Whirlpool i Fundacja Habitat For Humanity po raz kolejny działają razem
Działania we Wrocławiu są częścią globalnej akcji wolontariackiej Whirlpool Corporation, obejmującej wszystkie regiony świata. W ramach trasy House + Home World Tour, Whirlpool, przekaże również nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego o łącznej wartości ponad 6 milionów dolarów dla oddziałów Habitat w Polsce, USA, Kanadzie, Meksyku, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i regionie Ameryki Łacińskiej.
Whirlpool Corporation i fundacja Habitat for Humanity współpracują ze sobą od 1999 co roku organizując wolontariat na rzecz potrzebujących. W Europie partnerstwo Whirlpool i Habitat for Humanity rozpoczęło się w 2004 r. Dzięki współpracy dotychczas udało się pomóc 76 000 rodzinom, a wsparcie finansowe wyniosło 2,3 mln EUR. Na przestrzeni lat firma Whirlpool przekazała w regionie EMEA ponad 1153 urządzeń (o łącznej wartości 218,851 euro), m.in. dla osób wychodzących z pieczy zastępczej.
W tym roku pomoc trafi do dwóch domów prowadzonych przez Fundację L’ARCHE, która jako Wspólnota we Wrocławiu, prowadzi dwa domy opieki i Zespół Mieszkań Chronionych, w których pracownicy fundacji starają się usamodzielniać podopiecznych, świadcząc profesjonalne usługi opiekuńcze. Na terenie Fundacji funkcjonuje także warsztat terapii zajęciowej, do którego uczęszcza część mieszkańców.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, zaangażowanie w tego typu akcje nie jest przypadkowe.
- W Whirlpool nasza wizja jest bardzo prosta – nieustannie dążymy do poprawy życia w domu, dlatego też przez ponad 22 lata uczyniliśmy naszą relację z Habitat for Humanity International priorytetem, zaczynając od Stanów Zjednoczonych, a następnie rozwijając współpracę. Poziom EMEA, dał nam możliwość pomocy rodzinom w RPA, na Węgrzech, w Rumunii, Polsce i na Słowacji i jestem pewien, że nadal pozwoli nam wspierać społeczności, w których pracujemy i mieszkamy – mówi Gilles Morel, prezes Whirlpool na obszar EMEA.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że po raz kolejny możemy potwierdzić nasze wsparcie dla Habitat For Humanity Polska. Branie udziału w tak wartościowych projektach potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności firmy i utrzymania silnych kontaktów ze społecznościami, w których działamy – mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
- Wolontariat z biznesem to jeden z filarów naszej działalności. Dzięki zaangażowaniu pracowników firm nie musimy zlecać drobnych, a kosztownych usług. Wolontariat pracowniczy z jednej strony uwrażliwia na trudności, a jednocześnie pokazuje siłę wspólnoty i wspólnego działania – podkreśla
Katarzyna Cebulska-Bajera, Dyrektor Operacyjny Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wolontariusze wymienią podłogi, położą nowe panele i listwy przypodłogowe. Ze względu na trudną sytuację pandemiczną, oczywiście nie zapomniano o reżimie sanitarnym – wolontariusze przed przystąpieniem do prac poproszeni zostaną o wypełnienie ankiety, a także okazanie certyfikatu covidowego lub negatywnego testu.
O WHIRLPOOL CORPORATION
Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) dąży do bycia najlepszą firmą działającą w branży kuchennej i pralniczej, o zasięgu globalnym, oraz do poprawy życia w domu. W coraz bardziej cyfrowym świecie firma wprowadza celowe innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów poprzez swoje kultowe portfolio marek, w tym Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i Yummly. W 2020 roku firma odnotowała około 19 miliardów dolarów rocznej sprzedaży, posiada 78 000 pracowników i 57 centrów badań produkcyjnych i technologicznych. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to chrześcijańska fundacja dobroczynna istniejąca w Polsce od 1992 roku. W swoich działach wspiera niezamożne osoby, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Często są to: uchodźcy, samotne matki, dzieci opuszczające domy dziecka lub osoby starsze, które z powodu różnych przeciwności losu znalazły się na życiowym zakręcie.
Dzięki wsparciu wolontariuszy, darczyńców, partnerów biznesowych fundacja realizuje wizję świata, w którym każdy człowiek ma godne miejsce do życia.
Do tej pory podczas swojej działalności fundacja wybudowała lub wyremontowała 120 lokali mieszkaniowych oraz pomogła 4 500 osobom w Polsce.
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.