SAP przekazuje swoim pracownikom 400 milionów euro

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
400 milionów euro trafi do pracowników SAP na całym świecie. W odpowiedzi na globalną sytuację gospodarczą firma uruchamia program motywacyjny. W ramach „Grow SAP Plan” w ciągu najbliższych czterech lat około 100 000 pracowników koncernu otrzyma dodatkowe premie, będące następstwem wprowadzenia planu opcji na akcje firmy.
Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na globalnej gospodarce. Komisja Europejska prognozuje, że recesja dotknie wszystkich krajów należących do unijnej wspólnoty. To oczywiście bezpośrednio przekłada się na rynek pracy i nastroje pracowników. SAP wychodzi naprzeciw społecznym obawom i pokazuje, że pomimo wprowadzenia niezbędnych oszczędności, stale inwestuje w swoich pracowników. W tym celu firma przyznaje opcje na akcje. Na realizację tego przedsięwzięcia zarząd SAP zabezpieczył budżet w wysokości 400 milionów euro.
Pierwsza transza programu zostanie uruchomiona w lipcu 2021. Kolejne analogicznie w następnych latach. By wziąć udział w programie, nie trzeba kupować akcji. Firma planuje przydzielić uprawnionym pracownikom wirtualne udziały – w sumie po 100 milionów euro rocznie przez okres czterech lat.
– Dokładna wysokość wypłacanych premii będzie uzależniona między innymi od kursu akcji, a każda upoważniona osoba otrzyma, w danym roku, jednakową kwotę. Tym samym wysokość wypłacanych środków nie zależy od miesięcznego wynagrodzenia. Jest efektem sukcesu biznesowego, w tym poziomu zadowolenia klientów oraz liczby upoważnionych do udziału w programie pracowników – wyjaśnia Katarzyna Rusek, dyrektor HR SAP Polska.
„Grow SAP Plan” jest programem motywacyjnym dla pracowników SAP, przeznaczonym dla całego zespołu firmy, poza menadżerami wyższego szczebla, pracującymi studentami oraz osobami rozliczanymi za pracę godzinowo. Firma nie rezygnuje z innych działań mających na celu inwestycje w kadry.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.