SoftServe wprowadza się do Olivia Centre w Gdańsku
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy autor Dawid Linkowski
SoftServe to wiodąca globalnie firma z sektora IT, zatrudniający na całym świecie ponad 10 000 pracowników. Prowadzi działalność operacyjną w 9 krajach, w których posiada łącznie 38 lokalnych biur. Firma istnieje od 1994 roku, a na polskim rynku prowadzi działalność od 2014 roku. Od tego czasu bardzo dynamicznie się rozwija, w samym 2021 roku zatrudniła w Polsce już 481 nowych pracowników. Już wkrótce jej poziom zatrudnienia tylko w naszym kraju osiągnie 1000 osób, stąd decyzja o otwarciu kolejnego biura i rozpoczęciu rekrutacji w Gdańsku.
W Gdańsku, w całym Trójmieście, czy nawet szerzej – na Pomorzu, widzimy ogromny potencjał dla rozwoju naszej firmy – mówi Paweł Łopatka, VP, Poland Country Manager i APAC Client Success Lead w SoftServe. W okresie najbliższych 15 miesięcy chcemy zatrudnić tutaj nawet 100 osób i wierzymy, że właśnie w tym regionie znajdziemy najlepszych ekspertów w branży IT. Ważną motywacją przy wyborze Gdańska była dla nas również dobrze rozwinięta sieć uczelni wyższych, a także doskonałe położenie i połączenie Trójmiasta z największymi polskimi i europejskimi miastami.
O wyborze Olivii zadecydowało kilka czynników, przede wszystkim jest to bardzo nowoczesny kompleks biurowy zlokalizowany w idealnym miejscu – w środku Trójmiasta - odkreśla Paweł Łopatka. To daje naszym pracownikom z różnych miejsc na Pomorzu możliwość dogodnego dojazdu, również komunikacją miejską. Za wyborem Olivii przemawiał także dostęp naszych pracowników do atrakcyjnych i wygodnych przestrzeni wspólnych (przede wszystkim strefy chillout), a także możliwość udziału w organizowanych w Olivii eventach. Atmosfera pracy i komfort naszego zespołu to elementy, na których bardzo mocno się skupiamy.
W Olivia Centre Softserve wybrał Olivia Star – flagowy budynek kompleksu: Jeżeli chodzi o dostęp i zróżnicowanie przestrzeni wspólnych, to najlepszy taki budynek w Polsce, z dostępem do wielkiego ogrodu zimowego na dole oraz tarasu widokowego i zespołu restauracyjno-konferencyjnego na trzech szczytowych piętrach. W sumie w Olivii Star jest 5 restauracji, w tym kuchnia tajska i pizzeria. Jestem przekonany, że to najlepszy możliwy wybór – mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Centre.
W Polsce SoftServe poszerza swój zespół głównie o specjalistów z zakresu analizy i migracji danych.W związku z tym firma poszukuje przede wszystkim ekspertów z obszaru DevOps & Cloud, programistów Java i Python, a także project managerów.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy do grona klientów Softserve dołączyło 19 nowych podmiotów, a liczba realizowanych obecnie projektów powiększyła się o kolejne 70. W związku z tak intensywnym wzrostem, SoftServe podjęło decyzję o rozwoju w kolejnych lokalizacjach. Nowe biuro w Gdańsku dołączy do oddziałów we Wrocławiu, Warszawie, Gliwicach, Białymstoku oraz do otwartego w ostatnich dniach biura w Łodzi.
Na co dzień SoftServe wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, zmieniając i optymalizując sposób, w jaki przedsiębiorstwa na całym świecie prowadzą swój biznes. Firma specjalizuje się w usługach doradczych w zakresie rozwoju oprogramowania i technologii. Działa głównie w obszarze Big Data, DevOps, Cloud, Business Intelligence, IoT, Machine Learning, e-commerce czy UX. Do grona jej klientów należą firmy z branż FinTech, retail, medycznej, a także wydobywczej. Przygotowywane przez SoftServe rozwiązania wspierają cyfrową transformację biznesu, pozwalają bezpiecznie i efektywnie gromadzić i analizować dane, zarządzać ryzykiem oraz maksymalizować zyski. Na liście najciekawszych projektów firmy znajdują się system do gromadzenia informacji o błędach i zapobiegania awariom w kopalniach odkrywkowych, platforma ułatwiająca właścicielom sklepów online podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, rządowy system do rejestracji wniosków obywateli, narzędzie usprawniające komunikację w ramach firmy czy aplikacja do zamawiania podróży helikopterem na żądanie.
Wśród klientów SoftServe znajdują się międzynarodowe korporacje i przedsiębiorstwa, głównie z Doliny Krzemowej oraz Europy. W 2019 roku zarząd firmy podjął decyzję o ekspansji na rynki w regionie Azji Południowo-Wschodniej (APAC), otwierając się na klientów z Singapuru, Malezji czy Indonezji. I to właśnie w projektach realizowanych dla firm z tego regionu będą pracować eksperci z Trójmiasta. Projekty dla klientów z regionu APAC opierają się głównie na transformacji wewnętrznej infrastruktury i systemów informatycznych do chmury, przede wszystkim Amazon Web Services i Google Cloud Platform.
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.