Urządzenia AutoID w służbie e-commercu
Urządzenia AutoID w służbie e-commercu
E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż na świecie. Sytuacja pandemiczna przyspieszyła rozwój tego obszaru. Jak pokazuje najnowszy raport „E-commerce w Polsce” przygotowany przez Gemius obecnie aż 77% internautów kupuje w sieci. Nie tylko więcej osób staje się e-konsumentami, ale także poszerza się liczba produktów kupowanych on-line oraz częstotliwość zakupów. Tak dynamiczny rozwój e-commercu wpływa na firmy logistyczne i rozwój rynku magazynowego. Kluczowa w tym zakresie jest efektywność łańcucha dostaw. Czy drukarki etykiet i terminale danych mogą usprawnić ten proces? Sprawdzamy.
Wyzwania w branży magazynowej
Coraz większa liczba obsługiwanych towarów, artykułów do skompletowania czy wzrost zwrotów to dziś największe wyzwania branży magazynowej. Dodatkowo branża ta mierzy się z niedoborem siły roboczej oraz dużą rotacją pracowników. To wszystko sprawia, że automatyzacja i wykorzystanie nowoczesnych technologii jest niezbędne, aby usprawnić procesy i sprostać wymaganiom rynku. Niezawodny i prosty w obsłudze hardware oraz spójny system informatyczny staje się produktem pożądanym przez wielu operatorów magazynowych. Urządzanie AutoID takie jak terminal danych oraz drukarka etykiet to nieodzowne wyposażenie pracowników magazynowych. Wiedza z obsługi tego typu urządzeń jest niezbędna nawet na etapie rekrutacji nowych pracowników. Co ważne producenci stale udoskonalają swoje urządzenia i sprawiają, że wdrożenie operatora na nowe stanowisko pracy nie wymaga przeprowadzenia wielogodzinnych szkoleń.
Systemy wykorzystywane w branży magazynowej – na co zwracać uwagę?
Branża magazynowa poszukuje rozwiązań, które będą łatwe w obsłudze i intuicyjne. Dlatego też system Android w terminalach danych zdominował rynek. Użytkownicy sięgają po to rozwiązanie z wygody. Dodatkowo brakuje dziś na rynku konkurencyjnego rozwiązania. Każdy nowy terminal danych wiodących producentów na rynku (Honeywell, Zebra, Datalogic, CipherLab) wyposażony jest zatem w system operacyjny Android. Prosty, intuicyjny i przede wszystkim znany wszystkim interfejs sprawia, że użytkownik z łatwością i przyjemnością podejmuje się pracy z nim.
Na rynku dostępnych jest wiele konfiguracji, które umożliwiają dostosowanie sprzętu do warunków panujących w docelowym środowisku pracy. Jak więc dokonać wyboru i na co zwrócić uwagę?
Jest kilka kluczowych czynników istotnych przy wyborze właściwego urządzenia. - Po pierwsze należy zwrócić uwagę na typ modułu skanującego kody kreskowe. Mamy do wyboru standardowy lub dalekiego zasięgu nawet do 21m, szczególnie przydatny na magazynach wysokiego składowania. Warto zastanowić się jaki typ klawiatury najlepiej sprawdzi się w danym magazynie – może być tylko dotykowa, jeśli sporadycznie uzupełniamy dane po odczycie kodu a może fizyczna dla większej wygody operatora – wylicza Marek Gaweł, Product Manager z Etisoft. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na odporność na upadki (liderzy rynku gwarantują niezawodną pracę po upadku na twardą powierzchnię nawet z wysokości 2 m) oraz stopień ochrony obudowy przed wnikaniem pyłów i cieczy.
Drukarka etykiet – jak wybrać najlepszą?
Dziś w magazynach drukarki etykiet są niezastąpione - to dzięki nim we właściwy sposób dokonywane jest znakowanie zarówno poszczególnych produktów, regałów czy finalnie wydrukowywana jest etykieta logistyczna. Wiodący na rynku producenci (Citizen, Honeywell, Zebra, TSC, Printronix) oferują urządzenia uniwersalne umożliwiające druk w trybie termicznym dla etykiet o ograniczonej trwałości oraz w trybie termotransferowym przy użyciu taśmy termotransferowej dla etykiet specjalistycznych i trwałych. Drukarki etykiet różnią się ceną oraz zakresem konfiguracji. Warto więc przed zakupem urządzenia skonsultować się ze specjalistami, którzy pomogą podjąć właściwy wybór.
-To co jest ważne w drukarkach etykiet to prostota obsługi, gwarancja, niezawodność pracy urządzenia oraz możliwość wykonywania dużych wolumenów wydruków. Nowoczesna drukarka etykiet w standardzie ma kolorowe ekrany dotykowe ułatwiające obsługę operatorowi oraz proste i czytelne komunikaty jednoznacznie informujące o aktualnym stanie urządzenia. – podsumowuje specjalista z Etisoft.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.