Komunikaty PR

Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska

2021-10-14  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska

Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com

Odtąd wraz z Prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, Szymon Szczepanik (34) stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.

 

Szczepanik dorastał w Bremen, gdzie ukończył studia w Hochschule Bremen na kierunku – International Degree Shipping and Chartering oraz Szkołę Europejską SII Utbremen w zakresie kompetencji handlowca. Również w Niemczech rozpoczynał swoją karierę i zdobywał doświadczenia zawodowe w sektorze logistycznym w międzynarodowych firmach z branży motoryzacyjnej  i handlowej.

Po odbyciu zasadniczej służby wojskowej w 4. pułku telekomunikacyjnym „1” w Rotenburg Wümme w latach 2011 i 2012 roku przyjechał do Polski, na staż w dziale transportu firmy transportowo-logistycznej w Katowicach.

Od 2013 roku związał się z Seifert Polska, gdzie początkowo pełnił funkcję Asystenta Zarządu i kolejno Projekt Menadżera. W 2017 stanął na czele działu logistyki jako Dyrektor Logistyki  Seifert Polska.

W roku 2020 został powołany na stanowisko prokurenta Seifert Automotive Polska, odpowiedzialnej za obsługę logistyczną fabryki silników i baterii niemieckiego producenta samochodów w Jaworze. Projektu, który koordynował i z którym związany był od samego początku - od fazy przetargowej.

„Otwarty, doświadczony i wielozadaniowy Szczepanik to cenne wsparcie i ogromny atut Zarządu Seifert Polska” – podsumowuje Jan Brachmann.

 


A jak nowo powołany członek zarządu Seifert Polska ocenia potrzeby magazynowe i rozwój logistyki po doświadczeniach covidowych?

Logistyka otrzymała wyraźny sygnał do kumulowania i skracania dystansów, wprost odwrotnie aniżeli społeczeństwo. W efekcie obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK. Na wzór zatem przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska wspiera swoich aktualnych i potencjalnych klientów dodatkowym rozwiązaniem JUST IN STOCK, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów, pochodzących głównie z Azji.

Prowadzimy ponadto rozmowy na temat obsługi logistycznej w Polsce firm, które w związku z kosztami i opóźnieniami transportu morskiego, idą o krok dalej, w kierunku „nearshoringu”, czyli racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, z bezpiecznym, bliskim logistycznie dostępem do swojego podstawowego, europejskiego rynku zbytu.


 

Seifert Logistics Group i Seifert Polska 

Historia Grupy Seifert jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego firma wyrosła do poziomu operatora logistycznego działającego na arenie międzynarodowej.

Zatrudnia obecnie ponad 2 000 pracowników w 40 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, chemicznej, dóbr konsumpcyjnych, papierniczej, materiałów budowlanych i farmaceutycznej.

Seifert Polska będąca częścią Grupy Seifert Logistics została założona w 1999 roku i od lat należy do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce*. Dostarcza zarówno krajowych, jak i międzynarodowych usług spedycyjnych oraz szerokiego zakresu usług logistyki kontraktowej dla ważnych branż gospodarki.

Wzorem polityki prowadzonej przez całą Grupę Seifert, szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament specjalizującej się w sektorze logistyki kontraktowej dla branży automotive Seifert Polska.

 

 

*  zgodnie z badaniami prowadzonych ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting. A w najnowszym raporcie z 2021 roku Seifert Polska uplasowano o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:45

Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze

Pomimo ogólnego spadku wolumenu przesyłek listowych, istnieją segmenty rynku, gdzie taka forma komunikacji wciąż prowadzona jest na pokaźną skalę. Z danych niezależnego operatora
Firma Proces cyfryzacji w polskich firmach przyspiesza
2024-03-28 | 01:00

Proces cyfryzacji w polskich firmach przyspiesza

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje
Firma Soudal na targach PSB
2024-03-27 | 11:00

Soudal na targach PSB

Tegoroczne Targi Grupy PSB odnotowały duży sukces, przynosząc 16 tysięcy kontraktów o łącznej wartości 430 milionów złotych. W imprezie tradycyjnie wzięła udział firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.