Komunikaty PR

Rozwój przemysłu dzięki współpracy nauki i biznesu

2022-12-20  |  01:00
Biuro prasowe

Chociaż może się wydawać, że nauka i biznes to dwa odrębne obszary, to połączenie ich potencjału może przynieść zaskakujące rezultaty. Współpraca jednostek naukowych z przedsiębiorstwami to przyszłość współczesnego rynku – a zwłaszcza branży przemysłowej. Jakie korzyści daje międzysektorowe partnerstwo?

 

Wielu przedsiębiorców boi się współpracy z jednostkami naukowymi. Wśród głównych barier takiego modelu biznesowego wymieniają m.in.: negatywny wizerunek nauki i naukowców, małe korzyści biznesowe i przekonanie o tym, że naukowcy mogą bardziej skorzystać na współpracy niż przedsiębiorcy. Rzeczywistość jednak pokazuje, że połączenie nauki i biznesu może przynieść wiele dobrego dla obu stron, a zwłaszcza dla przedsiębiorstw. Z raportu WEI „Przyszłość polskiej nauki – potencjał i bariery współpracy biznesu z nauką” wynika, że nauka może stymulować rozwój innowacji, które są ważnym elementem współczesnej branży przemysłowej.

 

Innowacje to przyszłość przemysłu

 

Innowacyjne rozwiązania napędzają przemysł. Są podstawą do wieloaspektowego rozwoju przedsiębiorstw, osiągania konkretnych celów biznesowych i generowania atrakcyjnych zysków. Proces tworzenia innowacji nie należy jednak do najłatwiejszych. Wymaga wiedzy, licznych badań, doświadczenia i dostępu do zaawansowanych technologicznie narzędzi. Świat nauki może zaoferować przedsiębiorcom kompleksowe wsparcie w tworzeniu innowacji.

 

Projektowanie i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla przemysłu to idea, jaką kieruje się Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. Jednym z najciekawszych rozwiązań zaproponowanych przez centrum jest autorski system rozpoznawania obrazu i mapowania laserowego, stworzony na potrzeby kontroli jakości w branży produkcji tworzyw technicznych. Największą zaletą systemu jest wybitna wydajność, która umożliwia produkcję 20 tys. detali na godzinę. Efektem wdrożenia rozwiązania było zmniejszenie zapotrzebowania na obsługę operatorską z 15 do 3 osób. Wierzymy, że innowacje napędzają przemysł. Dostarczamy naszym partnerom przemysłowym innowacyjne rozwiązania technologiczne. Współpraca nauki i biznesu przekłada się na realne korzyści. Zwiększenie wydajności parku maszynowego czy oszczędności w procesach produkcyjnych to tylko niektóre z nich – wyjaśnia Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.

 

Wsparcie w budowaniu przewagi konkurencyjnej

 

Współpraca nauki i biznesu może wesprzeć przedsiębiorstwa przemysłowe w kreowaniu przewagi konkurencyjnej. Pod pojęciem przewagi kryje się osiągnięcie wyższej pozycji na rynku niż większość podmiotów działających na tym samym obszarze. Przewaga daje pewien przywilej, który zapewnia firmie korzyści i może pomóc jej w realizacji wyznaczonych celów biznesowych.

 

Innowacyjne rozwiązania technologiczne zaproponowane przez jednostki naukowe dają partnerskim przedsiębiorstwom swoistą przewagę w sektorze jakości. Pozwalają zdobyć pozycję lidera w branży, zwiększyć udział w rynku czy rozszerzyć działalność na obszary o dużym potencjale, które do tej pory były niezagospodarowane w dostatecznym stopniu. Wprowadzenie innowacji to sposób na to, by znaleźć swoją niszę i rozwijać biznes na wielu płaszczyznach, doprowadzając go do ostatecznego sukcesu.

 

Współpraca nauki i biznesu napędza przemysł

 

Komercjalizacja wyników badań, najnowszych zdobyczy techniki i innych innowacyjnych rozwiązań pozytywnie wpływa na gospodarkę. Współpraca instytucji naukowych z przedsiębiorstwami oraz efektywny transfer wiedzy i technologii do środowiska przemysłowego to istotne czynniki wzrostu gospodarczego.

 

Wprowadzenie innowacji usprawnia działanie przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach. Partnerstwo świata nauki i biznesu to nie tylko sposób na zwiększenie wydajności i zbudowanie przewagi konkurencyjnej, ale także możliwość poprawy wielu wskaźników biznesowych, które decydują o ostatecznym sukcesie firmy w branży. Transfer najnowszych zdobyczy techniki do przemysłu zwiększa znaczenie polskich firm na rynku międzynarodowym. To szansa na to, by zaistnieć w świecie – podsumowuje Grzegorz Putynkowski z CBRTP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.