Komunikaty PR

Rusza XIII edycja konkursu Bizneswoman Roku

2021-10-26  |  12:32
Biuro prasowe

W ciągu 13 lat istnienia konkursu Bizneswoman Roku, nagrodzono już 121 przedsiębiorczyń z małych, średnich i działających na skalę międzynarodową firm oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, reprezentujących 27 organizacji. To właśnie oni patrzą w przyszłość i stanowią inspiracje do pozytywnych zmian. Historia pokazała, że laureatki i finalistki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, a przede wszystkim możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. W ostatniej rekordowej edycji wzięło udział 912 zgłoszonych i nominowanych osób.

 

Kobietom nie brakuje dobrych pomysłów na własny biznes, często od ich realizacji na wielką skalę powstrzymuje je niewystarczająca wiara we własne możliwości i brak wsparcia otoczenia. Dlatego tak bardzo ważne jest pokazywanie i nagradzanie tych przedsiębiorczyń, które odważyły się podjąć wyzwanie i odniosły sukces. Ich postawa i wybrana strategia działania stanowią inspirację dla innych - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe. – Od wielu lat wspieramy działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości Polek i cieszymy się z bycia częścią tak istotnej inicjatywy.

 

¾ firm z branży usługowej należy do kobiet

Pod względem przedsiębiorczości kobiet Polska wśród krajów Unii Europejskiej wypada bardzo dobrze. Według danych z KRS za 2020 r. co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Przedsiębiorczynie szczególnie zdominowały rynek usług - na koniec 2020 r. należało do nich ¾ firm z 10 tys. przebadanych w tym sektorze przez globalną wywiadownię gospodarczą Dun&Bradstreet. W większości są to niewielkie firmy, zatrudniające do 9 osób. Po przebadaniu przedsiębiorstw, które mają kilkuosobowe zarządy i podają ich skład, okazuje się, że Polki zajmują tylko 26 proc. kluczowych stanowisk, czyli są członkiniami zarządów lub prezeskami. Z kolei w radach nadzorczych spółek giełdowych jest ich zaledwie 12,7 proc. Według obliczeń Centrum Praw Kobiet na podstawie danych GUS, kobiety stanowią 62 proc. populacji osób biernych zawodowo. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką od lat aktywnie działa na rzecz zmiany tej sytuacji na lepszą, m.in. wpierając i nagradzając te, które z powodzeniem rozwijają własne firmy czy projekty.

 

Przedsiębiorczynie mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Dowodem na to jest ilość nowo powstałych biznesów w okresie ostatnich dwóch lat. A co za tym idzie, umiejętność dostrzeżenia możliwości w kryzysie. Po 13 latach wspierania rozwoju Polek przepełnia mnie zachwyt i duma. Wiem, że wielu z nich, przedsiębiorczyniom, liderkom należy się nagroda Bizneswoman Roku. Jedyne, co muszą zrobić, to wyciągnąć rękę po te możliwość - zgłosić się - mówi Olga Kozierowska, Prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, pomysłodawczyni konkursu.

 

O konkursie Bizneswoman Roku Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką

Kandydatki i kandydaci mogą zgłaszać się do konkursu samodzielnie lub zostać nominowani przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je też inni. Zgłoszeń oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl w następujących kategoriach otwartych: Biznes Roku - Przychód powyżej 10 mln złotych, Biznes Roku - Przychód poniżej 10 mln złotych, Startup Roku, Mikrobiznes, Liderka w Nowych Technologiach, Organizacja przyjazna rodzicom, Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - liderka, biznes, organizacja, Ograniczanie śladu węglowego.

 

Zgłoszenia przyjmowane są do 10 stycznia 2022 r.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA.
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech,  Business Link
Patronat honorowy konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank.

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet. Celem analizy była odpowiedź na pytania o aktywność biznesową kobiet względem zajmowanego stanowiska, działalności w branży, wielkości firmy i geolokalizacji. Analizie poddano dane z blisko 550 tysięcy firm. Przywołane dane obejmują okres trzech lat: 2020 / 2019 / 2018.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.