Trudne czasy w branży budowlanej. DMD ze świetnymi wynikami
Pandemia, której końca jeszcze nikt oficjalnie nie ogłosił, przez ostatnie trzy lata spowodowała krótkotrwały kryzys sprzedażowy i długofalowy kryzys surowcowy w branży stolarki otworowej. Na szczęście od kilku miesięcy obserwujemy znaczące wzrosty produkcji oraz sprzedaży okien i drzwi. - To optymistyczne prognozy na 2023 rok. W minionym roku dotarliśmy do 134 klientów na terenie Podlasia i nie tylko, u których udało się kompleksowo wstawić okna, drzwi i rolety produkcji DMD, których zadowolenie jest bezcenne — mówi specjalista z fabryki okien i drzwi DMD Tomasz Januszewski.
Trzy lata temu pandemia, rok temu wybuch konfliktu zbrojnego w Ukrainie, a w jego następstwie galopująca inflacja na polskich i zagranicznych rynkach – to wszystko przyniosło wielkie zawirowania w gospodarce i zmusiło firmy do odnalezienia się w nowej, rynkowej rzeczywistości. Przedsiębiorcy zadawali nieustannie te same pytania: „Co dalej?”, „Jak przetrwać?”, „Ile czasu potrwa patowa sytuacja?”.
- Branżę okien i drzwi w Polsce świetnie sobie poradziła w tym trudnym czasie i osiągnęła doskonałe wyniki sprzedażowe, a dowodem na to niech będą nasze ubiegłoroczne kontrakty, których było naprawdę sporo — mówi specjalista z fabryki okien i drzwi DMD.
Jak podaje Raport rynku okien i drzwi, przeprowadzony przez ASM Research Solution Strategy, Polska pozostaje liderem w eksporcie okien i drzwi wśród krajów europejskich oraz wiceliderem w eksporcie światowym. Ubiegłoroczne dane marki DMD tylko to potwierdzają i przedstawiają się następująco:
* ponad 1400 szt. drzwi PVC wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 1750 szt. okien PVC wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 250 szt. drzwi alu wysłanych do zagranicznych klientów,
* ponad 2000 szt. rolet podtynkowych oraz nadstawnych wysłanych do zagranicznych klientów.
- Trudno przewidzieć, jak będzie wyglądać rok 2023 w naszej branży, a wszystko zależy od koniunktury gospodarczej, cen surowców i popytu na krajowych i zagranicznych rynkach. Teraz szczególnie ważne jest, aby być elastycznym i dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych. My nieustannie stawiamy na produkcję wysokiej jakości stolarki okiennej i drzwiowej z PVC i aluminium. Naszym celem jest produkcja wyróżniających się na rynku okien i drzwi, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Wybór dostawców nie jest przypadkowy. To producenci najlepszych gatunkowo systemów profili a współpraca z nimi to jeden z najważniejszych czynników gwarancji naszego sukcesu – podsumowuje Tomasz Januszewski.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.