Szczecin inwestuje w modernizacje: na jakim etapie są prace na ul. Szafera?
Szczecin to drugie najlepsze miasto do życia w Polsce – tak wynika z 4. edycji raportu BEAS. W ostatnich latach stolica województwa zachodnio-pomorskiego nie tylko zyskała miano ważnego ośrodka gospodarczego i kulturalnego, ale także zasłynęła jako przestrzeń, w której mieszkańcy mogą cieszyć się wysoką jakością życia. To zasługa licznych modernizacji, m.in. w obszarze infrastruktury drogowej i tramwajowej. Jednym z ważnych elementów transformacji miasta jest przebudowa ul. Szafera. Na jakim etapie są prace?
Szczecin z licznymi planami przebudowy
Szczecin to jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Dzięki licznym inwestycjom oraz ambitnym planom przebudowy i modernizacji, staje się symbolem innowacji. Władze miasta konsekwentnie wdrażają strategię, która ma na celu unowocześnienie kluczowych obszarów urbanistycznych oraz poprawę komunikacji miejskiej.
Szczecin przede wszystkim intensywnie inwestuje w zrównoważony transport publiczny. Ideą budowy nowych linii tramwajowych i modernizacji istniejących tras jest zmniejszenie emisji spalin i ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się po mieście. W projekty te zaangażowana jest m.in. firma Tormel, znana z innowacyjnych rozwiązań w budownictwie drogowym i tramwajowym.
Wielka modernizacja ul. Szafera
Ul. Szafera to jeden z kluczowych szlaków komunikacyjnych w północno-zachodniej części miasta. Ulica biegnie od skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do rejonu osiedla Zawadzkiego-Klonowica. Przebiega blisko Lasku Arkońskiego, co czyni ją atrakcyjną trasą dla osób szukających dostępu do terenów zielonych i rekreacyjnych. Jest znana głównie dzięki swojemu położeniu w pobliżu dużych obiektów sportowych i rekreacyjnych – mowa przede wszystkim o Hali Widowiskowo-Sportowej Netto Arena oraz stadionie miejskim, gdzie odbywają się różne imprezy sportowe i kulturalne.
Ulica od lat wymagała gruntownego remontu. Pierwszej przebudowy podjęto się już w 2020 roku. Inwestycja objęła odcinek od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera (ok. 1,2 km). W ramach modernizacji powstały drogi o dwóch dwupasmowych jezdniach z dwukierunkowym torowiskiem tramwajowym, przystosowanym do ruchu autobusowego. Wzdłuż jezdni wybudowany chodniki i drogi rowerowe. Co więcej, w pobliżu hali widowiskowo-sportowej powstała nowa pętla tramwajowo-autobusowa oraz parking.
Będzie jeszcze lepiej: w perspektywie projekt dalszej przebudowy
Prace na odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera to element szerszego planu modernizacji ul. Szafera. Obecnie trwa II i III etap przebudowy – od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Sosabowskiego. Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej drogi wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzech przystanków autobusowo-tramwajowych, jednego przystanku tramwajowego i dwóch zatok autobusowych – wyjaśnia Przemysław Majewski Prezes Zarządu firmie Tormel Sp. z o.o., będącej jednym z wykonawców inwestycji.
Dzięki inwestycji długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Linie tramwajowe, które kończyły bieg na nieistniejącej już pętli Krzekowo, teraz będą kursować aż do pętli na os. Zawadzkiego. W ramach inwestycji drogowej dwupasmowa, dwukierunkowa arteria połączy ulicę Krzywoustego z al. Wojska Polskiego.
Projekt zakłada także stworzenie nowych przestrzeni zielonych, które mają nie tylko podnieść estetykę tej części miasta, ale także wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców.
Przebudowa ul. Szafera to ważna inwestycja drogowa i tramwajowa na mapie Szczecina – podkreśla Przemysław Majewski z Tormel. – Przede wszystkim znacząco usprawni komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz ułatwi dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego, poprawiając dostępność dla mieszkańców i zwiększając przepustowość ruchu.
Inwestycja powoli zmierza ku końcowi
Prace modernizacyjne w obrębie ul. Szafera rozpoczęły się w lutym 2023 r. Latem do użytku oddano nowy odcinek ulicy Sosabowskiego łączący dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Kierowcy na razie mają do dyspozycji po jednym pasie jezdni w każdą stronę, ponieważ w okolicy dalej trwa przebudowa. Kilka tygodni temu na trasę ruszyły też pierwsze tramwaje – pętla na os. Zawadzkiego od strony ul. Żołnierskiej. Prace idą zgodnie z harmonogramem – mówi przedstawiciel firmy Tormel. – Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na luty przyszłego roku. Zostało więc tylko kilka miesięcy do tego, by mieszkańcy mogli w pełni korzystać z odnowionej ul. Szafera.
Szczecin, stawiając na coraz to kolejne modernizacje, staje się symbolem nowoczesności i innowacji. Miasto konsekwentnie realizuje strategię inwestycji w infrastrukturę, kładąc duży nacisk na rozwój transportu publicznego, ścieżek rowerowych oraz przestrzeni publicznych. Przebudowa ulicy Szafera, realizowana przez firmę Tormel, to niezwykle ważny projekt, wpisujący się w szerszy plan modernizacji miasta.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.