Trudne czasy w branży budowlanej. DMD ze świetnymi wynikami
Pandemia, której końca jeszcze nikt oficjalnie nie ogłosił, przez ostatnie trzy lata spowodowała krótkotrwały kryzys sprzedażowy i długofalowy kryzys surowcowy w branży stolarki otworowej. Na szczęście od kilku miesięcy obserwujemy znaczące wzrosty produkcji oraz sprzedaży okien i drzwi. - To optymistyczne prognozy na 2023 rok. W minionym roku dotarliśmy do 134 klientów na terenie Podlasia i nie tylko, u których udało się kompleksowo wstawić okna, drzwi i rolety produkcji DMD, których zadowolenie jest bezcenne — mówi specjalista z fabryki okien i drzwi DMD Tomasz Januszewski.
Trzy lata temu pandemia, rok temu wybuch konfliktu zbrojnego w Ukrainie, a w jego następstwie galopująca inflacja na polskich i zagranicznych rynkach – to wszystko przyniosło wielkie zawirowania w gospodarce i zmusiło firmy do odnalezienia się w nowej, rynkowej rzeczywistości. Przedsiębiorcy zadawali nieustannie te same pytania: „Co dalej?”, „Jak przetrwać?”, „Ile czasu potrwa patowa sytuacja?”.
- Branżę okien i drzwi w Polsce świetnie sobie poradziła w tym trudnym czasie i osiągnęła doskonałe wyniki sprzedażowe, a dowodem na to niech będą nasze ubiegłoroczne kontrakty, których było naprawdę sporo — mówi specjalista z fabryki okien i drzwi DMD.
Jak podaje Raport rynku okien i drzwi, przeprowadzony przez ASM Research Solution Strategy, Polska pozostaje liderem w eksporcie okien i drzwi wśród krajów europejskich oraz wiceliderem w eksporcie światowym. Ubiegłoroczne dane marki DMD tylko to potwierdzają i przedstawiają się następująco:
* ponad 1400 szt. drzwi PVC wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 1750 szt. okien PVC wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 250 szt. drzwi alu wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 2000 szt. rolet podtynkowych oraz nadstawnych wysłanych do zagranicznych klientów.
- Trudno przewidzieć, jak będzie wyglądać rok 2023 w naszej branży, a wszystko zależy od koniunktury gospodarczej, cen surowców i popytu na krajowych i zagranicznych rynkach. Teraz szczególnie ważne jest, aby być elastycznym i dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. My nieustannie stawiamy na produkcję wysokiej jakości stolarki okiennej i drzwiowej z PVC i aluminium. Naszym celem jest produkcja wyróżniających się na rynku okien i drzwi, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Wybór dostawców nie jest przypadkowy. To producenci najlepszych gatunkowo systemów profili a współpraca z nimi to jeden z najważniejszych czynników gwarancji naszego sukcesu – podsumowuje Tomasz Januszewski.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.