W jaki sposób zorganizować wyjątkowe wydarzenie dla pracowników?
Aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w integracji firmowej. W polskich firmach do niedawna najczęściej bowiem organizowano 2-3 tego rodzaju wydarzenia rocznie. Pomysł na imprezę firmową to zadanie, przed którym obecnie stanęło wielu managerów. A jak się zabrać do jego realizacji?
Zaskocz pracowników
W jakim klimacie powinna być zorganizowana impreza firmowa? To pytanie, od którego warto zacząć planowanie działań. Z racji, że w ostatnim roku okazji do wspólnego świętowania było bardzo mało, warto przygotować wyjątkowe wydarzenie. Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań, ale stworzyć pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter. Swój pomysł na imprezę firmową przedstaw najbliższym współpracownikom. Zorganizuj burzę mózgów, aby wybrać najlepszą koncepcję.
Budżet - ile kosztuje impreza firmowa?
Następnym istotnym krokiem jest przełożenie idei na koszty. W tym przypadku warto również pomyśleć o rezerwie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Istnieje także prostszy sposób niż samodzielna wycena eventu. Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, ale także zapewni dodatkową pomoc. Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny.
Poniżej krótkie zestawienie przykładowych cen, jakie oferuje jeden z obiektów specjalizujących się w tym obszarze - Dwór Korona Karkonoszy:
- noclegi ze śniadaniem już od 99 zł/ os. netto
- sala konferencyjna już od 199 zł netto /dzień
- uroczysta kolacja już od 129 zł/ os. netto
- open-bar już od 55 zł/os netto
Zmień otoczenie
Kolejnym ważnym elementem realizacji pomysłu początkowego jest rozpoznanie lokalizacji: musi oczywiście w pełni odzwierciedlać pomysł i koncepcję, a jednocześnie spełniać konkretne kryteria. Jakie? Przede wszystkim należy ocenić obszar lub terytorium geograficzne, na którym znajduje się to miejsce; później wybrać preferowany krajobraz: miejski, elegancki, wiejski, tradycyjny, zapewniający możliwość korzystania z dużych przestrzeni itp. Ważne jest również, aby zdecydować o stylu lokalizacji np. domek wiejski, pałac lub nowoczesna przestrzeń przemysłowa; wreszcie należy wziąć pod uwagę kwestie logistyczne, w tym możliwość pomieszczenia konkretnej liczby uczestników lub dostępność w danym terminie. Według badań polskie firmy najczęściej organizują wyjazdy firmowe w: maju, czerwcu i wrześniu. Ponad 50% z nich wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim lokalizacje oddalone od miasta. 80% badanych wskazało także, że zależy im na miejscach w okolicach lasu lub jeziora, a 40% organizuje tego rodzaju wydarzenie na wsi.
Pomysł na imprezę firmową – przykładowa tematyka
Wśród najbardziej popularnych koncepcji znajdują się:
- Biesiada staropolska (impreza firmowa inspirowana legendarnymi ucztami organizowanymi w dawnej Polsce)
- Bal kostiumowy
- Grill firmowy
- Turniej kulinarny
- Warsztaty survivalu
- Warsztaty gotowania
- Impreza w klimatach Las Vegas lub Ojca Chrzestnego
- Ciekawy pomysł na imprezę firmową to jeden z obszarów, który często posiada tzw. drugie dno. Oprócz zabawy zespół ma bowiem okazję do integracji i wzmacniania więzi. A tego zdecydowanie brakowało wielu pracownikom w ostatnim czasie. Dużą popularnością cieszą się olimpiady firmowe (z różnego rodzaju konkurencjami), maszyna Goldberga i turnieje kulinarne. Te są najważniejsze - w obszarze Team Building– podsumowuje Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.