Komunikaty PR

Rozwój przemysłu dzięki współpracy nauki i biznesu

2022-12-20  |  01:00
Biuro prasowe

Chociaż może się wydawać, że nauka i biznes to dwa odrębne obszary, to połączenie ich potencjału może przynieść zaskakujące rezultaty. Współpraca jednostek naukowych z przedsiębiorstwami to przyszłość współczesnego rynku – a zwłaszcza branży przemysłowej. Jakie korzyści daje międzysektorowe partnerstwo?

 

Wielu przedsiębiorców boi się współpracy z jednostkami naukowymi. Wśród głównych barier takiego modelu biznesowego wymieniają m.in.: negatywny wizerunek nauki i naukowców, małe korzyści biznesowe i przekonanie o tym, że naukowcy mogą bardziej skorzystać na współpracy niż przedsiębiorcy. Rzeczywistość jednak pokazuje, że połączenie nauki i biznesu może przynieść wiele dobrego dla obu stron, a zwłaszcza dla przedsiębiorstw. Z raportu WEI „Przyszłość polskiej nauki – potencjał i bariery współpracy biznesu z nauką” wynika, że nauka może stymulować rozwój innowacji, które są ważnym elementem współczesnej branży przemysłowej.

 

Innowacje to przyszłość przemysłu

 

Innowacyjne rozwiązania napędzają przemysł. Są podstawą do wieloaspektowego rozwoju przedsiębiorstw, osiągania konkretnych celów biznesowych i generowania atrakcyjnych zysków. Proces tworzenia innowacji nie należy jednak do najłatwiejszych. Wymaga wiedzy, licznych badań, doświadczenia i dostępu do zaawansowanych technologicznie narzędzi. Świat nauki może zaoferować przedsiębiorcom kompleksowe wsparcie w tworzeniu innowacji.

 

Projektowanie i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla przemysłu to idea, jaką kieruje się Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. Jednym z najciekawszych rozwiązań zaproponowanych przez centrum jest autorski system rozpoznawania obrazu i mapowania laserowego, stworzony na potrzeby kontroli jakości w branży produkcji tworzyw technicznych. Największą zaletą systemu jest wybitna wydajność, która umożliwia produkcję 20 tys. detali na godzinę. Efektem wdrożenia rozwiązania było zmniejszenie zapotrzebowania na obsługę operatorską z 15 do 3 osób. Wierzymy, że innowacje napędzają przemysł. Dostarczamy naszym partnerom przemysłowym innowacyjne rozwiązania technologiczne. Współpraca nauki i biznesu przekłada się na realne korzyści. Zwiększenie wydajności parku maszynowego czy oszczędności w procesach produkcyjnych to tylko niektóre z nich – wyjaśnia Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.

 

Wsparcie w budowaniu przewagi konkurencyjnej

 

Współpraca nauki i biznesu może wesprzeć przedsiębiorstwa przemysłowe w kreowaniu przewagi konkurencyjnej. Pod pojęciem przewagi kryje się osiągnięcie wyższej pozycji na rynku niż większość podmiotów działających na tym samym obszarze. Przewaga daje pewien przywilej, który zapewnia firmie korzyści i może pomóc jej w realizacji wyznaczonych celów biznesowych.

 

Innowacyjne rozwiązania technologiczne zaproponowane przez jednostki naukowe dają partnerskim przedsiębiorstwom swoistą przewagę w sektorze jakości. Pozwalają zdobyć pozycję lidera w branży, zwiększyć udział w rynku czy rozszerzyć działalność na obszary o dużym potencjale, które do tej pory były niezagospodarowane w dostatecznym stopniu. Wprowadzenie innowacji to sposób na to, by znaleźć swoją niszę i rozwijać biznes na wielu płaszczyznach, doprowadzając go do ostatecznego sukcesu.

 

Współpraca nauki i biznesu napędza przemysł

 

Komercjalizacja wyników badań, najnowszych zdobyczy techniki i innych innowacyjnych rozwiązań pozytywnie wpływa na gospodarkę. Współpraca instytucji naukowych z przedsiębiorstwami oraz efektywny transfer wiedzy i technologii do środowiska przemysłowego to istotne czynniki wzrostu gospodarczego.

 

Wprowadzenie innowacji usprawnia działanie przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach. Partnerstwo świata nauki i biznesu to nie tylko sposób na zwiększenie wydajności i zbudowanie przewagi konkurencyjnej, ale także możliwość poprawy wielu wskaźników biznesowych, które decydują o ostatecznym sukcesie firmy w branży. Transfer najnowszych zdobyczy techniki do przemysłu zwiększa znaczenie polskich firm na rynku międzynarodowym. To szansa na to, by zaistnieć w świecie – podsumowuje Grzegorz Putynkowski z CBRTP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.