Sieć the White Bear Coffee rozbudowuje ofertę franczyzową
The White Bear Coffee oferuje obecnie aż cztery modele współpracy. “Otwieramy się na mniejsze punkty, z niższą kwotą inwestycji, które pozwolą nowym partnerom sieci szybko rozwinąć skrzydła. To także opcja dla obecnych franczyzobiorców, którzy prowadzą już kawiarnię pod szyldem Miśka, ale myślą o rozszerzeniu zakresu działalności” – mówi Łukasz Kaliciński, CEO sieci.
Do tej pory podstawowym konceptem the White Bear Coffee były designerskie kawiarnie z kilkunastoma miejscami dla gości. W tym modelu działa sześć lokali w Białymstoku, Giżycku, Suwałkach oraz Ostrowie Wielkopolskim. Wkrótce dołączą do nich punkty w Warszawie, Krakowie i Lublinie. Niedawno oferta franczyzowa poszerzyła się także o point, “okno” oraz format mobilny – rikszę.
– Nowe modele działalności kawiarni testujemy od kilkunastu miesięcy w Białymstoku. Zebrane doświadczenia pozwoliły nam wypracować optymalne rozwiązania, które możemy teraz zaoferować franczyzobiorcom. Łączy je niższa kwota inwestycji oraz możliwość działalności sezonowej. To więc dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, szukają pomysłu na dywersyfikację źródeł przychodów czy mają w planach etapowe rozwijanie działalności – od lokalu z ofertą na wynos po w pełni funkcjonującą kawiarnię – tłumaczy Łukasz Kaliciński.
Point oraz okno to formaty, które sprawdzą się w centrach miast, okolicach uczelni wyższych, parków handlowych, skwerów i atrakcji turystycznych. Minimalna powierzchnia, jaką musi posiadać lokal, to ok. 20 m kw. W menu znajdziemy kawę, w tym kawę przelewową, lody marki własnej, kanapki oraz słodkości.
Riksza to natomiast format mobilny. Może być samodzielnym biznesem lub uzupełnieniem prowadzonej działalności. Preferowane lokalizacje to okolice parków, skwerów miejskich, deptaków, szkół, atrakcji turystycznych, plaż, galerii i parków handlowych. Riksza to dodatkowo sposób na zarabianie podczas eventów lub imprez okolicznościowych.
– W ramach współpracy nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na pełne szkolenie baristyczne dla siebie i swoich pracowników, projekt lokalu oraz wsparcie marketingowe. Zapewniamy im świetną kawę z rzemieślniczej palarni, partnerskie relacje i możliwość szybkiego rozwoju oraz skalowania biznesu. Nasze kawiarnie otwierają się nawet pomimo kryzysu, co jest świetnym dowodem na to, że zbudowany przez nas model jest efektywny i odporny na zawirowania gospodarcze – przekonuje współwłaściciel sieci.
***
The White Bear Coffee to sieć kawiarni serwująca kawę z segmentu specialty. Pierwszy lokal powstał w 2020 roku w Białymstoku. Dziś w stolicy Podlasia działa aż 5 punktów. Lokale pod szyldem Miśka spotkamy także w Suwałkach, Giżycku i Ostrowie Wielkopolskim. Najbliższe otwarcia planowane są w Warszawie, Krakowie oraz Lublinie.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.