Komunikaty PR

Tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej. W jaki sposób zmaksymalizować efe

2021-08-17  |  15:20

Stare przysłowie mówi „przez żołądek do serca”. Czy nadal jednak jest aktualne? Obecnie konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na wielu zmiennych. Nie zawsze kierując się „żołądkiem”. W jaki sposób zatem zaplanować tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej? Eksperci podpowiadają.

Liczby, które nie kłamią

Na początku kilka ważnych faktów. 65 % populacji stanowią wzrokowcy. Natomiast nasz mózg potrzebuje jedynie 1/10 sekundy, by zrozumieć sens przedstawianych mu treści wizualnych. Dla porównania – w przypadku tekstu zawierającego między 200 - 250 słów zajmuje mu to aż 60 sekund. Wniosek jest jeden – odczucia wizualne są ściśle skorelowane ze wzrostem zaangażowania. Oczy nie służą nam dziś jedynie do patrzenia. Jemy nimi. Kupujemy. Stanowią podstawę decyzji zakupowych. To istotny aspekt, który należy wziąć pod uwagę, gdy zaczynamy tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej.

Ustal efekty, do których dążysz

- Żadna strategia nie powinna funkcjonować bez wskaźników i celów – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. – Wyobraźmy sobie sytuację, w której bierzemy udział w wyścigu bez ustalenia linii mety. Czy miałoby to sens? Absolutnie nie. Co więcej, mogłoby prowadzić do demotywacji i zboczenia z ustalonego toru. A to w przypadku biznesu jest zwyczajnie nieopłacalne – dodaje ekspert z Commplace.

Przykładowe cele, które warto ująć w strategii:

  • Wzrost rozpoznawalności marki na tle konkurencyjnych brandów.
  • Wzrost rozpoznawalności produktów marki.
  • Zwiększenie wartości postrzeganej marki,
  • Dotarcie do potencjalnych odbiorców – zarówno z rynku B2B, jak i B2C.
  • Wzrost sprzedaży.

Wyciśnij maksimum z kanałów komunikacji

Tworzenie strategii firmy to także wybór odpowiednich kanałów komunikacji. Czy musisz być wszędzie? Zdecydowanie nie. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób możesz wykorzystać te najpopularniejsze z nich:

  • Facebook – zaprezentuj przepisy i zdjęcia, zaproś do interakcji użytkowników (np. poprzez przesyłanie zdjęć własnych potraw).
  • Instagram- pokaż kulisy sesji zdjęciowych oraz zdjęcia produktów i gotowych dań.
  • Tik tok - udostępniaj scenki prezentujące produkty i proces gotowania (z przymrużeniem oka).
  • Blog – publikuj przepisy oraz ciekawostki na temat gotowania.
  • Youtube – udostępniaj pełne przepisy i poradniki w stylu „zrób to sam” lub „krok po kroku”.
  • Newsletter – wysyłaj przepis tygodnia lub informacje o nowościach produktowych w swojej ofercie.

Przez zdjęcie do żołądka (i serca)

Tworzenie strategii firmy oferującej w branży kulinarnej bezsprzecznie powinno zostać powiązane z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w myśl zasady zero waste w marketingu – pozyskane materiały można później wielokrotnie wykorzystywać w różnorodnych kanałach komunikacji. Należą do nich strona WWW, social mediach, blog firmowy, czy POSy. Od czego zatem zacząć? Najpierw zastanów się nad swoim tematem przewodnim i grupie docelowej.

  • Kto należy do odbiorców produktów?
  • Co lubi?
  • Jakie elementy przywołują w nim miłe wspomnienia?
  • Jaka jest historia, którą chcesz opowiedzieć?
  • Jakie emocje chcesz wywołać?

Fotografia kulinarna pomoże dotrzeć do kubków smakowych klientów, bez konieczności organizowania degustacji. Apetycznie zaprezentowany produkt pomaga zwizualizować smak, zapach oraz sugeruje sposób podania.

Silna marka. Silny ambasador.

Słowo klucz to społeczny dowód słuszności. Dzięki niemu pozyskasz zaufanie odbiorców. W jaki sposób? Zaproś do współpracy kucharzy, blogerów, czy innych ekspertów (np. dietetyków). Jest to w szczególności istotne w momencie, w którym wprowadzasz na rynek nowość. Nie wszyscy, nawet lojalni klienci sięgną bowiem chętnie po nowy produkt. Jest to związane z lękiem przed zmianą. Odbiorcy przyzwyczaili się do starego opakowania, smaku, czy konsystencji, a spróbowanie „nowego” zmusza ich poniekąd do wyjścia ze strefy komfortu i porzucenia dawnych przyzwyczajeń. Jak pokazało badanie SW Research, jesteśmy przywiązani do znanych marek i z dużym dystansem podchodzimy do nowości. Dlatego tak istotne jest, aby w lejku zakupowym, uwzględnić obszar, jakim może być kampania reklamowa z zaangażowaniem eksperta z zewnątrz.

Postaw na rzetelne przepisy

Ważnym elementem, który często mocno wpływa na wizerunek marki są przepisy. Dużym zagrożeniem jest bowiem sytuacja, w której dostarczamy odbiorcom niesprawdzone receptury. Efektem może być wzrost niepochlebnych opinii w Internecie. Co gorsza odbiorcy mogą nie widzieć przyczyny w niedopracowanym sposobie wykonania, ale jakości produktu marki, którego należy użyć. Przygotowanie autorskich przepisów to zatem kolejny element układanki składającej się na tworzenie strategii firmy.

 - Dobrym rozwiązaniem jest współpraca z szefami kuchni, którzy nie tylko zaprezentują jak wykonać danie, ale również dokładnie krok po kroku wytłumaczą, dlaczego poszczególne czynności są tak istotne – mówi Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, którego kucharze współpracują z markami w obszarze food marketingu. - W efekcie uzyskamy nie tylko sprawdzony przepis, ale dodatkowo zarekomendowany przez eksperta – dodaje.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.