SAP przekazuje swoim pracownikom 400 milionów euro
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_894111467,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_png,_small.png)
Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
400 milionów euro trafi do pracowników SAP na całym świecie. W odpowiedzi na globalną sytuację gospodarczą firma uruchamia program motywacyjny. W ramach „Grow SAP Plan” w ciągu najbliższych czterech lat około 100 000 pracowników koncernu otrzyma dodatkowe premie, będące następstwem wprowadzenia planu opcji na akcje firmy.
Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na globalnej gospodarce. Komisja Europejska prognozuje, że recesja dotknie wszystkich krajów należących do unijnej wspólnoty. To oczywiście bezpośrednio przekłada się na rynek pracy i nastroje pracowników. SAP wychodzi naprzeciw społecznym obawom i pokazuje, że pomimo wprowadzenia niezbędnych oszczędności, stale inwestuje w swoich pracowników. W tym celu firma przyznaje opcje na akcje. Na realizację tego przedsięwzięcia zarząd SAP zabezpieczył budżet w wysokości 400 milionów euro.
Pierwsza transza programu zostanie uruchomiona w lipcu 2021. Kolejne analogicznie w następnych latach. By wziąć udział w programie, nie trzeba kupować akcji. Firma planuje przydzielić uprawnionym pracownikom wirtualne udziały – w sumie po 100 milionów euro rocznie przez okres czterech lat.
– Dokładna wysokość wypłacanych premii będzie uzależniona między innymi od kursu akcji, a każda upoważniona osoba otrzyma, w danym roku, jednakową kwotę. Tym samym wysokość wypłacanych środków nie zależy od miesięcznego wynagrodzenia. Jest efektem sukcesu biznesowego, w tym poziomu zadowolenia klientów oraz liczby upoważnionych do udziału w programie pracowników – wyjaśnia Katarzyna Rusek, dyrektor HR SAP Polska.
„Grow SAP Plan” jest programem motywacyjnym dla pracowników SAP, przeznaczonym dla całego zespołu firmy, poza menadżerami wyższego szczebla, pracującymi studentami oraz osobami rozliczanymi za pracę godzinowo. Firma nie rezygnuje z innych działań mających na celu inwestycje w kadry.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.