Wycinamy choinki na święta i wspieramy dziecięce hospicjum
Wycinają choinki na święta, ale nie chodzi tu – bynajmniej – o trzebienie lasów, ale o wsparcie najbardziej potrzebujących, nieuleczalnie chorych dzieci pozostających pod opieką Fundacji „Pomóż im”! Bożonarodzeniowe drzewka zostały wycięte laserem i trafiły do klientów agencji PR Opublikowani. Pieniądze zaś wesprą podopiecznych prowadzonego przez Fundację dziecięcego hospicjum.
- Co roku przeznaczamy pewną kwotę na prezenty dla naszych stałych klientów, by podziękować im za całoroczną współpracę. Od dawna też jesteśmy zaangażowani w działania na rzecz Fundacji „Pomóż im” - mówi Janusz Mroczkowski, CEO agencji Opublikowani Creative Communication Advisors. - Wpadłem więc na pomysł, by w te święta całą kwotę na prezenty przeznaczyć na wsparcie chorych dzieci. Nie udałoby się to, gdyby nie zaangażowanie alu-frost, jednego z naszych biznesowych partnerów, na którego zawsze można liczyć, kiedy trzeba okazać komuś serce.
Alu-frost to firma z podbiałostockich Sowlan specjalizująca się w obróbce metali, produkcji akcesoriów samochodowych i dekoracji ciętych laserem. Zaproponowała ona, że prowadzona przez nią marka alaser.pl wyprodukuje specjalne świąteczne ozdoby – choinki do biura lub domu. Wyszły świetnie. Wykonane zostały ze stali szlachetnej, a potem pokryte drukiem UV. Są kolorowe i wesołe, migocą na niej gwiazdki i pierniczkowe ludki. Jednak najważniejsze jest logo w miejscu, gdzie układa się prezenty. Znajduje się tam serce Fundacji „Pomóż im”. I to jest właściwe miejsce. Bo to, co Fundacja daje dzieciom i ich rodzinom, to niezwykły podarek, którego nie da się przeliczyć na monety.
- Naprawdę mieliśmy dużo frajdy z projektowania i wycinania tych choinek, z tego, że mogliśmy odpalić nasze lasery w dobrej sprawie i po prostu pomóc – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. – Mam nadzieję, że ucieszą tych, do których trafią.
Teraz Opublikowani rozwiozą choinki z alaser.pl do swoich klientów (ponad 30). Kwota zaś jaką należałoby zapłacić za ich wyprodukowanie i dystrybucję przekazana zostanie dla dzieci z hospicjum prowadzonego przez Fundację „Pomóż im”.
- Obie firmy są przyjaciółmi fundacji i nie po raz pierwszy wspierają nasze działania. Co bardzo ważne, same wyszły z inicjatywą tej akcji. Taki gest, skierowany w stronę naszych podopiecznych, sprawia, że święta stają się naprawdę magiczne – dodaje Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż im”.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.