Przedstawiciele Xtreme Fitness Gyms gośćmi webinaru POF
Jak skutecznie skalować biznes w modelu franczyzy, jednocześnie wspierając ciągły rozwój franczyzobiorców? Odpowiedzi na te pytania udzielili przedstawiciele Xtreme Fitness Gyms podczas webinaru zorganizowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców. Franczyzowa sieć klubów fitness, która w ciągu dwóch lat podpisała ponad 100 nowych umów franczyzowych, podzieliła się swoimi strategiami ekspansji, rozwoju franczyzobiorców oraz planami na przyszłość.
W połowie września miał miejsce webinar organizowany przez Polską Organizację Franczyzodawców, poświęcony strategiom skalowania biznesu w modelu franczyzy. Wydarzenie przyciągnęło wielu członków największych sieci franczyzowych w kraju, zrzeszonych w ramach organizacji. Głównymi prelegentami byli przedstawiciele dynamicznie rozwijającej się sieci Xtreme Fitness Gyms – Łukasz Dojka, założyciel oraz Filip Puchalski, Commercial Director. Perspektywę franczyzobiorcy przedstawił Piotr Rasiński, multifranczyzobiorca i członek Rady Franczyzobiorców Xtreme Fitness Gyms.
Rozwój franczyzobiorców = rozwój franczyzy
Xtreme Fitness Gyms, sieć należąca do POF, osiągnęła imponujące wyniki – 52 umowy franczyzowe podpisane
w zaledwie pół roku, ponad 70 otwartych klubów oraz ponad 100 nowych franczyzobiorców. Podczas spotkania Łukasz Dojka, założyciel sieci, szczegółowo przedstawił drogę, jaką firma przeszła od momentu założenia, aż po aktualną, szeroko zakrojoną ekspansję. Jako franczyzodawcy, naszym celem jest nie tylko budowanie silnej sieci klubów, ale przede wszystkim wspieranie naszych franczyzobiorców w ich rozwoju. W Xtreme Fitness Gyms kładziemy ogromny nacisk na edukowanie naszych partnerów – pomagamy im nie tylko rozwijać biznes, ale również zdobywać nowe umiejętności, które przydadzą się w prowadzeniu klubu i zarządzaniu zespołem. Chcemy, aby każdy franczyzobiorca czuł, że ma pełne wsparcie, które pozwoli mu rozwijać się na wielu płaszczyznach – powiedział Łukasz Dojka.
Plany na przyszłość
Filip Puchalski, Commercial Director w Xtreme Fitness Gyms, szczegółowo omówił ambitne plany firmy na przyszłość. W 2024 roku firma zamierza otworzyć ponad 40 nowych klubów, co oznacza, że w czwartym kwartale nowy klub będzie otwierany średnio co 96 godzin. Nasza strategia ekspansji opiera się na stabilnych fundamentach i precyzyjnym planowaniu. Wierzymy, że dynamiczny rozwój musi iść w parze z rentownością każdego z naszych klubów. Naszym celem na rok 2024 jest osiągnięcie liczby 100 działających klubów, które przynoszą zyski zarówno dla nas, jak i naszych franczyzobiorców – zaznaczył Filip Puchalski.
Dzięki dyskusji moderowanej przez Arkadiusza Słodkowskiego, Członka Zarządu POF, uczestnicy mogli uzyskać wgląd w konkretne wyzwania, przed jakimi stają franczyzodawcy i franczyzobiorcy przy tak dynamicznej ekspansji. Rozmowy dotyczyły nie tylko kwestii operacyjnych, ale również tego, jak Xtreme Fitness Gyms wspiera swoich franczyzobiorców w budowaniu ich lokalnych społeczności i rozwijaniu ich kompetencji biznesowych, co wpływa na długoterminowy sukces zarówno całej sieci, jak i indywidualnych klubów.
Edukowanie i dzielenie się doświadczeniem – fundamenty rozwoju rynku franczyzy
Jednym z najważniejszych celów organizowanych przez Polską Organizację Franczyzodawców spotkań jest podkreślenie roli edukacji oraz wymiany doświadczeń w budowaniu silnego rynku franczyzowego w Polsce. Uczenie się i dzielenie doświadczeniami przez takie firmy jak Xtreme Fitness Gyms to fundamenty sukcesu polskiego rynku franczyzy. Dzięki takim inicjatywom budujemy świadomość, jak skutecznie rozwijać biznes w tym modelu, przy jednoczesnym wsparciu franczyzobiorców na każdym etapie ich działalności – zaznacza Monika Dąbrowska, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców. – Współpraca pomiędzy doświadczonymi podmiotami a nowymi franczyzodawcami umożliwia lepsze zrozumienie wyzwań i szans stojących przed przedsiębiorcami, ale także buduje kulturę wzajemnego wsparcia i profesjonalizacji rynku.
Webinar zakończył się inspirującą wymianą opinii oraz zapowiedzią kolejnych spotkań, które będą poświęcone konkretnym aspektom rozwoju biznesu franczyzowego w Polsce. Kolejne wydarzenia mają dostarczyć jeszcze więcej praktycznej wiedzy i narzędzi, wspierających przedsiębiorców w ich dążeniach do skalowania działalności w modelu franczyzy.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.