Komunikaty PR

Rusza XIII edycja konkursu Bizneswoman Roku

2021-10-26  |  12:32
Biuro prasowe

W ciągu 13 lat istnienia konkursu Bizneswoman Roku, nagrodzono już 121 przedsiębiorczyń z małych, średnich i działających na skalę międzynarodową firm oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, reprezentujących 27 organizacji. To właśnie oni patrzą w przyszłość i stanowią inspiracje do pozytywnych zmian. Historia pokazała, że laureatki i finalistki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, a przede wszystkim możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. W ostatniej rekordowej edycji wzięło udział 912 zgłoszonych i nominowanych osób.

 

Kobietom nie brakuje dobrych pomysłów na własny biznes, często od ich realizacji na wielką skalę powstrzymuje je niewystarczająca wiara we własne możliwości i brak wsparcia otoczenia. Dlatego tak bardzo ważne jest pokazywanie i nagradzanie tych przedsiębiorczyń, które odważyły się podjąć wyzwanie i odniosły sukces. Ich postawa i wybrana strategia działania stanowią inspirację dla innych - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe. – Od wielu lat wspieramy działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości Polek i cieszymy się z bycia częścią tak istotnej inicjatywy.

 

¾ firm z branży usługowej należy do kobiet

Pod względem przedsiębiorczości kobiet Polska wśród krajów Unii Europejskiej wypada bardzo dobrze. Według danych z KRS za 2020 r. co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Przedsiębiorczynie szczególnie zdominowały rynek usług - na koniec 2020 r. należało do nich ¾ firm z 10 tys. przebadanych w tym sektorze przez globalną wywiadownię gospodarczą Dun&Bradstreet. W większości są to niewielkie firmy, zatrudniające do 9 osób. Po przebadaniu przedsiębiorstw, które mają kilkuosobowe zarządy i podają ich skład, okazuje się, że Polki zajmują tylko 26 proc. kluczowych stanowisk, czyli są członkiniami zarządów lub prezeskami. Z kolei w radach nadzorczych spółek giełdowych jest ich zaledwie 12,7 proc. Według obliczeń Centrum Praw Kobiet na podstawie danych GUS, kobiety stanowią 62 proc. populacji osób biernych zawodowo. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką od lat aktywnie działa na rzecz zmiany tej sytuacji na lepszą, m.in. wpierając i nagradzając te, które z powodzeniem rozwijają własne firmy czy projekty.

 

Przedsiębiorczynie mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Dowodem na to jest ilość nowo powstałych biznesów w okresie ostatnich dwóch lat. A co za tym idzie, umiejętność dostrzeżenia możliwości w kryzysie. Po 13 latach wspierania rozwoju Polek przepełnia mnie zachwyt i duma. Wiem, że wielu z nich, przedsiębiorczyniom, liderkom należy się nagroda Bizneswoman Roku. Jedyne, co muszą zrobić, to wyciągnąć rękę po te możliwość - zgłosić się - mówi Olga Kozierowska, Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, pomysłodawczyni konkursu.

 

O konkursie Bizneswoman Roku Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

Kandydatki i kandydaci mogą zgłaszać się do konkursu samodzielnie lub zostać nominowani przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je też inni. Zgłoszeń oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl w następujących kategoriach otwartych: Biznes Roku - Przychód powyżej 10 mln złotych, Biznes Roku - Przychód poniżej 10 mln złotych, Startup Roku, Mikrobiznes, Liderka w Nowych Technologiach, Organizacja przyjazna rodzicom, Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - liderka, biznes, organizacja, Ograniczanie śladu węglowego.

 

Zgłoszenia przyjmowane są do 10 stycznia 2022 r.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA.
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,  Business Link
Patronat honorowy konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet. Celem analizy była odpowiedź na pytania o aktywność biznesową kobiet względem zajmowanego stanowiska, działalności w branży, wielkości firmy i geolokalizacji. Analizie poddano dane z blisko 550 tysięcy firm. Przywołane dane obejmują okres trzech lat: 2020 / 2019 / 2018.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.