Zmieniamy się na eko – KOKU Sushi w zielonej odsłonie
W Dniu Ziemi sieć KOKU Sushi zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie. Stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru zastąpią plastikowe pudełka. Na przełomie maja i czerwca pojawią się one we wszystkich lokalach sieci. Ekozmiana dotknie także identyfikację wizualną marki. W komunikacji do eleganckiej czerni dołączy radosna zieleń, nawiązująca do natury oraz składników, z jakich przygotowuje się sushi.
Ewolucję w stronę marki przyjaznej środowisku KOKU Sushi zaczęło już jakiś czas temu. W restauracjach prowadzi się segregację odpadów oraz dąży do maksymalnego ograniczenia zużycia plastiku. W obecnej sytuacji, gdy wszystkie zamówienia realizowane są na wynos i w dostawie, ta ostatnia kwestia stała się wyjątkowo ważna.
– Pandemia odwróciła nieco uwagę społeczeństwa od problemów środowiska naturalnego. W branży gastronomicznej widać to wyraźnie – zamówienia w większości pakowane są w jednorazowe pojemniki z tworzywa sztucznego, a to generuje większą ilość śmieci w przyrodzie. Dlatego my postanowiliśmy nie czekać na lepsze czasy, ale zacząć działać już dziś. Wspólnie z naszym partnerem biznesowym firmą UNI-PACK od roku szukaliśmy najlepszych rozwiązań. W efekcie powstały nasze designerskie opakowania, które są ekologiczne – można je poddać recyklingowi lub biodegradacji. Tego lata wprowadzamy je do wszystkich lokali naszej sieci. Mamy nadzieję, że klienci z entuzjazmem przyjmą taką formę podania sushi – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.
Papier i trzcina cukrowa zamiast plastiku
Nowe opakowania na zupę oraz na potrawy KOKU Sushi powstają z papieru, który nie przecieka i jest odporny na działanie wilgoci. Z papieru produkowane są także torby i serwetki.
Sosjerka to natomiast produkt wykonany z trzciny cukrowej, który jest w całości biodegradowalny. Opakowanie jest sztywne, odporne na wilgoć i temperaturę oraz neutralne smakowo. W przypadku sosów, takich jak sweet chilli, teriyaki czy ponzu, czyli sosów dodawanych do niektórych z pozycji z karty menu lub zamawianych oddzielnie, sosjerki będą pakowane wraz z naklejką z nazwą smaku, co pomoże gościom w ich identyfikacji.
Jedynym elementem, który jeszcze nie uległ ekoewolucji, jest buteleczka do sosu sojowego. Sieć nadal szuka najlepszego rozwiązania, które byłoby jednocześnie przyjazne dla środowiska, ale też w odpowiedni sposób zabezpieczało produkt.
– W kwestii opakowań do sosu sojowego – czekamy na propozycje. Mamy nadzieję, że już w najbliższym czasie zgłosi się do nas firma, która będzie w stanie zaoferować adekwatną opcję – mówi Urszula Olechno.
Ekologiczne nie oznacza szare
Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. KOKU Sushi całkowicie z tego zrezygnowało, jednak w zamian otrzymujemy designerskie grafiki z nadrukiem gejszy – ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu, co ułatwi rozpoznanie tego, co znajduje się w środku. Co ważne, pełen nadruk znajduje się także na torbach, które dzięki temu zabiegowi zyskały wyjątkowy charakter.
– Sushi to danie, które kojarzy się z elegancją i precyzją. Zależało nam na tym, aby goście, którzy odbierają swoje zamówienia, nadal czuli ten klimat. Zadbanie o względy estetyczne było więc dla nas równie ważne, co użycie bardziej ekologicznych materiałów – zwraca uwagę Urszula Olechno i dodaje, że tę odmienioną szatę graficzną będzie można zobaczyć także w komunikacji sieci, przede wszystkim w mediach społecznościowych oraz karcie menu.
– Będzie bardziej zielono, radośnie i optymistycznie. Za nami ciężki okres, który wielu z nas chce zostawić za sobą. Wiosna niesie jednak za sobą dużo nadziei. Wierzymy, że już niedługo przyjdzie czas na odbudowywanie nadszarpniętych relacji, pierwsze spotkania z przyjaciółmi czy zjazdy rodzinne. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w tych chwilach, które po pandemicznych przejściach, mogą smakować wyjątkowo dobrze. Z niecierpliwością czekamy też na całkowite otwarcie naszych restauracji. Przygotowania do tego dnia idą u nas pełną parą – podsumowuje współwłaścicielka KOKU Sushi.
***
KOKU Sushi to największa sieć sushi barów w naszym kraju – dzisiaj pod jej szyldem działają 34 restauracje w całej Polsce. Obecnie trwają prace adaptacyjne oraz szkolenia zespołów w kilku kolejnych miastach, m.in. w Lubaniu, Bydgoszczy, Wysogotowie, Szczawnie-Zdroju, Łodzi Retkinia, Ostrowie Wielkopolskim, Myszkowie, Szczecinie i Toruniu. Do końca tego półrocza można się więc spodziewać nowych otwarć.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.