Whirlpool i Fundacja Habitat For Humanity po raz kolejny działają razem
Działania we Wrocławiu są częścią globalnej akcji wolontariackiej Whirlpool Corporation, obejmującej wszystkie regiony świata. W ramach trasy House + Home World Tour, Whirlpool, przekaże również nowoczesny sprzęt gospodarstwa domowego o łącznej wartości ponad 6 milionów dolarów dla oddziałów Habitat w Polsce, USA, Kanadzie, Meksyku, Hongkongu, Wielkiej Brytanii i regionie Ameryki Łacińskiej.
Whirlpool Corporation i fundacja Habitat for Humanity współpracują ze sobą od 1999 co roku organizując wolontariat na rzecz potrzebujących. W Europie partnerstwo Whirlpool i Habitat for Humanity rozpoczęło się w 2004 r. Dzięki współpracy dotychczas udało się pomóc 76 000 rodzinom, a wsparcie finansowe wyniosło 2,3 mln EUR. Na przestrzeni lat firma Whirlpool przekazała w regionie EMEA ponad 1153 urządzeń (o łącznej wartości 218,851 euro), m.in. dla osób wychodzących z pieczy zastępczej.
W tym roku pomoc trafi do dwóch domów prowadzonych przez Fundację L’ARCHE, która jako Wspólnota we Wrocławiu, prowadzi dwa domy opieki i Zespół Mieszkań Chronionych, w których pracownicy fundacji starają się usamodzielniać podopiecznych, świadcząc profesjonalne usługi opiekuńcze. Na terenie Fundacji funkcjonuje także warsztat terapii zajęciowej, do którego uczęszcza część mieszkańców.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, zaangażowanie w tego typu akcje nie jest przypadkowe.
- W Whirlpool nasza wizja jest bardzo prosta – nieustannie dążymy do poprawy życia w domu, dlatego też przez ponad 22 lata uczyniliśmy naszą relację z Habitat for Humanity International priorytetem, zaczynając od Stanów Zjednoczonych, a następnie rozwijając współpracę. Poziom EMEA, dał nam możliwość pomocy rodzinom w RPA, na Węgrzech, w Rumunii, Polsce i na Słowacji i jestem pewien, że nadal pozwoli nam wspierać społeczności, w których pracujemy i mieszkamy – mówi Gilles Morel, prezes Whirlpool na obszar EMEA.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że po raz kolejny możemy potwierdzić nasze wsparcie dla Habitat For Humanity Polska. Branie udziału w tak wartościowych projektach potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności firmy i utrzymania silnych kontaktów ze społecznościami, w których działamy – mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
- Wolontariat z biznesem to jeden z filarów naszej działalności. Dzięki zaangażowaniu pracowników firm nie musimy zlecać drobnych, a kosztownych usług. Wolontariat pracowniczy z jednej strony uwrażliwia na trudności, a jednocześnie pokazuje siłę wspólnoty i wspólnego działania – podkreśla
Katarzyna Cebulska-Bajera, Dyrektor Operacyjny Fundacji Habitat for Humanity Poland.
Wolontariusze wymienią podłogi, położą nowe panele i listwy przypodłogowe. Ze względu na trudną sytuację pandemiczną, oczywiście nie zapomniano o reżimie sanitarnym – wolontariusze przed przystąpieniem do prac poproszeni zostaną o wypełnienie ankiety, a także okazanie certyfikatu covidowego lub negatywnego testu.
O WHIRLPOOL CORPORATION
Whirlpool Corporation (NYSE: WHR) dąży do bycia najlepszą firmą działającą w branży kuchennej i pralniczej, o zasięgu globalnym, oraz do poprawy życia w domu. W coraz bardziej cyfrowym świecie firma wprowadza celowe innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom konsumentów poprzez swoje kultowe portfolio marek, w tym Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit i Yummly. W 2020 roku firma odnotowała około 19 miliardów dolarów rocznej sprzedaży, posiada 78 000 pracowników i 57 centrów badań produkcyjnych i technologicznych. Dodatkowe informacje o firmie można znaleźć na WhirlpoolCorp.com
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to chrześcijańska fundacja dobroczynna istniejąca w Polsce od 1992 roku. W swoich działach wspiera niezamożne osoby, które nie mają gdzie mieszkać lub mieszkają w nieodpowiednich warunkach. Często są to: uchodźcy, samotne matki, dzieci opuszczające domy dziecka lub osoby starsze, które z powodu różnych przeciwności losu znalazły się na życiowym zakręcie.
Dzięki wsparciu wolontariuszy, darczyńców, partnerów biznesowych fundacja realizuje wizję świata, w którym każdy człowiek ma godne miejsce do życia.
Do tej pory podczas swojej działalności fundacja wybudowała lub wyremontowała 120 lokali mieszkaniowych oraz pomogła 4 500 osobom w Polsce.
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.