Sieć the White Bear Coffee rozbudowuje ofertę franczyzową
The White Bear Coffee oferuje obecnie aż cztery modele współpracy. “Otwieramy się na mniejsze punkty, z niższą kwotą inwestycji, które pozwolą nowym partnerom sieci szybko rozwinąć skrzydła. To także opcja dla obecnych franczyzobiorców, którzy prowadzą już kawiarnię pod szyldem Miśka, ale myślą o rozszerzeniu zakresu działalności” – mówi Łukasz Kaliciński, CEO sieci.
Do tej pory podstawowym konceptem the White Bear Coffee były designerskie kawiarnie z kilkunastoma miejscami dla gości. W tym modelu działa sześć lokali w Białymstoku, Giżycku, Suwałkach oraz Ostrowie Wielkopolskim. Wkrótce dołączą do nich punkty w Warszawie, Krakowie i Lublinie. Niedawno oferta franczyzowa poszerzyła się także o point, “okno” oraz format mobilny – rikszę.
– Nowe modele działalności kawiarni testujemy od kilkunastu miesięcy w Białymstoku. Zebrane doświadczenia pozwoliły nam wypracować optymalne rozwiązania, które możemy teraz zaoferować franczyzobiorcom. Łączy je niższa kwota inwestycji oraz możliwość działalności sezonowej. To więc dobra opcja dla przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, szukają pomysłu na dywersyfikację źródeł przychodów czy mają w planach etapowe rozwijanie działalności – od lokalu z ofertą na wynos po w pełni funkcjonującą kawiarnię – tłumaczy Łukasz Kaliciński.
Point oraz okno to formaty, które sprawdzą się w centrach miast, okolicach uczelni wyższych, parków handlowych, skwerów i atrakcji turystycznych. Minimalna powierzchnia, jaką musi posiadać lokal, to ok. 20 m kw. W menu znajdziemy kawę, w tym kawę przelewową, lody marki własnej, kanapki oraz słodkości.
Riksza to natomiast format mobilny. Może być samodzielnym biznesem lub uzupełnieniem prowadzonej działalności. Preferowane lokalizacje to okolice parków, skwerów miejskich, deptaków, szkół, atrakcji turystycznych, plaż, galerii i parków handlowych. Riksza to dodatkowo sposób na zarabianie podczas eventów lub imprez okolicznościowych.
– W ramach współpracy nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na pełne szkolenie baristyczne dla siebie i swoich pracowników, projekt lokalu oraz wsparcie marketingowe. Zapewniamy im świetną kawę z rzemieślniczej palarni, partnerskie relacje i możliwość szybkiego rozwoju oraz skalowania biznesu. Nasze kawiarnie otwierają się nawet pomimo kryzysu, co jest świetnym dowodem na to, że zbudowany przez nas model jest efektywny i odporny na zawirowania gospodarcze – przekonuje współwłaściciel sieci.
***
The White Bear Coffee to sieć kawiarni serwująca kawę z segmentu specialty. Pierwszy lokal powstał w 2020 roku w Białymstoku. Dziś w stolicy Podlasia działa aż 5 punktów. Lokale pod szyldem Miśka spotkamy także w Suwałkach, Giżycku i Ostrowie Wielkopolskim. Najbliższe otwarcia planowane są w Warszawie, Krakowie oraz Lublinie.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.