Komunikaty PR

Zmieniamy się na eko – KOKU Sushi w zielonej odsłonie

2021-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.66 MB )

W Dniu Ziemi sieć KOKU Sushi zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie. Stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru zastąpią plastikowe pudełka. Na przełomie maja i czerwca pojawią się one we wszystkich lokalach sieci.  Ekozmiana dotknie także identyfikację wizualną marki. W komunikacji do eleganckiej czerni dołączy radosna zieleń, nawiązująca do natury oraz składników, z jakich przygotowuje się sushi.

Ewolucję w stronę marki przyjaznej środowisku KOKU Sushi zaczęło już jakiś czas temu. W restauracjach prowadzi się segregację odpadów oraz dąży do maksymalnego ograniczenia zużycia plastiku. W obecnej sytuacji, gdy wszystkie zamówienia realizowane są na wynos i w dostawie, ta ostatnia kwestia stała się wyjątkowo ważna.

– Pandemia odwróciła nieco uwagę społeczeństwa od problemów środowiska naturalnego. W branży gastronomicznej widać to wyraźnie – zamówienia w większości pakowane są w jednorazowe pojemniki z tworzywa sztucznego, a to generuje większą ilość śmieci w przyrodzie. Dlatego my postanowiliśmy nie czekać na lepsze czasy, ale zacząć działać już dziś. Wspólnie z naszym partnerem biznesowym firmą UNI-PACK od roku szukaliśmy najlepszych rozwiązań. W efekcie powstały nasze designerskie opakowania, które są ekologiczne – można je poddać recyklingowi lub biodegradacji. Tego lata wprowadzamy je do wszystkich lokali naszej sieci. Mamy nadzieję, że klienci z entuzjazmem przyjmą taką formę podania sushi – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.    

Papier i trzcina cukrowa zamiast plastiku

Nowe opakowania na zupę oraz na potrawy KOKU Sushi powstają z papieru, który nie przecieka i jest odporny na działanie wilgoci. Z papieru produkowane są także torby i serwetki.

Sosjerka to natomiast produkt wykonany z trzciny cukrowej, który jest w całości biodegradowalny. Opakowanie jest sztywne, odporne na wilgoć i temperaturę oraz neutralne smakowo. W przypadku sosów, takich jak sweet chilli, teriyaki czy ponzu, czyli sosów dodawanych do niektórych z pozycji z karty menu lub zamawianych oddzielnie, sosjerki będą pakowane wraz z naklejką z nazwą smaku, co pomoże gościom w ich identyfikacji.

Jedynym elementem, który jeszcze nie uległ ekoewolucji, jest buteleczka do sosu sojowego. Sieć nadal szuka najlepszego rozwiązania, które byłoby jednocześnie przyjazne dla środowiska, ale też w odpowiedni sposób zabezpieczało produkt.

– W kwestii opakowań do sosu sojowego – czekamy na propozycje. Mamy nadzieję, że już w najbliższym czasie zgłosi się do nas firma, która będzie w stanie zaoferować adekwatną opcję – mówi Urszula Olechno.

Ekologiczne nie oznacza szare

Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. KOKU Sushi całkowicie z tego zrezygnowało, jednak w zamian otrzymujemy designerskie grafiki z nadrukiem gejszy – ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu, co ułatwi rozpoznanie tego, co znajduje się w środku. Co ważne, pełen nadruk znajduje się także na torbach, które dzięki temu zabiegowi zyskały wyjątkowy charakter.

 Sushi to danie, które kojarzy się z elegancją i precyzją. Zależało nam na tym, aby goście, którzy odbierają swoje zamówienia, nadal czuli ten klimat. Zadbanie o względy estetyczne było więc dla nas równie ważne, co użycie bardziej ekologicznych materiałów – zwraca uwagę Urszula Olechno i dodaje, że tę odmienioną szatę graficzną będzie można zobaczyć także w komunikacji sieci, przede wszystkim w mediach społecznościowych oraz karcie menu.

– Będzie bardziej zielono, radośnie i optymistycznie. Za nami ciężki okres, który wielu z nas chce zostawić za sobą. Wiosna niesie jednak za sobą dużo nadziei. Wierzymy, że już niedługo przyjdzie czas na odbudowywanie nadszarpniętych relacji, pierwsze spotkania z przyjaciółmi czy zjazdy rodzinne. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w tych chwilach, które po pandemicznych przejściach, mogą smakować wyjątkowo dobrze. Z niecierpliwością czekamy też na całkowite otwarcie naszych restauracji. Przygotowania do tego dnia idą u nas pełną parą – podsumowuje współwłaścicielka KOKU Sushi.

***

KOKU Sushi to największa sieć sushi barów w naszym kraju – dzisiaj pod jej szyldem działają 34 restauracje w całej Polsce. Obecnie trwają prace adaptacyjne oraz szkolenia zespołów w kilku kolejnych miastach, m.in. w  Lubaniu, Bydgoszczy, Wysogotowie, Szczawnie-Zdroju, Łodzi Retkinia, Ostrowie Wielkopolskim, Myszkowie, Szczecinie i Toruniu. Do końca tego półrocza można się więc spodziewać nowych otwarć.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć