Komunikaty PR

Soudal odpowiada na wyzwania zrównoważonego budownictwa

2021-10-27  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Ochrona środowiska naturalnego staje się coraz bardziej palącą kwestią na rynku budowlanym. Firma Soudal traktuje ideę zrównoważonego rozwoju priorytetowo, konsekwentnie wdrażając proekologiczne rozwiązania.

Zanieczyszczenie środowiska i postępujące zmiany klimatyczne oznaczają dla sektora budowlanego nowe wyzwania. Soudal, światowy lider wśród producentów pianek poliuretanowych oraz czołowy dostawca klejów, mas uszczelniających i wyrobów dekarskich, od wielu lat podejmuje wysiłki, których źródłem jest świadomość odpowiedzialności za stan przyrody i los przyszłych pokoleń, a celem – bezpieczeństwo ekologiczne. Efekty tych starań widoczne są na kilku poziomach. 

Po pierwsze, Soudal nieustannie doskonali oferowane materiały chemii budowlanej i kompleksowe systemy, które przyczyniają się do diametralnego ograniczenia strat energii cieplnej w budynku. Przykładowo Soudal Window System (inaczej ciepły montaż), który daje gwarancję doskonałej izolacyjności termicznej złącza okiennego, został uzupełniony o elementy ułatwiające szczelny montaż okien podczas wymiany stolarki otworowej. Chodzi konkretnie o płynne membrany Soudatight, stosowane zamiast taśm paroizolacyjnych do zabezpieczenia materiału izolacyjnego (tj. pianki poliuretanowej) przed niszczącym działaniem wilgoci. W przeciwieństwie do taśm paroizolacyjnych, membrany Soudatight nie wymagają specjalnego przygotowania podłoża: ich nałożenie nawet na nierówne powierzchnie, z którymi często mamy do czynienia w starych budynkach, nie stanowi problemu.

Wysoka jakość i długowieczność rozwiązań izolacyjnych marki Soudal idzie w parze z energooszczędnością procesów produkcyjnych. Strategia rozwoju firmy zakłada stosowanie na coraz większą skalę odnawialnych źródeł energii. Już dziś w niektórych fabrykach wykorzystywana jest energia słoneczna, a nowe inwestycje przewidują wykorzystanie w najbliższej przyszłości także energii wiatrowej i geotermalnej.

Co więcej, portfolio Soudal systematycznie poszerzane jest o produkty charakteryzujące się minimalną emisją substancji lotnych. Potwierdzają to odpowiednie certyfikaty, takie jak EC1 Plus. Certyfikatem EC1 Plus oznaczony jest m.in. wszechstronny klej-uszczelniacz Soudal Fix All na bazie polimerów hybrydowych SMX,  który mistrzowsko zdaje egzamin w każdych warunkach: jest przeznaczony do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, może być aplikowany na praktycznie wszystkie podłoża (nawet wilgotne) oraz wykazuje wysoką odporność na wilgoć i wszelkie wpływy atmosferyczne.

Dbałość marki o stan środowiska naturalnego wyraża się również w produkcji ekologicznych opakowań. Cienkościenne kartusze, w których oferowane są pianki, kleje i masy uszczelniające, pozwalają zmniejszyć ilość plastikowych odpadów o około 285 ton rocznie, coraz więcej produktów dostępnych jest też w opakowaniach z folii aluminiowej. Ponadto w ostatnim czasie firma Soudal wprowadziła ekologiczne opakowania dla klejów w wiaderkach, wyprodukowane w 75% z tworzywa PCR. Surowiec ten pochodzi z odpadów postkonsumenckich, co przekłada się na znaczne ograniczenie zużycia surowców pierwotnych. Istotną zaletą opakowania z PCR jest również możliwość jego wielokrotnego przetwarzania.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.