Komunikaty PR

Sieć serwisowa – dlaczego warto być jej częścią?

2021-12-07  |  01:00
Biuro prasowe

Sam rynek urządzeń mobilnych w Polsce jest ogromny – szacuje się, że w ciągu ostatniego roku sprzedano w kraju prawie 7 milionów tego typu urządzeń. Natomiast sprzedaż krajowa AGD osiągnęła poziom 13,6 mld zł, z czego 9,8 mld zł to duże AGD, a 3,8 mld zł mały sprzęt[1]. Każdy z nich czasem się psuje, czego naturalnym następstwem są reklamacje sprzętu. W momencie, gdy na rynku brakuje komponentów, wiele serwisów decyduje się na dołączenie do sieci serwisowej. To gwarancja dla sklepu, że otrzyma kompleksowe wsparcie, a dla jego klientów – że naprawa odbędzie się szybko i profesjonalnie.

Szacuje się, że Polacy wydają na elektronikę łącznie ponad 30 miliardów złotych rocznie. Przeciętny konsument - ok. 3 400 zł[2]. Co ciekawe, spora część klientów deklaruje wydatki na elektronikę w przedziale od 5 do nawet 10 tysięcy złotych. To głównie przedsiębiorcy i osoby dobrze zarabiające. Każdy jednak może się spotkać z awarią sprzętu. Co wtedy?

Sieć serwisowa daje gwarancję  

Rosnąca popularność sprzętu sprawiła, że coraz więcej osób poszukuje miejsc, gdzie będą mogli oddać urządzenie w razie awarii i mieć pewność, iż naprawa zostanie zrealizowana rzetelnie. Dzisiaj duża część mniejszych serwisów, nie będących sieciami, boryka się z brakiem komponentów, a czas oczekiwania na wybrane części do telefonów czy komputerów niejednokrotnie wydłuża się nawet do kilku miesięcy, przez co nie mogą przyjmować i wykonywać zleceń.

 – Coraz więcej firm, które prowadzą serwis AGD, RTV, GSM, IT lub innych produktów elektronicznych, wchodzi we współpracę z sieciami serwisowymi. QUADRA-NET zrzesza ponad 400 serwisów w ramach ponad 50 projektów.  – mówi Monika Książek z firmy Quadra Net. Skąd ten trend? - To dla serwisów gwarancja otrzymywania zleceń, a także dostęp do części zamiennych i uzyskanie niezbędnej pomocy technicznej. Tego typu współpraca to także dostęp do tańszych usług kurierskich, ubezpieczeń i innych usług dedykowanych dla grupy serwisów. – wyjaśnia.

Zaufanie klientów obrazują liczby. W przypadku Quadra Net jest to 25 tysięcy zleceń na różne naprawy. Sieć serwisowa oferuje również wsparcie swoim partnerom, zatrudniając inżynierów, którzy pomagają przy skomplikowanych naprawach i służą swoją wiedzą merytoryczną.

Kto może dołączyć do sieci serwisowej i dlaczego warto?

Do sieci serwisowej mogą dołączyć zarówno autoryzowane, jak i nieautoryzowane serwisy. Zadaniem sieci jest zrzeszanie tych serwisów i oferowanie kompleksowej pomocy przy przeprowadzeniu całego procesu naprawy. Kto może dołączyć do sieci serwisowej? Przede wszystkim serwisy, które posiadają odpowiednie doświadczenie i client service na wysokim poziomie. Od partnerów wymagana jest też chęć rozwoju i udziału w nowych projektach. Najważniejsza jest jednak odpowiedzialność i profesjonalne podejście do wykonywanych usług.

Problemem wielu mniejszych przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą jest brak płynności finansowej. Stając się częścią sieci serwisowej, zyskują przejrzysty system rozliczeń, gwarantujący zapłatę za wszystkie zrealizowane usługi na czas. Ponadto, działając pod uznanym brandem, mogą liczyć na większą liczbę zleceń.

 


[1] APPLiA Polska

[2] Dane Portfel Polaka

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.