Sieć serwisowa – dlaczego warto być jej częścią?
Sam rynek urządzeń mobilnych w Polsce jest ogromny – szacuje się, że w ciągu ostatniego roku sprzedano w kraju prawie 7 milionów tego typu urządzeń. Natomiast sprzedaż krajowa AGD osiągnęła poziom 13,6 mld zł, z czego 9,8 mld zł to duże AGD, a 3,8 mld zł mały sprzęt[1]. Każdy z nich czasem się psuje, czego naturalnym następstwem są reklamacje sprzętu. W momencie, gdy na rynku brakuje komponentów, wiele serwisów decyduje się na dołączenie do sieci serwisowej. To gwarancja dla sklepu, że otrzyma kompleksowe wsparcie, a dla jego klientów – że naprawa odbędzie się szybko i profesjonalnie.
Szacuje się, że Polacy wydają na elektronikę łącznie ponad 30 miliardów złotych rocznie. Przeciętny konsument - ok. 3 400 zł[2]. Co ciekawe, spora część klientów deklaruje wydatki na elektronikę w przedziale od 5 do nawet 10 tysięcy złotych. To głównie przedsiębiorcy i osoby dobrze zarabiające. Każdy jednak może się spotkać z awarią sprzętu. Co wtedy?
Sieć serwisowa daje gwarancję
Rosnąca popularność sprzętu sprawiła, że coraz więcej osób poszukuje miejsc, gdzie będą mogli oddać urządzenie w razie awarii i mieć pewność, iż naprawa zostanie zrealizowana rzetelnie. Dzisiaj duża część mniejszych serwisów, nie będących sieciami, boryka się z brakiem komponentów, a czas oczekiwania na wybrane części do telefonów czy komputerów niejednokrotnie wydłuża się nawet do kilku miesięcy, przez co nie mogą przyjmować i wykonywać zleceń.
– Coraz więcej firm, które prowadzą serwis AGD, RTV, GSM, IT lub innych produktów elektronicznych, wchodzi we współpracę z sieciami serwisowymi. QUADRA-NET zrzesza ponad 400 serwisów w ramach ponad 50 projektów. – mówi Monika Książek z firmy Quadra Net. Skąd ten trend? - To dla serwisów gwarancja otrzymywania zleceń, a także dostęp do części zamiennych i uzyskanie niezbędnej pomocy technicznej. Tego typu współpraca to także dostęp do tańszych usług kurierskich, ubezpieczeń i innych usług dedykowanych dla grupy serwisów. – wyjaśnia.
Zaufanie klientów obrazują liczby. W przypadku Quadra Net jest to 25 tysięcy zleceń na różne naprawy. Sieć serwisowa oferuje również wsparcie swoim partnerom, zatrudniając inżynierów, którzy pomagają przy skomplikowanych naprawach i służą swoją wiedzą merytoryczną.
Kto może dołączyć do sieci serwisowej i dlaczego warto?
Do sieci serwisowej mogą dołączyć zarówno autoryzowane, jak i nieautoryzowane serwisy. Zadaniem sieci jest zrzeszanie tych serwisów i oferowanie kompleksowej pomocy przy przeprowadzeniu całego procesu naprawy. Kto może dołączyć do sieci serwisowej? Przede wszystkim serwisy, które posiadają odpowiednie doświadczenie i client service na wysokim poziomie. Od partnerów wymagana jest też chęć rozwoju i udziału w nowych projektach. Najważniejsza jest jednak odpowiedzialność i profesjonalne podejście do wykonywanych usług.
Problemem wielu mniejszych przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą jest brak płynności finansowej. Stając się częścią sieci serwisowej, zyskują przejrzysty system rozliczeń, gwarantujący zapłatę za wszystkie zrealizowane usługi na czas. Ponadto, działając pod uznanym brandem, mogą liczyć na większą liczbę zleceń.
[1] APPLiA Polska
[2] Dane Portfel Polaka
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.