Zrównoważony rozwój w produkcji towarów luksusowych – czy jest możliwy?
Odpowiedzialność biznesu wobec najbliższego otoczenia i środowiska naturalnego to nie „jednorazowa akcja marketingowa”. To działania przypominające raczej serię drobnych kroków, które dopiero w ujęciu całościowych „robią różnicę”. Jak produkcja dóbr luksusowych może ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko i angażować się w większą troskę o swoje otoczenie? Czy zrównoważony rozwój jest obecnie standardem funkcjonowania, czy sztucznie nadmuchanym mitem, mającym niewiele wspólnego z rzeczywistością? Sprawdziliśmy.
Czym jest zrównoważony rozwój w produkcji dóbr luksusowych?
Coraz więcej firm oferujących dobra luksusowe deklaruje podejmowanie działań w ramach zrównoważonego rozwoju, czyli szacunku gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Na przestrzeni ostatnich 10 lat, światowi liderzy zaczęli intensywnie zmieniać swoje portfolio oraz stosowane technologie produkcji tak, by jeszcze intensywniej podnosić jakość oferowanych produktów i doświadczeń zakupowych.
- W Diora Acoustics wychodzimy z założenia, że marki luksusowe powinny dążyć do tego, by doświadczenia użytkowników ich produktów były autentycznie wyjątkowe i trwałe. Wymaga to oczywiście innowacyjnego podejścia do biznesu, kreatywności i wielkiej wyobraźni. Świat dźwięków to niezwykle delikatna materia. Każdy z nas posiada inną wrażliwość dźwiękową, poczucie estetyki oraz własne predyspozycje odbioru muzyki. Naszym celem jest dążenie do perfekcji w każdym detalu, z poszanowaniem tradycyjnego rzemiosła – zauważa Paweł Nowakowski, Dyrektor Produkcji marki Diora Acoustics.
Zrównoważony rozwój można realizować w ramach pięciu obszarów, który stanowią ludzie, planeta, dobrobyt, pokój i partnerstwo. Wszystkie obszary można sprowadzić do wspólnego mianownika, którym jest budowa lepszego świata dla kolejnych pokoleń. Realizacja tego celu jest jednak niemożliwa bez współpracy sektora prywatnego, społeczeństwa oraz podmiotów stanowiących prawo.
Jak rodzime marki realizują ideę zrównoważonego rozwoju?
Najwięcej oczekuje się zwykle od najlepszych – marek, które oferują produkty premium. Przykładem może być stosunkowo nowa polska marka Diora Acoustics, wyrosła na gruncie znanej i cenionej Diora Świdnica, wieloletniego dostawcy zestawów oraz obudów głośnikowych najlepszych producentów na świecie. Celem Diora Acoustics jest tworzenie sprzętu Hi-End, który nie tylko spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających melomanów, ale także wprowadzi na rynek zupełnie nowe standardy jakości dźwięku.
Wprowadzając na rynek kolejne linie produktów, Diora Acoustics podchodzi do projektowania i produkcji w sposób przemyślany, nowatorski i odpowiedzialny. Stosowanie konkretnych materiałów, które nie przekraczają określonych norm ekologicznych oraz korzystanie z potencjału najnowocześniejszych technologii, szanujących dostępne zasoby wody i jakość powietrza, to tylko przykłady działań, które znacząco wpływają na efektywność produkcji i realizację celów biznesowych firmy. Dbałość o każdy detal i precyzja działania skutkują najwyższą jakością, tak docenianą przez klientów na całym świecie.
- Nasze zestawy głośnikowe to coś więcej niż tylko masowo produkowane urządzenia do odsłuchu. To portal pozwalający przenosić się w zupełnie inny wymiar doświadczania dźwięków - podkreśla Paweł Nowakowski z Diora Acoustics. - Każdy produkt, który wychodzi spod naszych rąk, jest wynikiem zaawansowanych badań i testów, których celem jest dostarczanie użytkownikom naprawdę niezapomnianych doznań muzycznych w najczystszej i najbardziej autentycznej formie.
W Diora Acoustic większość pracy na liniach produkcyjnych prowadzona jest ręcznie lub półautomatycznie. Wszystkie prace koncepcyjne oraz komponenty, z których powstaje sprzęt, wytwarzane są wyłącznie na terenie Europy. Takie podejście do produkcji to ukłon w stronę zrównoważonego rozwoju, gwarancja najwyższej jakości, ale również oryginalności i unikatowości każdego oferowanego produktu.
Zrównoważony rozwój – standard czy mit?
Zrównoważony rozwój można realizować m.in. poprzez ograniczenie zużywania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych oraz eliminowanie surowców niebezpiecznych lub toksycznych dla środowiska. Ale nie tylko. Jednym z filarów zrównoważonego rozwoju jest społeczeństwo i dążenie do zapewnienia ludziom poczucia dobrobytu i bezpieczeństwa poprzez zapewnienie właściwych warunków pracy i sprawiedliwego wynagrodzenia.
Coraz więcej klientów marek luksusowych zwraca uwagę na realizację wspomnianych celów, zmuszając ulubionych producentów do podejmowania często rewolucyjnych zmian. Klienci są w stanie płacić więcej, zyskując pewność, że firmy z których usług lub dóbr korzystają, działają w sposób etyczny i odpowiedzialny. Kupując bowiem określony przedmiot, reprezentują poprzez swój wybór konkretny styl życia i status społeczny, z którym świadomie się utożsamiają.
![Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_44691077,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
![Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_671520219,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
![DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_428451575,w_182,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
IT i technologie
![](https://www.newseria.pl/files/11111/globallogic-cyberbezpieczenstwo-still3-ram,w_274,_small.jpg)
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gorard-nauczyciele-foto,w_133,_small.jpg)
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
![](https://www.newseria.pl/files/11111/spectis-modulowe-foto,w_133,_small.jpg)
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.