TaniaKsiazka.pl liderem e-commerce w swojej branży
Według “Raportu e-commerce w Polsce 2021” TaniaKsiazka.pl jest jednym z najlepszych pod względem SEO sklepów internetowych w naszym kraju. W zestawieniu 500 topowych marek zajmuje wysoką, 15 pozycję. Jednocześnie jest liderem w kategorii “Książki i literatura”.
Firma Senuto wzięła pod lupę 87 tysięcy sklepów internetowych i zbadała je pod kątem SEO, czyli widoczności w Google. SEO to jedno z kluczowych źródeł ruchu w sektorze e-commerce – jak podają twórcy raportu, aż 91% internautów dokonuje wyborów zakupowych właśnie przy użyciu wyszukiwarki. Duża widoczność w tym kanale oznacza więc większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większą liczbę klientów.
TaniaKsiazka.pl okazała się bezkonkurencyjna w swojej branży. W kategorii “Książki i literatura” zajmuje pierwsze miejsce, natomiast w ogólnym zestawieniu zamyka pierwszą piętnastkę.
– Podchodząc do działań SEO, staramy się osiągnąć równowagę między długofalową strategią a reakcją na szybko zmieniające się środowisko. Z zespołem zgranych ludzi da się osiągnąć wiele! Ważne, żeby każdy dział był świadomy wpływu swoich działań na pozycję organiczną i miał na uwadze, że liczą się nie tylko sesje, ale również analiza zachowań użytkowników – mówi Monika Szatyłowicz, Dyrektor E-commerce w TaniaKsiazka.pl i dodaje: – W 2020 r. położyliśmy nacisk na optymalizację on-site strony mobilnej. 66% użytkowników TaniaKsiazka.pl odwiedziło księgarnię na urządzeniu mobilnym. W ramach wzmocnienia marki, również pod kątem SEO, udało nam się ponadto przejąć domeny trzech sklepów internetowych, w tym księgarni. Prace ciągle trwają i w 2021 r. będziemy je kontynuowali. Skupimy się między innymi na aktualizacji oprogramowania ze szczególnym uwzględnieniem efektywności wersji mobilnej serwisu.
Obecnie TaniaKsiazka.pl realizuje ponad 250 tys. przesyłek miesięcznie. Białostocka księgarnia internetowa zamknęła 2020 r. trzycyfrowym wzrostem przychodów oraz liczbą klientów większą o 45% rok do roku. Na jej półkę trafiło ponadto kilka prestiżowych nagród: dla najlepszych sklepów internetowych (w rankingach Opineo i Ceneo), tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów 2019 czy Gazela Biznesu 2020. Sklep jest też organizatorem własnych internetowych targów książki. Najbliższa edycja TargiKsiazki.Online odbędzie się już maju.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.