Zacznij planować akcje back to school już teraz.
Proces planowania kampanii marketingowej „back to school” jest złożony i wymaga pogłębionej analizy. Dostarczanie jednego spójnego (i skutecznego!) komunikatu w wielu kanałach nie jest łatwe. Działanie ad hoc może szybko przerodzić się w chaos. Chaos, którego symbolem będzie tabela wyników finansowych z liczbami oznaczonymi na czerwono. Dlatego już teraz przygotuj swoją markę do „wrześniowej kampanii”. Od czego zacząć budowanie strategii? Odpowiadamy.
Rodzic, czy dziecko?
Kampania „back to school” powinna powstać po wnikliwej analizie grupy docelowej. Najczęściej są to rodzice poszukujący wyposażenia szkolnego dla swoich pociech. To jednak nie wszystko. Klient ostateczny tj. dziecko lub nastolatek może również być częścią grupy docelowej, mimo że nie dysponuje własnym budżetem. Dlatego warto poszerzyć perspektywę patrzenia budowanie strategii. Na początku zadaj sobie pytania:
- Jakie problemy lub potrzeby mają rodzice/uczniowie w 2021 roku?
- Na ile twój produkt/usługa mogą je rozwiązać?
- W jaki sposób możesz zakomunikować o tym?
- Jakich argumentów użyjesz?
Ważne jest również ustalenie konkretnych celów, aby w trakcie tworzenia planu realizować pierwotne założenia. A jakie są przykładowe cele marek? Według Millennial Media 64% kampanii dotyczących akcji powrotu do szkoły ma za zadanie wpłynąć na decyzje zakupowe i sprzedaż firmy. Tylko 19% ma na celu zwiększenie świadomości i zaangażowania w życie marki, a 17% skupia się na zwiększeniu ruchu w witrynie.
Budowanie strategii zacznij od wyboru produktów
Jeśli już wiesz, kto konkretnie jest twoim odbiorcom i jakie cele powinna spełniać twoja kampania, upewnij się, że posiadasz odpowiedni produkt lub usługę. - Kampania back to school nie będzie sprzedawać, jeśli dobierzesz niewłaściwe produkty – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace. - Można to zrobić na dwa sposoby. Najpierw przyjrzyj się swoim danym historycznym. Jakie produkty cieszyły się popularnością podczas zeszłorocznego sezonu powrotu do szkoły? Co odbiorcy ostatecznie kupili? Informacje te bez problemu powinieneś znaleźć w raportach sprzedażowych z 2020 roku. Innym sposobem jest przyjrzenie się aktualnym trendom na rynku. W tym przypadku świetnie sprawdzą się narzędzia prezentujące liczbę wyszukiwań poszczególnych fraz w ostatnim okresie – dodaje ekspert z Commplace.
Nie zaszkodzi także wykonanie researchu i analizy rynku (przeglądanie stron dla nastolatków, grup dla rodziców na Facebooku, forów internetowych).
Pokaż odbiorcom, w jaki sposób mogą wykorzystać produkt
Zaprezentuj swoje towary, aby były atrakcyjne dla kupujących. Dobrym sposobem na to jest wskazanie, w jaki sposób odbiorcy mogą używać ich podczas roku szkolnego. Opowiedz autorską historię. Przemów do wyobraźni użytkowników.
Tego unikaj: packshot prezentujący biurko
To zrób: zaprezentuj biurko idealnie dopasowane do pokoju nastolatka – z laptopem otwartym na jednej z popularnych stron z memami, butelką oranżady i „lekkim chaosem”, bez którego nie może istnieć żaden pokój młodzieży.
Tego unikaj: opisy prezentujące jedynie specyfikację techniczną przyborów szkolnych.
To zrób: content marketing oparty na wizji możliwości, jakie dają produkty i ich roli w osiągnięciu sukcesu przez młodego człowieka.
Zaangażuj grupę docelową
Budowanie strategii opartej jedynie na wyobrażeniach działu marketingu nie jest dobrym pomysłem.
Kampania „back to school” dotyczy głównie dzieci i nastolatków. Dlaczego zatem nie zaangażować ich w budowanie strategii i proces planowania? Możliwości jest wiele – od wyboru ambasadorów marki, przez zorganizowanie wywiadów, po zaproszenie do kampanii młodych influencerów. Kolejna propozycja – zaproszenie do współpracy mam-influencerek. W 2016 r. badanie Rakuten Marketing wykazało, że prawie 30% rodziców jest skłonna wydać więcej na ubranie dla swojego dziecka, jeśli zostało zaaprobowane przez internetowego influencera”. Ponad 27% rodziców kupiło przedmiot po tym, jak zobaczyło, że korzysta z niego dziecko któregoś z celebrytów.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.