Komunikaty PR

Whirlpool Corporation zobowiązuje się do osiągnięcia zerowej emisji

2021-05-10  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logo ( 0.08 MB )

Firma Whirlpool Corporation ogłosiła dziś zobowiązanie osiągnięcia globalnej, zerowej emisji netto w swoich fabrykach i operacjach do 2030 roku. Zobowiązanie obejmuje 35 fabryk Whirlpool Corporation oraz jej duże centra dystrybucyjne na całym świecie i dotyczy wszystkich emisji bezpośrednich (zakres 1) oraz tych związanych z dostawą energii (zakres 2).

Whirlpool zobowiązał się również do 20-procentowej redukcji emisji związanej z użytkowaniem jego produktów na całym świecie (zakres 3) do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2016 r. Ten cel został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets i opiera się na 60-procentowej redukcji emisji we wszystkich zakresach od 2005 roku.

"Whirlpool Corporation od dawna angażuje się w zrównoważony rozwój. Już ponad 50 lat temu otworzyliśmy pierwsze biuro zajmujące się tym zagadnieniem” - mówi Marc Bitzer, Prezes i Dyrektor Generalny Whirlpool Corporation. „Nasze zaangażowanie w zerową emisję netto jest ważnym kamieniem milowym w naszych nieustających wysiłkach na rzecz poprawy jakości życia rodzinnego poprzez ochronę naszej planet i społeczności”.

Emisje z zakresów 1 i 2

Whirlpool Corporation osiągnie cel zerowej emisji we wszystkich swoich fabrykach i operacjach do 2030 r. dzięki bieżącym i nieustająco wdrażanym nowym inicjatywom na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym:

  • dążenie do 100-procentowego wykorzystania energii odnawialnej poprzez połączenie:
    • instalacji turbin wiatrowych i paneli słonecznych, co skutkuje rekordowo niskim poziomem zużycia energii i wody w przeliczeniu na produkowane przez firmę urządzenia;
    • wirtualnych umów Power Purchase Agreements (VPPA) i PPA z firmami energetycznymi w celu finansowania farm wiatrowych i słonecznych, gdzie firma produkuje i pozyskuje energię odnawialną dla domów na całym świecie. Whirlpool zainicjował swoją pierwszą umowę VPPA w Teksasie w styczniu 2021 roku. Będzie ona pokrywać 50 procent emisji firmy z zakresu 2 w USA i pomoże zmniejszyć ogólny ślad węglowy działalności o prawie 15 procent.
  • poprawę efektywności energetycznej w zakładach i operacjach, w tym instalacja diod LED i wdrażanie systemów zarządzania energią we wszystkich fabrykach i obiektach.
  • kompensację wytwarzanego dwutlenku węgla, a ponadto wszelkich pozostałych emisji, których nie można uniknąć.

Whirlpool Corporation zobowiązuje się do zapewnienia całkowitej przejrzystości poprzez regularne aktualizacje i pełną jawność rocznego sprawozdania zrównoważonego rozwoju.

Emisje z zakresu 3

Aby ograniczać emisje z zakresu 3, Whirlpool Corporation projektuje swoje urządzenia tak, aby były jak najbardziej oszczędne pod względem zużycia energii i wody. W ramach tego firma inwestuje w innowacje, które automatycznie kontrolują poziomy wody, nastawiają jako domyślne korzystanie z zimnej wody i dozują detergenty, aby jeszcze bardziej zmniejszyć wpływ na środowisko i zaoszczędzić czas oraz pieniądze konsumentów. W ten sposób Whirlpool Corporation dąży do zmniejszenia emisji z zakresu 3 do 2030 r. o dodatkowe 20% w stosunku do poziomów z 2016 r., opierając się na 60-procentowym zmniejszeniu śladu węglowego swoich produktów, używanych od 2005 r.

„Jesteśmy dumni z zobowiązań, które dotychczas podjęliśmy, ale zdajemy sobie sprawę, że nasz wpływ na klimat wykracza poza nasze fabryki i obiekty” - mówi Ron Volgewede, Globalny Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Whirlpool Corporation. „Dlatego zobowiązujemy się do dalszego wprowadzania ulepszeń w całym łańcuchu wartości, dążąc do osiągnięcia przez nas w dłuższej perspektywie zero emisji netto w zakresach 1, 2 i 3”.

Ponieważ produkcja tworzyw sztucznych i zakończenie ich użytkowania w dużym stopniu przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych, Whirlpool Corporation podejmuje również
– w ramach swoich wysiłków na rzecz sprostania wyzwaniom klimatycznym - działania mające na celu zmniejszenie ilości odpadów, w tym:

  • maksymalizację stopnia wykorzystania materiałów i minimalizację ilości odpadów na wysypiskach w ramach wdrażania World Class Manufacturing, czyli doskonalenia procesów produkcyjnych. Whirlpool Corporation pracuje nad tym, aby do 2022 roku osiągnąć poziom “zero odpadów na wysypiskach śmieci“ (ang. “Zero Waste To Landfill”) we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na świecie. Obecnie w ponad 70% fabryk firmy Whirlpool te normy są już osiągnięte. Jeśli chodzi o Polskę, zakłady w Łodzi i Radomsku również spełniają te parametry, natomiast zakłady we Wrocławiu są bardzo blisko tego celu.
  • zwiększanie udziału materiałów pochodzących z recyklingu w produktach i zapobieganie wyrzucaniu ich na śmietnik dzięki odnawianiu/naprawie i odsprzedaży.
  • bezpośrednią współpracę ze swoimi klientami poprzez zapewnienie bezpłatnego recyklingu opakowań, aby maksymalnie ograniczać ilość odpadów dostających się na wysypiska.

Ponadto, ponieważ redukcja marnotrawienia żywności może obniżyć emisje gazów cieplarnianych o 6-8 procent - co wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa - Whirlpool Corporation wykorzystuje swoją wyjątkową pozycję jako producenta urządzeń kuchennych, aby zapobiegać marnotrawieniu żywności na całym świecie. Częścią tych starań jest edukacyjna kampania „Nie marnujmy chwil” mająca na celu podniesienie świadomości na temat marnotrawienia żywności wśród rodzin w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). Kolejna, piąta edycja projektu rozpocznie się w Polsce już w najbliższych dniach.

Aby dowiedzieć się więcej o zobowiązaniach Whirlpool Corporation do zrównoważonego rozwoju, odwiedź stronę tu. Aby uzyskać więcej informacji na temat prowadzenia zrównoważonego stylu życia w Twoim domu, odwiedź nasze centrum Improving Life at Home.

***

O firmie Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) jest światowym liderem w produkcji urządzeń kuchennych i pralniczych, z około 19 miliardami dolarów rocznej sprzedaży, 78000 pracowników i 57 ośrodkami produkcyjno-badawczymi w 2020 roku. Firma sprzedaje urządzenia Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i inne marki w prawie każdym kraju na całym świecie. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.