Komunikaty PR

Rozwój przemysłu dzięki współpracy nauki i biznesu

2022-12-20  |  01:00
Biuro prasowe

Chociaż może się wydawać, że nauka i biznes to dwa odrębne obszary, to połączenie ich potencjału może przynieść zaskakujące rezultaty. Współpraca jednostek naukowych z przedsiębiorstwami to przyszłość współczesnego rynku – a zwłaszcza branży przemysłowej. Jakie korzyści daje międzysektorowe partnerstwo?

 

Wielu przedsiębiorców boi się współpracy z jednostkami naukowymi. Wśród głównych barier takiego modelu biznesowego wymieniają m.in.: negatywny wizerunek nauki i naukowców, małe korzyści biznesowe i przekonanie o tym, że naukowcy mogą bardziej skorzystać na współpracy niż przedsiębiorcy. Rzeczywistość jednak pokazuje, że połączenie nauki i biznesu może przynieść wiele dobrego dla obu stron, a zwłaszcza dla przedsiębiorstw. Z raportu WEI „Przyszłość polskiej nauki – potencjał i bariery współpracy biznesu z nauką” wynika, że nauka może stymulować rozwój innowacji, które są ważnym elementem współczesnej branży przemysłowej.

 

Innowacje to przyszłość przemysłu

 

Innowacyjne rozwiązania napędzają przemysł. Są podstawą do wieloaspektowego rozwoju przedsiębiorstw, osiągania konkretnych celów biznesowych i generowania atrakcyjnych zysków. Proces tworzenia innowacji nie należy jednak do najłatwiejszych. Wymaga wiedzy, licznych badań, doświadczenia i dostępu do zaawansowanych technologicznie narzędzi. Świat nauki może zaoferować przedsiębiorcom kompleksowe wsparcie w tworzeniu innowacji.

 

Projektowanie i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla przemysłu to idea, jaką kieruje się Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. Jednym z najciekawszych rozwiązań zaproponowanych przez centrum jest autorski system rozpoznawania obrazu i mapowania laserowego, stworzony na potrzeby kontroli jakości w branży produkcji tworzyw technicznych. Największą zaletą systemu jest wybitna wydajność, która umożliwia produkcję 20 tys. detali na godzinę. Efektem wdrożenia rozwiązania było zmniejszenie zapotrzebowania na obsługę operatorską z 15 do 3 osób. Wierzymy, że innowacje napędzają przemysł. Dostarczamy naszym partnerom przemysłowym innowacyjne rozwiązania technologiczne. Współpraca nauki i biznesu przekłada się na realne korzyści. Zwiększenie wydajności parku maszynowego czy oszczędności w procesach produkcyjnych to tylko niektóre z nich – wyjaśnia Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu CBRTP.

 

Wsparcie w budowaniu przewagi konkurencyjnej

 

Współpraca nauki i biznesu może wesprzeć przedsiębiorstwa przemysłowe w kreowaniu przewagi konkurencyjnej. Pod pojęciem przewagi kryje się osiągnięcie wyższej pozycji na rynku niż większość podmiotów działających na tym samym obszarze. Przewaga daje pewien przywilej, który zapewnia firmie korzyści i może pomóc jej w realizacji wyznaczonych celów biznesowych.

 

Innowacyjne rozwiązania technologiczne zaproponowane przez jednostki naukowe dają partnerskim przedsiębiorstwom swoistą przewagę w sektorze jakości. Pozwalają zdobyć pozycję lidera w branży, zwiększyć udział w rynku czy rozszerzyć działalność na obszary o dużym potencjale, które do tej pory były niezagospodarowane w dostatecznym stopniu. Wprowadzenie innowacji to sposób na to, by znaleźć swoją niszę i rozwijać biznes na wielu płaszczyznach, doprowadzając go do ostatecznego sukcesu.

 

Współpraca nauki i biznesu napędza przemysł

 

Komercjalizacja wyników badań, najnowszych zdobyczy techniki i innych innowacyjnych rozwiązań pozytywnie wpływa na gospodarkę. Współpraca instytucji naukowych z przedsiębiorstwami oraz efektywny transfer wiedzy i technologii do środowiska przemysłowego to istotne czynniki wzrostu gospodarczego.

 

Wprowadzenie innowacji usprawnia działanie przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach. Partnerstwo świata nauki i biznesu to nie tylko sposób na zwiększenie wydajności i zbudowanie przewagi konkurencyjnej, ale także możliwość poprawy wielu wskaźników biznesowych, które decydują o ostatecznym sukcesie firmy w branży. Transfer najnowszych zdobyczy techniki do przemysłu zwiększa znaczenie polskich firm na rynku międzynarodowym. To szansa na to, by zaistnieć w świecie – podsumowuje Grzegorz Putynkowski z CBRTP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.