Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Odtąd wraz z Prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, Szymon Szczepanik (34) stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.
Szczepanik dorastał w Bremen, gdzie ukończył studia w Hochschule Bremen na kierunku – International Degree Shipping and Chartering oraz Szkołę Europejską SII Utbremen w zakresie kompetencji handlowca. Również w Niemczech rozpoczynał swoją karierę i zdobywał doświadczenia zawodowe w sektorze logistycznym w międzynarodowych firmach z branży motoryzacyjnej i handlowej.
Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej w 4. pułku telekomunikacyjnym „1” w Rotenburg Wümme w latach 2011 i 2012 roku przyjechał do Polski, na staż w dziale transportu firmy transportowo-logistycznej w Katowicach.
Od 2013 roku związał się z Seifert Polska, gdzie początkowo pełnił funkcję Asystenta Zarządu i kolejno Projekt Menadżera. W 2017 stanął na czele działu logistyki jako Dyrektor Logistyki Seifert Polska.
W roku 2020 został powołany na stanowisko prokurenta Seifert Automotive Polska, odpowiedzialnej za obsługę logistyczną fabryki silników i baterii niemieckiego producenta samochodów w Jaworze. Projektu, który koordynował i z którym związany był od samego początku - od fazy przetargowej.
„Otwarty, doświadczony i wielozadaniowy Szczepanik to cenne wsparcie i ogromny atut Zarządu Seifert Polska” – podsumowuje Jan Brachmann.
A jak nowo powołany członek zarządu Seifert Polska ocenia potrzeby magazynowe i rozwój logistyki po doświadczeniach covidowych?
Logistyka otrzymała wyraźny sygnał do kumulowania i skracania dystansów, wprost odwrotnie aniżeli społeczeństwo. W efekcie obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK. Na wzór zatem przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska wspiera swoich aktualnych i potencjalnych klientów dodatkowym rozwiązaniem JUST IN STOCK, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów, pochodzących głównie z Azji.
Prowadzimy ponadto rozmowy na temat obsługi logistycznej w Polsce firm, które w związku z kosztami i opóźnieniami transportu morskiego, idą o krok dalej, w kierunku „nearshoringu”, czyli racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, z bezpiecznym, bliskim logistycznie dostępem do swojego podstawowego, europejskiego rynku zbytu.
Seifert Logistics Group i Seifert Polska
Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu operatora logistycznego działającego na arenie międzynarodowej.
Zatrudnia obecnie ponad 2 000 pracowników w 40 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, chemicznej, dóbr konsumpcyjnych, papierniczej, materiałów budowlanych i farmaceutycznej.
Seifert Polska będąca częścią Grupy Seifert Logistics została założona w 1999 roku i od lat należy do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce*. Dostarcza zarówno krajowych, jak i międzynarodowych usług spedycyjnych oraz szerokiego zakresu usług logistyki kontraktowej dla ważnych branż gospodarki.
Wzorem polityki prowadzonej przez całą Grupę Seifert, szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament specjalizującej się w sektorze logistyki kontraktowej dla branży automotive Seifert Polska.
* zgodnie z badaniami prowadzonych ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting. A w najnowszym raporcie z 2021 roku Seifert Polska uplasowano o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.