Znamy już laureatów listy World’s Best Workplaces™ 2021
Be Communications
ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
19 października Great Place to Work® ogłosił tegoroczną listę Najlepszych Miejsc Pracy na świecie. 25 laureatów tego rankingu zostało wybranych spośród 10 000 firm, reprezentujących 19,8 mln pracowników w 106 krajach świata. To bez wątpienia największe badanie opinii pracowników na świecie. Pierwsze miejsce w rankingu należy do firmy transportowej DHL Express. Na drugim miejscu uplasowała się spółka technologiczna Cisco, a na trzecim firma hotelarska Hilton. Polska ma powody do satysfakcji, bo w światowym sukcesie Cisco i Hiltona – a także 6 innych laureatów – miały także swój udział świetne wyniki polskich oddziałów tych firm.
Najlepsi z najlepszych
Aby znaleźć się na liście World’s Best Workplaces™, firmy muszą udowodnić, że są wyjątkowymi pracodawcami w skali świata. Warunkiem minimum jest obecność na co najmniej pięciu listach Najlepszych Miejsc Pracy w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, Afryce, Ameryce Północnej lub Australii. Tegoroczny zwycięzca DHL Express ma na koncie aż 38 wyróżnień na krajowych listach Najlepszych Miejsc Pracy na 5 kontynentach. Spółka Cisco zakwalifikowała się uprzednio na 22 krajowe listy, a Hilton na 21.
W konkursie Great Place to Work® organizacje są oceniane pod kątem ich wysiłków na rzecz tworzenia świetnych miejsc pracy, ale także wywierania pozytywnego wpływu na ludzi i społeczności w różnych krajach na całym świecie. W tym roku aż 90% pracowników zatrudnionych w firmach z listy World’s Best Workplaces™ zadeklarowało, że odczuwa dumę ze swojej pracy, uważa, że kierownictwo firmy działa uczciwie i etycznie oraz docenia wkład firmy w pomyślność lokalnej społeczności. Satysfakcja z pracy i poczucie przynależności do organizacji sprzyjają angażowaniu się pracowników w poszukiwanie i tworzenie innowacyjnych rozwiązań w firmie. A innowacyjność jest wpisana w strategię każdej organizacji, której zależy na utrzymaniu rynkowej przewagi.
Tegoroczni laureaci dają przykład, jak tworzyć szeroko zakrojoną, a zarazem spójną, inkluzywną kulturę pracy – powiedział Michael C. Bush, dyrektor generalny Great Place to Work®. – Działając globalnie, potrafili umocnić swoją kulturę organizacyjną i zyskać jej akceptację ze strony pracowników we wszystkich krajach, w których są obecni. To prawdziwy wyczyn, bo nawet doświadczenie pandemii nie stanęło tym firmom na przeszkodzie. Wszędzie tam, gdzie działają, firmy potrafiły dogłębnie poznać specyfikę i potrzeby lokalnych społeczności, a ich liderzy zapewnić sprawiedliwe traktowanie wszystkich pracowników, bez względu na stanowisko czy przynależność kulturową. Ogromne gratulacje dla wszystkich laureatów listy World’s Best Workplaces™.
| Firma | Branża | Liczba wyróżnionych krajów | Siedziba główna |
1 | DHL Express | Transport | 38 | Niemcy |
2 | Cisco | Technologie informatyczne | 22 w tym Polska | USA |
3 | Hilton | Hotele i restauracje | 21 w tym Polska | USA |
4 | AbbVie | Biotechnologia i farmaceutyki | 21 | USA |
5 | Salesforce | Technologie informatyczne | 17 | USA |
6 | 3M | Produkcja | 9 w tym Polska | USA |
7 | SC Johnson | Produkcja | 14 w tym Polska | USA |
8 | Amgen | Biotechnologia i farmaceutyki | 14 w tym Polska | USA |
9 | SAP SE | Technologie informatyczne | 12 | Niemcy |
10 | Roche | Biotechnologia i farmaceutyki | 8 | Szwajcaria |
11 | Hilti | Budownictwo i infrastruktura | 12 | Liechtenstein |
12 | EY | Usługi profesjonalne | 9 | Wielka Brytania |
13 | SAS Institute | Technologie informatyczne | 19 w tym Polska | USA |
14 | AT&T Direct TV | Media | 9 | USA |
15 | Stryker Corporation | Ochrona zdrowia | 13 | USA |
16 | Novartis | Biotechnologia i farmaceutyki | 6 | Szwajcaria |
17 | Cadence | Technologie informatyczne | 12 | USA |
18 | Novo Nordisk | Biotechnologia i farmaceutyki | 10 w tym Polska | Dania |
19 | The Adecco Group | Usługi profesjonalne | 8 w tym Polska | Szwajcaria |
20 | Mercado Libre | Technologie informatyczne | 6 | Argentyna |
21 | Adobe | Technologie informatyczne | 8 | USA |
22 | American Express | Usługi finansowe i ubezpieczenia | 5 | USA |
23 | Atlassian | Technologie informatyczne | 5 | Australia |
24 | Santander | Usługi finansowe i ubezpieczenia | 5 | Hiszpania |
25 | Teleperformance | Usługi profesjonalne | 10 | Francja |
Polscy przedstawiciele na światowej liście
W tym roku na liście World’s Best Workplaces™ Polskę reprezentuje 8 spółek. Oprócz wspomnianych już firm z samego szczytu listy – Cisco i Hiltona (odpowiednio 2. i 3. miejsce) – są to: 3M (6. miejsce), SC Johnson (7. miejsce), Amgen (8. miejsce), SAS Institute (13. miejsce), Novo Nordisk (18. miejsce) oraz The Adecco Group (19. miejsce).
W podziale na kraje najliczniejszą reprezentację mają w tym roku wspólnie klasyfikowane kraje Ameryki Środkowej i Karaibów (18 spółek) oraz Brazylia (16 spółek). Na kolejnych miejscach znalazły się: Wielka Brytania, USA i Meksyk (po 14 spółek). Natomiast tak samo liczebną reprezentację, jak Polska mają: Francja, Niemcy, Portugalia, Turcja i Kolumbia.
Więcej informacji o laureatach na www.greatplacetowork.pl
O Great Place to Work®
Great Place to Work® jest światowym autorytetem w dziedzinie kultury miejsca pracy. Od 1992 roku przeprowadziliśmy badania ankietowe z udziałem ponad 100 milionów pracowników na całym świecie. Dzięki tak pokaźnej bazie danych i pogłębionym analizom zdefiniowaliśmy, co leży u podstaw świetnego miejsca pracy: jest to zaufanie. Za pomocą sprawdzonej metodologii Great Place to Work® pomaga organizacjom mierzyć kulturę firmy, rozwijać zaufanie w organizacji i osiągać lepsze wyniki biznesowe. Dzięki programom certyfikacji i bogatym danym benchmarkowym co roku Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową. Wszystko, co robimy jest napędzane przez misję budowania lepszego świata poprzez wspieranie każdej organizacji w tym, aby stała się świetnym miejscem pracy dla Wszystkich.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.