Komunikaty PR

Zrównoważony rozwój w produkcji towarów luksusowych – czy jest możliwy?

2024-09-23  |  01:00
Biuro prasowe

Odpowiedzialność biznesu wobec najbliższego otoczenia i środowiska naturalnego to nie „jednorazowa akcja marketingowa”. To działania przypominające raczej serię drobnych kroków, które dopiero w ujęciu całościowych „robią różnicę”. Jak produkcja dóbr luksusowych może ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko i angażować się w większą troskę o swoje otoczenie? Czy zrównoważony rozwój jest obecnie standardem funkcjonowania, czy sztucznie nadmuchanym mitem, mającym niewiele wspólnego z rzeczywistością? Sprawdziliśmy.

 

Czym jest zrównoważony rozwój w produkcji dóbr luksusowych?

 

Coraz więcej firm oferujących dobra luksusowe deklaruje podejmowanie działań w ramach zrównoważonego rozwoju, czyli szacunku gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Na przestrzeni ostatnich 10 lat, światowi liderzy zaczęli intensywnie zmieniać swoje portfolio oraz stosowane technologie produkcji tak, by jeszcze intensywniej podnosić jakość oferowanych produktów i doświadczeń zakupowych.

 

  • W Diora Acoustics wychodzimy z założenia, że marki luksusowe powinny dążyć do tego, by doświadczenia użytkowników ich produktów były autentycznie wyjątkowe i trwałe. Wymaga to oczywiście innowacyjnego podejścia do biznesu, kreatywności i wielkiej wyobraźni. Świat dźwięków to niezwykle delikatna materia. Każdy z nas posiada inną wrażliwość dźwiękową, poczucie estetyki oraz własne predyspozycje odbioru muzyki. Naszym celem jest dążenie do perfekcji w każdym detalu, z poszanowaniem tradycyjnego rzemiosła – zauważa Paweł Nowakowski, Dyrektor Produkcji marki Diora Acoustics.

 

Zrównoważony rozwój można realizować w ramach pięciu obszarów, który stanowią ludzie, planeta, dobrobyt, pokój i partnerstwo. Wszystkie obszary można sprowadzić do wspólnego mianownika, którym jest budowa lepszego świata dla kolejnych pokoleń. Realizacja tego celu jest jednak niemożliwa bez współpracy sektora prywatnego, społeczeństwa oraz podmiotów stanowiących prawo.

 

Jak rodzime marki realizują ideę zrównoważonego rozwoju?

 

Najwięcej oczekuje się zwykle od najlepszych – marek, które oferują produkty premium. Przykładem może być stosunkowo nowa polska marka Diora Acoustics, wyrosła na gruncie znanej i cenionej Diora Świdnica, wieloletniego dostawcy zestawów oraz obudów głośnikowych najlepszych producentów na świecie. Celem Diora Acoustics jest tworzenie sprzętu Hi-End, który nie tylko spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających melomanów, ale także wprowadzi na rynek zupełnie nowe standardy jakości dźwięku.

 

Wprowadzając na rynek kolejne linie produktów, Diora Acoustics podchodzi do projektowania i produkcji w sposób przemyślany, nowatorski i odpowiedzialny. Stosowanie konkretnych materiałów, które nie przekraczają określonych norm ekologicznych oraz korzystanie z potencjału najnowocześniejszych technologii, szanujących dostępne zasoby wody i jakość powietrza, to tylko przykłady działań, które znacząco wpływają na efektywność produkcji i realizację celów biznesowych firmy. Dbałość o każdy detal i precyzja działania skutkują najwyższą jakością, tak docenianą przez klientów na całym świecie.

 

  • Nasze zestawy głośnikowe to coś więcej niż tylko masowo produkowane urządzenia do odsłuchu. To portal pozwalający przenosić się w zupełnie inny wymiar doświadczania dźwięków - podkreśla Paweł Nowakowski z Diora Acoustics. - Każdy produkt, który wychodzi spod naszych rąk, jest wynikiem zaawansowanych badań i testów, których celem jest dostarczanie użytkownikom naprawdę niezapomnianych doznań muzycznych w najczystszej i najbardziej autentycznej formie.

 

W Diora Acoustic większość pracy na liniach produkcyjnych prowadzona jest ręcznie lub półautomatycznie. Wszystkie prace koncepcyjne oraz komponenty, z których powstaje sprzęt, wytwarzane są wyłącznie na terenie Europy. Takie podejście do produkcji to ukłon w stronę zrównoważonego rozwoju, gwarancja najwyższej jakości, ale również oryginalności i unikatowości każdego oferowanego produktu.

 

Zrównoważony rozwój – standard czy mit?

 

Zrównoważony rozwój można realizować m.in. poprzez ograniczenie zużywania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych oraz eliminowanie surowców niebezpiecznych lub toksycznych dla środowiska. Ale nie tylko. Jednym z filarów zrównoważonego rozwoju jest społeczeństwo i dążenie do zapewnienia ludziom poczucia dobrobytu i bezpieczeństwa poprzez zapewnienie właściwych warunków pracy i sprawiedliwego wynagrodzenia.

 

Coraz więcej klientów marek luksusowych zwraca uwagę na realizację wspomnianych celów, zmuszając ulubionych producentów do podejmowania często rewolucyjnych zmian. Klienci są w stanie płacić więcej, zyskując pewność, że firmy z których usług lub dóbr korzystają, działają w sposób etyczny i odpowiedzialny. Kupując bowiem określony przedmiot, reprezentują poprzez swój wybór konkretny styl życia i status społeczny, z którym świadomie się utożsamiają.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.