Komunikaty PR

Raport podatnika. Co trzeba o nim wiedzieć?

2024-10-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szadkowska
Way Co.

ul. Terespolska 17 lok B4
03-813 Warszawa
mszadkowska|wayco.pl| |mszadkowska|wayco.pl
+48 600 521 455
www.wayco.pl

 

Raport umożliwia uzyskanie w jednym miejscu przejrzystego zestawienia kluczowych informacji podatkowych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa. Co musimy wiedzieć o raporcie podatnika?

Jest to narzędzie informacyjne, które ułatwia zarządzanie zobowiązaniami podatkowymi, poprawiając przejrzystość i kontrolę nad finansami przedsiębiorstw. – Przydatność raportu może być istotna w sytuacji przekazania go zewnętrznej jednostce prowadzącej sprawy księgowe firmy – mówi Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Dla tych organizacji księgowych jest to uwiarygodnienie informacji przekazanych przez klienta – podkreśla ekspertka. Dzięki tej funkcji przedsiębiorcy mogą sprawniej zarządzać swoimi sprawami podatkowymi i minimalizować ryzyko błędów.

Jak wygenerować raport?

Raport można łatwo wygenerować po zalogowaniu się na konto w e-US, korzystając z profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub aplikacji mObywatel. Użytkownicy z dostępem rozszerzonym mogą zarządzać uprawnieniami innych osób do korzystania z konta organizacji. – Wygenerowanie raportu przez księgowego jest możliwe w sytuacji, kiedy uzyska on odpowiednie uprawnienia – zaznacza Beata Tęgowska. – Te jednak dotyczą tylko osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi posiadającymi NIP – dodaje. Warto podkreślić, że raport jest dostępny w formacie PDF i jest ważny do północy dnia, w którym został wygenerowany.

Co zawiera raport?

Raport podatnika składa się z kilku istotnych sekcji. Zawiera dane identyfikacyjne (czyli informacje o podatniku, w tym adres do doręczeń oraz formę opodatkowania), wskazuje informacje, czy podatnik ma jakiekolwiek zaległości podatkowe, informuje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym wobec podatnika, prezentuje  nieprawidłowości w zakresie zaliczek oraz dane o poprawności złożonych deklaracji podatkowych. W raporcie znajdują się też informacje o mikrorachunku podatkowym oraz pozostałych zgłoszonych rachunkach, a także lista pełnomocników podatnika i ich uprawnień oraz informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.

Co przedsiębiorca powinien zrobić, kiedy zauważy nieprawidłowości w raporcie?

Raport jest podstawą do wyjaśniania informacji posiadanych przez firmę i Urząd Skarbowy – ocenia ekspertka Systim.pl. – Zależnie od rodzaju informacji należy podjąć kroki w celu ich skorygowania poprzez odpowiedni formularz, czy np. uzupełnić płatności w zakresie podatków – podpowiada Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Raport ma charakter informacyjny i może nie obejmować wszystkich danych posiadanych przez Krajową Administrację Skarbową. Dlatego jego generowanie powinno być traktowane jako element szerszego nadzoru nad sytuacją podatkową, a nie jako jedyne źródło informacji – przestrzega Beata Tęgowska.

Zdaniem ekspertów Kompleksowy Raport Podatkowy to ważny krok do uproszczenia i zwiększenia przejrzystości procesów podatkowych. Umożliwia przedsiębiorcom i organizacjom lepsze zrozumienie ich statusu podatkowego, co z pewnością przełoży się na większą efektywność zarządzania finansami. W przyszłości planowane jest udostępnienie tej usługi również dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Way Co.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.