Komunikaty PR

Zielone dziennikarstwo ze statuetką TGE. Partnerem promotorzy energii z OZE

2021-07-02  |  14:00
Biuro prasowe

Do konkursu zgłoszono  rekordową liczbę materiałów. Te ocenione najwyżej, kapituła konkursu ogłosiła we wtorek 29 czerwca podczas uroczystej gali w Villi Foksal w Warszawie. Kapitała wyłoniła najlepsze projekty dziennikarskie na temat rynku energetycznego. Do 7. edycji „Platynowych Megawatów” zgłoszono dokładnie 63 prace 26 autorów, w tym po raz pierwszy od 2014 roku, a więc debiutanckiej odsłony konkursu, jury oceniało 2 podcasty. 

Wynik tegorocznej edycji rozstrzygnęli organizatorzy z Towarowej Giełdy Energii oraz przedstawiciele Patronów i Partnerów konkursu – w składzie z jedyną na polskim rynku spółka energetyczną, która może się pochwalić całkowicie zielonym miksem – Respect Energy S.A. 

Eksperci wyróżnili 6 materiałów, w tym prace: Magdaleny Graniszewskiej w kategorii „Najlepsza publikacja na temat rynku energii elektrycznej w roku 2020”, Tomasza Furmana („Najlepsza publikacja na temat rynku gazu w roku 2020”), Bartłomieja Sawickiego (wyróżnienie specjalne Kapituły Konkursu za wnikliwość w pracy dziennikarskiej i przybliżanie praktycznych aspektów energetyki prosumenckiej) oraz wspólny projekt podcastowy Wojciecha Jakóbika i Mariusza Marszałkowskiego w kategorii „Najlepszy materiał audiowizualny na temat branży energetycznej w roku 2020”. 

Najważniejszy tytuł trafił do dziennikarza portalu WNP.pl – Ireneusza Chojnackiego, który został wyróżniony w kategorii „Najlepsza publikacja na temat rynku odnawialnych źródeł energii w roku 2020” za artykuł „Ograniczanie produkcji wiatraków na polecenie operatora? Jak nic innego nie pomoże…”. Do publicysty poruszającego problematykę źródeł odnawialnych trafiła nagroda główna dla Dziennikarza Roku 2020. 

Naznaczony pandemią koronawirusa oraz zjawiskami z nią związanymi 2020 rok przyniósł kontynuację transformacji krajowej elektroenergetyki w kierunku zero- i niskoemisyjnym. [...] Symboliczne dla całej branży było wstrzymanie w ubiegłym roku budowy elektrowni węglowej Ostrołęka C oraz rozpoczęcie rozmów dotyczących wygaszania kopalń węgla energetycznego. Był to więc rok ważny, obfitujący w wiele zmian i wyzwań, za którymi media, wypełniając swoją informacyjno-edukacyjną misję, musiały nadążać [...] – zaznaczał podczas uroczystej gali Ireneusz Chojnacki.

To już drugie tak istotne w środowisku dziennikarstwa branżowego wyróżnienie dla redaktora Chojnackiego. Po raz pierwszy tytuł Dziennikarza Roku publicysta WNP.pl otrzymał podczas pierwszej edycji konkursu w 2014 roku.

Z perspektywy Partnera, który na co dzień działa na rynku OZE, był to wyjątkowy wieczór, ponieważ najważniejsza nagroda powędrowała do przedstawiciela tzw. zielonego dziennikarstwa. Źródła odnawialne coraz częściej pojawiają się w mediach i to bardzo optymistyczny sygnał dla całego środowiska – zarówno biznesu, jak i konsumentów. Mam nadzieję, że w kolejnej edycji „Platynowych Megawatów” pojawi się jeszcze więcej materiałów poruszających problematykę zielonej energii – komentuje Dariusz Bliźniak, członek zarządu Respect Energy S.A., partnera konkursu. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.