniem między posiłkami, co powinno być odnotowane. W tym dzienniczku rodzice mogą zapisać wszystko, a ma to znaczenie podczas późniejszej wizyty u lekarza, bo na tej podstawie m.in. planuje się dalsze leczenie – dodaje Michał Szczesiul, u którego w wieku 9 lat zdiagnozowano cukrzycę.
Dzienniczki trafiły też do białostockich poradni i stowarzyszeń zajmujących opieką nad dziećmi z cukrzycą, z którymi od dawna współpracuje Fit Cake. Firma w swoją misję wpisaną ma walkę z nadmiernym spożyciem cukru. Jej hasło reklamowe brzmi „No sugar, no problem.”
- W Polsce problem jest bardzo poważny. Jesteśmy na niechlubnym pierwszym miejscu, jeśli chodzi o spożycie cukru wśród dzieci. Wedle statystyk, dziennie nasze maluchy zjadają nawet 20 łyżeczek cukru. To może mieć opłakane skutki – mówi Rafał Kościuk. – Na szczęście zauważamy, że trend powoli się odwraca. Świadczy o tym choćby to, jak szybko, mimo kryzysu, rozwija się nasza franczyza. Nawet w małych miastach są ludzie, którzy odmawiają trucia się cukrem.
Firma w związku z dobrą kondycją finansową może pozwolić sobie także na inne formy wsparcia dzieci w szpitalach. Po konsultacjach z Fundacją Miś w Fartuchu zakupiła sprzęt na oddziały diabetologiczne w Ciechanowie, Białymstoku i Hajnówce. Są to np. otoskopy (diabetycy mają często schorzenia laryngologiczne) czy waga, potrzebna do wykrywania powikłań cukrzycy ciążowej u dziecka i cukrzycy u dzieci.
- W tym tygodniu dużą partię dzienniczków wysłaliśmy do Fit Cake w Koszalinie. Będą przekazane lokalnemu szpitalowi. Kolejne nasze lokale również proszą o dostawę. Dzieje się! – dodaje Rafał Kościuk.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.