Przedstawiciele Xtreme Fitness Gyms gośćmi webinaru POF
Jak skutecznie skalować biznes w modelu franczyzy, jednocześnie wspierając ciągły rozwój franczyzobiorców? Odpowiedzi na te pytania udzielili przedstawiciele Xtreme Fitness Gyms podczas webinaru zorganizowanego przez Polską Organizację Franczyzodawców. Franczyzowa sieć klubów fitness, która w ciągu dwóch lat podpisała ponad 100 nowych umów franczyzowych, podzieliła się swoimi strategiami ekspansji, rozwoju franczyzobiorców oraz planami na przyszłość.
W połowie września miał miejsce webinar organizowany przez Polską Organizację Franczyzodawców, poświęcony strategiom skalowania biznesu w modelu franczyzy. Wydarzenie przyciągnęło wielu członków największych sieci franczyzowych w kraju, zrzeszonych w ramach organizacji. Głównymi prelegentami byli przedstawiciele dynamicznie rozwijającej się sieci Xtreme Fitness Gyms – Łukasz Dojka, założyciel oraz Filip Puchalski, Commercial Director. Perspektywę franczyzobiorcy przedstawił Piotr Rasiński, multifranczyzobiorca i członek Rady Franczyzobiorców Xtreme Fitness Gyms.
Rozwój franczyzobiorców = rozwój franczyzy
Xtreme Fitness Gyms, sieć należąca do POF, osiągnęła imponujące wyniki – 52 umowy franczyzowe podpisane
w zaledwie pół roku, ponad 70 otwartych klubów oraz ponad 100 nowych franczyzobiorców. Podczas spotkania Łukasz Dojka, założyciel sieci, szczegółowo przedstawił drogę, jaką firma przeszła od momentu założenia, aż po aktualną, szeroko zakrojoną ekspansję. Jako franczyzodawcy, naszym celem jest nie tylko budowanie silnej sieci klubów, ale przede wszystkim wspieranie naszych franczyzobiorców w ich rozwoju. W Xtreme Fitness Gyms kładziemy ogromny nacisk na edukowanie naszych partnerów – pomagamy im nie tylko rozwijać biznes, ale również zdobywać nowe umiejętności, które przydadzą się w prowadzeniu klubu i zarządzaniu zespołem. Chcemy, aby każdy franczyzobiorca czuł, że ma pełne wsparcie, które pozwoli mu rozwijać się na wielu płaszczyznach – powiedział Łukasz Dojka.
Plany na przyszłość
Filip Puchalski, Commercial Director w Xtreme Fitness Gyms, szczegółowo omówił ambitne plany firmy na przyszłość. W 2024 roku firma zamierza otworzyć ponad 40 nowych klubów, co oznacza, że w czwartym kwartale nowy klub będzie otwierany średnio co 96 godzin. Nasza strategia ekspansji opiera się na stabilnych fundamentach i precyzyjnym planowaniu. Wierzymy, że dynamiczny rozwój musi iść w parze z rentownością każdego z naszych klubów. Naszym celem na rok 2024 jest osiągnięcie liczby 100 działających klubów, które przynoszą zyski zarówno dla nas, jak i naszych franczyzobiorców – zaznaczył Filip Puchalski.
Dzięki dyskusji moderowanej przez Arkadiusza Słodkowskiego, Członka Zarządu POF, uczestnicy mogli uzyskać wgląd w konkretne wyzwania, przed jakimi stają franczyzodawcy i franczyzobiorcy przy tak dynamicznej ekspansji. Rozmowy dotyczyły nie tylko kwestii operacyjnych, ale również tego, jak Xtreme Fitness Gyms wspiera swoich franczyzobiorców w budowaniu ich lokalnych społeczności i rozwijaniu ich kompetencji biznesowych, co wpływa na długoterminowy sukces zarówno całej sieci, jak i indywidualnych klubów.
Edukowanie i dzielenie się doświadczeniem – fundamenty rozwoju rynku franczyzy
Jednym z najważniejszych celów organizowanych przez Polską Organizację Franczyzodawców spotkań jest podkreślenie roli edukacji oraz wymiany doświadczeń w budowaniu silnego rynku franczyzowego w Polsce. Uczenie się i dzielenie doświadczeniami przez takie firmy jak Xtreme Fitness Gyms to fundamenty sukcesu polskiego rynku franczyzy. Dzięki takim inicjatywom budujemy świadomość, jak skutecznie rozwijać biznes w tym modelu, przy jednoczesnym wsparciu franczyzobiorców na każdym etapie ich działalności – zaznacza Monika Dąbrowska, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców. – Współpraca pomiędzy doświadczonymi podmiotami a nowymi franczyzodawcami umożliwia lepsze zrozumienie wyzwań i szans stojących przed przedsiębiorcami, ale także buduje kulturę wzajemnego wsparcia i profesjonalizacji rynku.
Webinar zakończył się inspirującą wymianą opinii oraz zapowiedzią kolejnych spotkań, które będą poświęcone konkretnym aspektom rozwoju biznesu franczyzowego w Polsce. Kolejne wydarzenia mają dostarczyć jeszcze więcej praktycznej wiedzy i narzędzi, wspierających przedsiębiorców w ich dążeniach do skalowania działalności w modelu franczyzy.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.