Komunikaty PR

Rośnie zainteresowanie outsourcingiem procesów

2021-06-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Pandemia to czas niepewności i braku stabilizacji dla wielu firm. Jeśli dodamy do tego trudność z pozyskaniem wykwalifikowanej kadry do pracy na produkcji, to pojawia się możliwość niepomyślnego scenariusza dla działalności biznesowej. Możemy temu przeciwdziałać decydując się na outsourcing procesów przemysłowych.

Odmrażanie gospodarki to dobry moment do poszukiwania nowych rozwiązań biznesowych i form wsparcia prowadzenia produkcji. Jak wynika z obserwacji firmy Sanpro Synergy z Grupy Impel, firmy przemysłowe zaczęły szukać sposobów na zapewnienie ciągłości procesów poprzez odciążenie ich od kwestii związanych z gwarancją utrzymania terminowości i jakości produkcji oraz pozyskaniem i obsługą pracowników do realizacji powierzonych zadań. W takich sytuacjach rozwiązaniem jest usługa outsourcingu procesów przemysłowych, czyli przekazanie zewnętrznemu dostawcy określonego procesu lub jego części do realizacji.

Zdaniem Karoliny Wolskiej-Szczepankowskiej, pełnomocnika zarządu ds. optymalizacji, zainteresowanie outsourcingiem procesów rośnie z dwóch powodów: zwiększającej się świadomości osiąganych korzyści oraz pandemii. Obie przyczyny są ze sobą powiązane. – Dla przemysłu i logistyki kluczowe jest zachowanie ciągłości procesów produkcji i dystrybucji, a także utrzymanie ich wysokiej jakości i terminowości. W takiej sytuacji warto zdecydować się na współpracę z firmą outsourcingową, która dysponuje zespołem wykwalifikowanych pracowników. Można mieć pewność, że zadanie zostanie zrealizowane w terminie i z zachowaniem ustalonych standardów – wyjaśnia Karolina Wolska-Szczepankowska. Firmy decydują się przekazywać procesy także z innych powodów. Korzyści są bowiem wielowymiarowe.

Sztuka zamiast godziny

Okres pandemii udowodnił i nagłośnił, jak dotkliwie można odczuwać braki kadrowe, jednak ten problem występuje także w innych warunkach. Outsourcing uzupełnia niedobory personelu także w przypadku problemów ze znalezieniem osób z odpowiednimi kompetencjami lub w momencie, kiedy pojawiają się nowe zlecenia, a obecne możliwości produkcyjne nie są wystarczające, – Co ważne, rozliczamy się za wyprodukowaną liczbę sztuk towaru, nie za przepracowane godziny. Decydując się na outsourcing, można wyeliminować stały koszt zatrudnienia albo oddelegować pracowników liniowych do innych zadań, co może zaprocentować wyższą produktywnością w pozostałych obszarach działalności firmy – zauważa Karolina Wolska-Szczepankowska.

Outsourcing otwiera dostęp do wykwalifikowanych pracowników liniowych, inżynierów procesu oraz brygadzistów (liderów), którzy sprawują nadzór nad załogą i realizacją procesu. Do ich zadań należy także raportowanie do zleceniodawcy. Duże korzyści wynikają również z przejęcia przez firmę outsourcingową odpowiedzialności za wydajność i terminowość. – Klient korzysta, bo po oddaniu procesu nie musi się martwić, ile osób go zrealizuje i w jakim czasie. Liczy się efekt, nie sposób wykonania. Zlecenie realizowane jest z zachowaniem jakości, według ustalonych z klientem wytycznych, pod ścisłym nadzorem – mówi Sebastian Łamasz, inżynier procesu w Sanpro Synergy.

Przejęcie odpowiedzialności

Przekazanie nadzoru, jako części procesu, samo w sobie może okazać się korzystne. – Firma zewnętrzna często bardziej wnikliwie i kategorycznie sprawdza efektywność czasu pracy. Możliwe jest wtedy wyodrębnienie czynności obligatoryjnych i opcjonalnych, zidentyfikowanie marnotrawstw i czynności nieefektywnych, które można wyeliminować i dzięki temu zwiększyć wydajność produkcji – wyjaśnia Sebastian Łamasz.

Przekazanie procesu może dotyczyć całości lub tylko jego części, może także dotyczyć nawet zupełnie nowego procesu. W tym przypadku też cała odpowiedzialność za jego wykonanie w terminie, za ilość i za jakość produktu końcowego spoczywa na firmie outsourcingowej. Niezależnie od tego, czy przedmiotem outsourcingu jest proces stary, czy też zupełnie nowy, jego zewnętrzny wykonawca powinien dostarczyć bieżące dane wraz z precyzyjną analizą statystyczną danego procesu oraz wnioskami i rekomendacjami działań usprawniających. Oto kolejna korzyść: stosowanie narzędzi adekwatnych do danego procesu, wspomagających analizy, takich jak SWCS i FMEA. – Jest jeszcze jedna korzyść, wydawać by się mogło, że banalna, ale bynajmniej tak nie jest. Otóż zdarza się, że w proces wkrada się rutyna, powtarzalność, brak motywacji, w wyniku czego spada jakość i produktywność. Oddanie procesu firmie zewnętrznej pozwala spojrzeć na niego z innej perspektywy. Łatwiej wtedy o obiektywną ocenę i usprawnienia – przekonuje Sebastian Łamasz.

Ludzie i znacznie więcej

Pozornie – outsourcing procesów to tylko ludzie: pracownicy liniowi, inżynierowie, liderzy. W praktyce to jednak znacznie więcej: przejęcie odpowiedzialności, nadzór, know-how, analiza i rekomendacje. To podstawowa różnica między outsourcingiem procesów a outsourcingiem personalnym czy pracą tymczasową, gdzie przedmiotem umowy jest zapewnienie pracowników. W outsourcingu procesów klient zyskuje wsparcie również w innych obszarach, takich jak: usprawnienia produkcji i logistyki, kontroli jakości, zarządzanie efektywnością pracowników przejętego procesu. Dzięki temu klient może skupić się na innych zadaniach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.