Zapotrzebowanie na freelancerów wciąż rośnie
Agencja Face it!
Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/
Zaletami współpracy z freelancerami są jej elastyczność i niskie koszty. Z tego typu usług korzystają zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorstwa – od mikrofirm po wielkie korporacje. Najczęściej na taką formę decydują się agencje interaktywne, biura tłumaczeń, lub firmy, które mają dużo zleceń w branżach takich jak programowanie i copywriting.
Najpopularniejsze ostatnio oferty freelancingu dotyczą usług związanych z tworzeniem stron internetowych – mowa zarówno o aspektach technicznych, kreacji treści, jak i np. o tłumaczeniach – opowiada Paweł Rak, założyciel platformy odfreelancera.pl – swoje usługi proponują często również specjaliści od social mediów czy graficy, odpowiedzialni za oprawę wizualną firmy i jej witryny sieciowej.
Praktycznie w każdej firmie na jakimś etapie działań pojawia się zapotrzebowanie na jednorazowe zlecenia, w postaci np. zaprojektowania materiałów promocyjnych, stworzenia informacji prasowej czy wykonania usług sprzątających – w zasadzie nie ma branży, w której nie opłacałaby się mniejsza lub większa współpraca z freelancerem.
„Wolni strzelcy” w branży IT
Biznes online rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, a wraz z jego rozwojem rośnie ryzyko ataków cyberprzestępców. Dla właściciela sklepu internetowego pomoc freelancera w zakresie administracji i ochrony systemów IT jest na wagę złota. Na rynku pracy wyraźnie odczuwalny jest niedobór specjalistów, którzy potrafią wziąć odpowiedzialność w tym obszarze – mówi Paweł Rak – jeżeli posiadasz niezbędną wiedzę związaną z zabezpieczeniami środowisk teleinformatycznych oraz znasz bieżące zagrożenia w obszarze IT, to koniecznie zagospodaruj tę niszę.
Wciąż pilnie poszukiwani są także specjaliści od programowania, nawet pomimo faktu, że coraz więcej osób zyskuje kompetencje w tym zakresie. Wielu mniejszych firm nie stać na utrzymanie programisty na etacie, ale dzięki freelancerom mogą mieć zapewnione wsparcie, w zależności od potrzeb.
Poszukiwany specjalista ds. czyszczenia elewacji i mycia okien na wysokości
Freelancer to jednak nie tylko pracownik intelektualny – zaznacza ekspert z platformy odfreelancera.pl – taką formę działania może wybrać na przykład osoba oferująca specjalistyczne usługi sprzątania np. na wysokości, gdzie już nie wystarczy miotła, ścierka i wiadro. Właściciele budynków zlecają tego typu usługi specjalistom, którzy zachowają środki ostrożności wynikające z zasad BHP.
Aby świadczyć usługi czyszczenia elewacji oraz mycia okien na wysokości jako freelancer, trzeba posiadać specjalistyczny sprzęt i umiejętności. Wysokościowe mycie okien oraz elewacji może odbywać za pomocą kilku metod, a najpopularniejsze z nich to technika alpinistyczna, wykorzystanie podnośnika lub mycie z poziomu gruntu z wykorzystaniem kijów teleskopowych.
Nowoczesne rozwiązania dla freelancerów
Bez względu na specjalizację freelancing staje się coraz popularniejszą formą świadczenia usług, na które chętnych nie brakuje. Klienci poszukujący profesjonalistów mogą teraz korzystać z nowoczesnych platform, na których widoczne są w jednym miejscu wszystkie oferty oraz opinie wystawione po poprzednich zleceniach. Ważne, by freelancer był godny polecenia i trzymał się terminów jakie wyznacza mu zleceniodawca, wtedy na pewno nie będzie martwić się o niedobór klientów – zapewnia Paweł Rak – dzięki internetowej platformie łatwiejsze stają się także poszukiwania usługobiorców, więc na jej funkcjonalności korzystają obie strony umowy.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.