Szczecin inwestuje w modernizacje: na jakim etapie są prace na ul. Szafera?
Szczecin to drugie najlepsze miasto do życia w Polsce – tak wynika z 4. edycji raportu BEAS. W ostatnich latach stolica województwa zachodnio-pomorskiego nie tylko zyskała miano ważnego ośrodka gospodarczego i kulturalnego, ale także zasłynęła jako przestrzeń, w której mieszkańcy mogą cieszyć się wysoką jakością życia. To zasługa licznych modernizacji, m.in. w obszarze infrastruktury drogowej i tramwajowej. Jednym z ważnych elementów transformacji miasta jest przebudowa ul. Szafera. Na jakim etapie są prace?
Szczecin z licznymi planami przebudowy
Szczecin to jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Dzięki licznym inwestycjom oraz ambitnym planom przebudowy i modernizacji, staje się symbolem innowacji. Władze miasta konsekwentnie wdrażają strategię, która ma na celu unowocześnienie kluczowych obszarów urbanistycznych oraz poprawę komunikacji miejskiej.
Szczecin przede wszystkim intensywnie inwestuje w zrównoważony transport publiczny. Ideą budowy nowych linii tramwajowych i modernizacji istniejących tras jest zmniejszenie emisji spalin i ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się po mieście. W projekty te zaangażowana jest m.in. firma Tormel, znana z innowacyjnych rozwiązań w budownictwie drogowym i tramwajowym.
Wielka modernizacja ul. Szafera
Ul. Szafera to jeden z kluczowych szlaków komunikacyjnych w północno-zachodniej części miasta. Ulica biegnie od skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do rejonu osiedla Zawadzkiego-Klonowica. Przebiega blisko Lasku Arkońskiego, co czyni ją atrakcyjną trasą dla osób szukających dostępu do terenów zielonych i rekreacyjnych. Jest znana głównie dzięki swojemu położeniu w pobliżu dużych obiektów sportowych i rekreacyjnych – mowa przede wszystkim o Hali Widowiskowo-Sportowej Netto Arena oraz stadionie miejskim, gdzie odbywają się różne imprezy sportowe i kulturalne.
Ulica od lat wymagała gruntownego remontu. Pierwszej przebudowy podjęto się już w 2020 roku. Inwestycja objęła odcinek od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera (ok. 1,2 km). W ramach modernizacji powstały drogi o dwóch dwupasmowych jezdniach z dwukierunkowym torowiskiem tramwajowym, przystosowanym do ruchu autobusowego. Wzdłuż jezdni wybudowany chodniki i drogi rowerowe. Co więcej, w pobliżu hali widowiskowo-sportowej powstała nowa pętla tramwajowo-autobusowa oraz parking.
Będzie jeszcze lepiej: w perspektywie projekt dalszej przebudowy
Prace na odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Romera to element szerszego planu modernizacji ul. Szafera. Obecnie trwa II i III etap przebudowy – od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Sosabowskiego. Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej drogi wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzech przystanków autobusowo-tramwajowych, jednego przystanku tramwajowego i dwóch zatok autobusowych – wyjaśnia Przemysław Majewski Prezes Zarządu firmie Tormel Sp. z o.o., będącej jednym z wykonawców inwestycji.
Dzięki inwestycji długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Linie tramwajowe, które kończyły bieg na nieistniejącej już pętli Krzekowo, teraz będą kursować aż do pętli na os. Zawadzkiego. W ramach inwestycji drogowej dwupasmowa, dwukierunkowa arteria połączy ulicę Krzywoustego z al. Wojska Polskiego.
Projekt zakłada także stworzenie nowych przestrzeni zielonych, które mają nie tylko podnieść estetykę tej części miasta, ale także wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców.
Przebudowa ul. Szafera to ważna inwestycja drogowa i tramwajowa na mapie Szczecina – podkreśla Przemysław Majewski z Tormel. – Przede wszystkim znacząco usprawni komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz ułatwi dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego, poprawiając dostępność dla mieszkańców i zwiększając przepustowość ruchu.
Inwestycja powoli zmierza ku końcowi
Prace modernizacyjne w obrębie ul. Szafera rozpoczęły się w lutym 2023 r. Latem do użytku oddano nowy odcinek ulicy Sosabowskiego łączący dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Kierowcy na razie mają do dyspozycji po jednym pasie jezdni w każdą stronę, ponieważ w okolicy dalej trwa przebudowa. Kilka tygodni temu na trasę ruszyły też pierwsze tramwaje – pętla na os. Zawadzkiego od strony ul. Żołnierskiej. Prace idą zgodnie z harmonogramem – mówi przedstawiciel firmy Tormel. – Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na luty przyszłego roku. Zostało więc tylko kilka miesięcy do tego, by mieszkańcy mogli w pełni korzystać z odnowionej ul. Szafera.
Szczecin, stawiając na coraz to kolejne modernizacje, staje się symbolem nowoczesności i innowacji. Miasto konsekwentnie realizuje strategię inwestycji w infrastrukturę, kładąc duży nacisk na rozwój transportu publicznego, ścieżek rowerowych oraz przestrzeni publicznych. Przebudowa ulicy Szafera, realizowana przez firmę Tormel, to niezwykle ważny projekt, wpisujący się w szerszy plan modernizacji miasta.
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.