Komunikaty PR

Przewaga konkurencyjna przy wsparciu biura projektowego

2022-12-05  |  01:00
Biuro prasowe

Zbudowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku przemysłowym to niełatwe zadanie. To, co dziś jest przewagą, jutro może okazać się standardem. Firmy muszą szukać innowacji, które pozwolą im się rozwijać i odnosić sukcesy. Nieoceniona w dążeniu do dominacji na rynku jest wiedza profesjonalistów z centrów R&D. Na czym może polegać ich wsparcie? Sprawdzamy.

 

Przewagę konkurencyjną można zdefiniować jako osiągnięcie przez dane przedsiębiorstwo wyższej pozycji w branży niż większość rywali rynkowych. Innymi słowy, jest to zespół pewnych czynników, które plasują firmę na lepszej, uprzywilejowanej pozycji. Ideą wykreowania przewagi jest uzyskanie konkretnych korzyści dla firmy. Może być to m.in. generowanie wyższych zysków czy zdobycie większego udziału w danym rynku.

 

Przewaga konkurencyjna to klucz do sukcesu

 

Przewaga konkurencyjna nie bierze się znikąd. Jest wynikiem starannie zaplanowanego modelu biznesowego i może dotyczyć wybranego obszaru działalności. Badacz zagadnień marketingowych, Zdzisław Pierścionek, wyróżnia trzy koncepcje budowania konkurencyjności: konkurowanie w obszarze kosztów, jakości i wykorzystanie pozycji lidera w danej dziedzinie.

 

Duży wpływ na proces kreowania dominacji na rynku ma kapitał intelektualny przedsiębiorstwa, czyli wiedza, nabyte doświadczenie, patenty, licencje, oprogramowanie, know-how, kompetencje pracowników itd. Szczególne znaczenie w procesie mają innowacje. Wierzymy, że innowacyjne rozwiązania technologiczne mogą być źródłem przewagi konkurencyjnej firm z branży przemysłowej – mówi Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. – Naszym celem jest tworzyć technologie lepszego jutra, które przełożą się na realne korzyści ekonomiczne i biznesowe dla naszych partnerów – dodaje.

 

Innowacyjne pomysły filarem rozwoju przedsiębiorstwa

 

Innowacja to tworzenie unikalnych rozwiązań, które – wprowadzone do biznesu – mają przynieść pewne korzyści bądź zaspokoić dotąd niezaspokojone lub zaspokojone w niedostatecznym stopniu potrzeby. Stworzenie koncepcji innowacji i jej efektywny transfer do otoczenia gospodarczego i przemysłowego to wymagające zadanie. Pomoc doświadczonego partnera jest nieoceniona w tym zakresie.

 

CBRTP funkcjonuje jako komercyjne centrum R&D. Dostarczamy partnerom przemysłowym innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mogą generować oszczędności w konkretnych procesach, zwiększać wydajność parku maszynowego i wspierać budowanie przewagi konkurencyjnej – podkreśla Grzegorz Putynkowski z CBRTP – Wierzymy, że najlepsze efekty przynosi kompleksowe działanie. Prowadzimy niezbędne prace badawcze, budujemy projekty, organizujemy finansowanie, wdrażamy zaproponowane rozwiązania i rozliczamy projekt według przyjętych założeń.

 

Innowacyjność można budować na różne sposoby. Na współczesnym, mocno rozwiniętym rynku doskonale sprawdza się inżynieria materiałowa, czyli dziedzina nauki i techniki, łącząca elementy fizyki, matematyki, chemii i biologii. W tworzeniu innowacji wykorzystuje się m.in. nanomateriały, czyli materiały, składające się z regularnych struktur o długości od 1 do 100 nanometrów. Nanotechnologie pozwalają otrzymywać tworzywa o składzie i właściwościach niemożliwych do uzyskania innymi metodami.

 

Znaczenie analizy biznesowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej

 

Profesjonalne centrum R&D zawsze dąży do tego, żeby jak najlepiej poznać klienta. Szczegółowa analiza biznesowa odgrywa bowiem dużą rolę w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej. Pod pojęciem analizy kryje się dokładne rozpoznanie potrzeby, zapisanie jej w formie konkretnych wymagań oraz zaproponowanie potencjalnych rozwiązań i rekomendacja najlepszego z nich. Analiza biznesowa umożliwia przygotowanie trafnej strategii kreowania przewagi konkurencyjnej na rynku.

 

Kompleksowa pomoc ekspertów z centrum R&D to klucz do sukcesu na rynku. Budowa konkurencyjności biznesu w oparciu o innowacyjne rozwiązania technologiczne to przyszłość firm z branży przemysłowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.