Komunikaty PR

Rośnie zainteresowanie outsourcingiem procesów

2021-06-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Pandemia to czas niepewności i braku stabilizacji dla wielu firm. Jeśli dodamy do tego trudność z pozyskaniem wykwalifikowanej kadry do pracy na produkcji, to pojawia się możliwość niepomyślnego scenariusza dla działalności biznesowej. Możemy temu przeciwdziałać decydując się na outsourcing procesów przemysłowych.

Odmrażanie gospodarki to dobry moment do poszukiwania nowych rozwiązań biznesowych i form wsparcia prowadzenia produkcji. Jak wynika z obserwacji firmy Sanpro Synergy z Grupy Impel, firmy przemysłowe zaczęły szukać sposobów na zapewnienie ciągłości procesów poprzez odciążenie ich od kwestii związanych z gwarancją utrzymania terminowości i jakości produkcji oraz pozyskaniem i obsługą pracowników do realizacji powierzonych zadań. W takich sytuacjach rozwiązaniem jest usługa outsourcingu procesów przemysłowych, czyli przekazanie zewnętrznemu dostawcy określonego procesu lub jego części do realizacji.

Zdaniem Karoliny Wolskiej-Szczepankowskiej, pełnomocnika zarządu ds. optymalizacji, zainteresowanie outsourcingiem procesów rośnie z dwóch powodów: zwiększającej się świadomości osiąganych korzyści oraz pandemii. Obie przyczyny są ze sobą powiązane. – Dla przemysłu i logistyki kluczowe jest zachowanie ciągłości procesów produkcji i dystrybucji, a także utrzymanie ich wysokiej jakości i terminowości. W takiej sytuacji warto zdecydować się na współpracę z firmą outsourcingową, która dysponuje zespołem wykwalifikowanych pracowników. Można mieć pewność, że zadanie zostanie zrealizowane w terminie i z zachowaniem ustalonych standardów – wyjaśnia Karolina Wolska-Szczepankowska. Firmy decydują się przekazywać procesy także z innych powodów. Korzyści są bowiem wielowymiarowe.

Sztuka zamiast godziny

Okres pandemii udowodnił i nagłośnił, jak dotkliwie można odczuwać braki kadrowe, jednak ten problem występuje także w innych warunkach. Outsourcing uzupełnia niedobory personelu także w przypadku problemów ze znalezieniem osób z odpowiednimi kompetencjami lub w momencie, kiedy pojawiają się nowe zlecenia, a obecne możliwości produkcyjne nie są wystarczające, – Co ważne, rozliczamy się za wyprodukowaną liczbę sztuk towaru, nie za przepracowane godziny. Decydując się na outsourcing, można wyeliminować stały koszt zatrudnienia albo oddelegować pracowników liniowych do innych zadań, co może zaprocentować wyższą produktywnością w pozostałych obszarach działalności firmy – zauważa Karolina Wolska-Szczepankowska.

Outsourcing otwiera dostęp do wykwalifikowanych pracowników liniowych, inżynierów procesu oraz brygadzistów (liderów), którzy sprawują nadzór nad załogą i realizacją procesu. Do ich zadań należy także raportowanie do zleceniodawcy. Duże korzyści wynikają również z przejęcia przez firmę outsourcingową odpowiedzialności za wydajność i terminowość. – Klient korzysta, bo po oddaniu procesu nie musi się martwić, ile osób go zrealizuje i w jakim czasie. Liczy się efekt, nie sposób wykonania. Zlecenie realizowane jest z zachowaniem jakości, według ustalonych z klientem wytycznych, pod ścisłym nadzorem – mówi Sebastian Łamasz, inżynier procesu w Sanpro Synergy.

Przejęcie odpowiedzialności

Przekazanie nadzoru, jako części procesu, samo w sobie może okazać się korzystne. – Firma zewnętrzna często bardziej wnikliwie i kategorycznie sprawdza efektywność czasu pracy. Możliwe jest wtedy wyodrębnienie czynności obligatoryjnych i opcjonalnych, zidentyfikowanie marnotrawstw i czynności nieefektywnych, które można wyeliminować i dzięki temu zwiększyć wydajność produkcji – wyjaśnia Sebastian Łamasz.

Przekazanie procesu może dotyczyć całości lub tylko jego części, może także dotyczyć nawet zupełnie nowego procesu. W tym przypadku też cała odpowiedzialność za jego wykonanie w terminie, za ilość i za jakość produktu końcowego spoczywa na firmie outsourcingowej. Niezależnie od tego, czy przedmiotem outsourcingu jest proces stary, czy też zupełnie nowy, jego zewnętrzny wykonawca powinien dostarczyć bieżące dane wraz z precyzyjną analizą statystyczną danego procesu oraz wnioskami i rekomendacjami działań usprawniających. Oto kolejna korzyść: stosowanie narzędzi adekwatnych do danego procesu, wspomagających analizy, takich jak SWCS i FMEA. – Jest jeszcze jedna korzyść, wydawać by się mogło, że banalna, ale bynajmniej tak nie jest. Otóż zdarza się, że w proces wkrada się rutyna, powtarzalność, brak motywacji, w wyniku czego spada jakość i produktywność. Oddanie procesu firmie zewnętrznej pozwala spojrzeć na niego z innej perspektywy. Łatwiej wtedy o obiektywną ocenę i usprawnienia – przekonuje Sebastian Łamasz.

Ludzie i znacznie więcej

Pozornie – outsourcing procesów to tylko ludzie: pracownicy liniowi, inżynierowie, liderzy. W praktyce to jednak znacznie więcej: przejęcie odpowiedzialności, nadzór, know-how, analiza i rekomendacje. To podstawowa różnica między outsourcingiem procesów a outsourcingiem personalnym czy pracą tymczasową, gdzie przedmiotem umowy jest zapewnienie pracowników. W outsourcingu procesów klient zyskuje wsparcie również w innych obszarach, takich jak: usprawnienia produkcji i logistyki, kontroli jakości, zarządzanie efektywnością pracowników przejętego procesu. Dzięki temu klient może skupić się na innych zadaniach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.