Komunikaty PR

Raport podatnika. Co trzeba o nim wiedzieć?

2024-10-02  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szadkowska
Way Co.

ul. Terespolska 17 lok B4
03-813 Warszawa
mszadkowska|wayco.pl| |mszadkowska|wayco.pl
+48 600 521 455
www.wayco.pl

 

Raport umożliwia uzyskanie w jednym miejscu przejrzystego zestawienia kluczowych informacji podatkowych, które posiada Krajowa Administracja Skarbowa. Co musimy wiedzieć o raporcie podatnika?

Jest to narzędzie informacyjne, które ułatwia zarządzanie zobowiązaniami podatkowymi, poprawiając przejrzystość i kontrolę nad finansami przedsiębiorstw. – Przydatność raportu może być istotna w sytuacji przekazania go zewnętrznej jednostce prowadzącej sprawy księgowe firmy – mówi Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Dla tych organizacji księgowych jest to uwiarygodnienie informacji przekazanych przez klienta – podkreśla ekspertka. Dzięki tej funkcji przedsiębiorcy mogą sprawniej zarządzać swoimi sprawami podatkowymi i minimalizować ryzyko błędów.

Jak wygenerować raport?

Raport można łatwo wygenerować po zalogowaniu się na konto w e-US, korzystając z profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub aplikacji mObywatel. Użytkownicy z dostępem rozszerzonym mogą zarządzać uprawnieniami innych osób do korzystania z konta organizacji. – Wygenerowanie raportu przez księgowego jest możliwe w sytuacji, kiedy uzyska on odpowiednie uprawnienia – zaznacza Beata Tęgowska. – Te jednak dotyczą tylko osób prawnych i jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi posiadającymi NIP – dodaje. Warto podkreślić, że raport jest dostępny w formacie PDF i jest ważny do północy dnia, w którym został wygenerowany.

Co zawiera raport?

Raport podatnika składa się z kilku istotnych sekcji. Zawiera dane identyfikacyjne (czyli informacje o podatniku, w tym adres do doręczeń oraz formę opodatkowania), wskazuje informacje, czy podatnik ma jakiekolwiek zaległości podatkowe, informuje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym wobec podatnika, prezentuje  nieprawidłowości w zakresie zaliczek oraz dane o poprawności złożonych deklaracji podatkowych. W raporcie znajdują się też informacje o mikrorachunku podatkowym oraz pozostałych zgłoszonych rachunkach, a także lista pełnomocników podatnika i ich uprawnień oraz informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.

Co przedsiębiorca powinien zrobić, kiedy zauważy nieprawidłowości w raporcie?

Raport jest podstawą do wyjaśniania informacji posiadanych przez firmę i Urząd Skarbowy – ocenia ekspertka Systim.pl. – Zależnie od rodzaju informacji należy podjąć kroki w celu ich skorygowania poprzez odpowiedni formularz, czy np. uzupełnić płatności w zakresie podatków – podpowiada Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości oraz kadr i płac w Systim.pl. – Raport ma charakter informacyjny i może nie obejmować wszystkich danych posiadanych przez Krajową Administrację Skarbową. Dlatego jego generowanie powinno być traktowane jako element szerszego nadzoru nad sytuacją podatkową, a nie jako jedyne źródło informacji – przestrzega Beata Tęgowska.

Zdaniem ekspertów Kompleksowy Raport Podatkowy to ważny krok do uproszczenia i zwiększenia przejrzystości procesów podatkowych. Umożliwia przedsiębiorcom i organizacjom lepsze zrozumienie ich statusu podatkowego, co z pewnością przełoży się na większą efektywność zarządzania finansami. W przyszłości planowane jest udostępnienie tej usługi również dla osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Way Co.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.