Fiserv Polska wyposażył kurierów DHL w aplikację płatniczą PolCard ® Go
4900 kurierów DHL Parcel otrzymało aplikacje płatnicze PolCard Go from Fiserv. Ta zmiana przyczyniła się do zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów i kurierów. Mogą oni teraz przyjmować płatności na jednym urządzeniu, które służy im do obsługi dostarczanych przesyłek. Jest to największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie zrealizowane przez tego agenta rozliczeniowego. To nie jedyna współpraca między firmami. Obecnie DHL Parcel Polska rozwija sieć własnych automatów paczkowych DHL POP Box, dla których rozwiązania płatnicze dostarczył Fiserv Polska S.A., działający pod marką PolCard from Fiserv.
Warszawa, 22 sierpnia 2023 r. Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego szczególnie ułatwia codzienną pracę biznesów, które są w ciągłym ruchu, takich jak właśnie firmy kurierskie, ponieważ pozwala na przyjęcie płatności cyfrowej w dowolnym miejscu i czasie.
- Wprowadzenie nowego rozwiązania znacznie ułatwiło pracę naszym kurierom. Ważny jest również aspekt środowiskowy. Nie generujemy papierowych wydruków, a potwierdzenie transakcji jest udostępniane płacącemu elektronicznie, wraz z opcją śledzenia przesyłki. Ponadto, rozwiązanie to nie wymaga posiadania osobnego urządzenia w postaci terminala ani dodatkowych akcesoriów, takich jak kable czy ładowarki. Dzięki temu poprawiamy komfort pracy naszych kurierów, a także ograniczamy produkcję tzw. elektroodpadów. Nie ma również potrzeby cyklicznej wymiany urządzenia, aplikacja jest aktualizowana oraz wzbogacana o nowe funkcjonalności na bieżąco – mówi Justyna Dąbrowska, manager ds. komunikacji PR i rzecznik prasowy DHL Parcel Polska.
Aplikacja płatnicza PolCard Go przeznaczona jest między innymi dla przedsiębiorców, którzy nie chcą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń płatniczych. Można ją zainstalować w smartfonie lub na tablecie z modułem NFC i systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Z jej pomocą wygodnie i jeszcze bezpieczniej przyjmowane są płatności zbliżeniowe kartą, telefonem lub zegarkiem.
Jak używać aplikacji? PolCard Go umożliwia sprzedawcy akceptowanie płatności na dowolną kwotę. W przypadku transakcji wykonywanych kartami o wartości powyżej 100 zł, które wymagają uwierzytelniania kodem PIN, konsumenci będą mogli go podać bezpośrednio na ekranie urządzenia, którym posłuży się sprzedawca. Jeżeli zdecydują się zapłacić kartą zapisaną na smartfonie lub smartwatchu będą mogli uwierzytelnić płatność na swoim urządzeniu, korzystając z biometrii – skanując twarz lub odcisk palca, bez konieczności wpisywania PIN’u na urządzeniu sprzedawcy, za wyjątkiem transakcji wymuszonych regulacjami. Wprowadzenie rozwiązania PolCard Go daje firmie przewagę jakościową, dzięki innowacyjnym technologiom. Pozwala przedsiębiorcom wyróżnić się na rynku i pozyskać nowych klientów. Dzięki aplikacji PolCard Go odbiorcy przesyłek nie muszą mieć przy sobie gotówki, a kurierzy czują się bezpieczniej, ponieważ nie muszą wozić przy sobie dużych sum pieniędzy i martwić się o wydawanie reszty. Terminal płatniczy w telefonie pomaga dostosować działalność biznesową do preferencji obecnych konsumentów.
- Dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia i współpracy ze strategicznymi partnerami, popularność rozwiązania PolCard Go stale rośnie. Współpraca ta udowadnia, że aplikacja świetnie wpisuje się w potrzeby płatnicze nie tylko małych firm, ale także globalnych marek, takich jak DHL. Jest to jak dotąd nasze największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie. Natomiast wszyscy klienci łącznie wykorzystują już dziesiątki tysięcy aplikacji PolCard Go na ich własnych urządzeniach - mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A. – Co więcej, to nie jedyna współpraca z firmą DHL. Działamy wspólnie także przy obsłudze płatności w automatach DHL POP Box oraz wkrótce wdrożymy aplikację mobilną do nadawania oraz opłacania odbiorów paczek. Ścisłe partnerstwo oraz doświadczenie pozwalają nam dostarczać usługi najwyższej jakości - dodaje.
- Cyfryzacja znacząco zmienia sposób funkcjonowania firm i dokonywania transakcji przez klientów. Ta usługa umożliwia biznesom, bez względu na ich wielkość, a także kurierom i dostawcom usług, przyjmowanie płatności cyfrowych za pośrednictwem smartfonów lub urządzeń POS. Według danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2022 r. aż 99,5% wszystkich transakcji z wykorzystaniem karty stanowiły transakcje zbliżeniowe [1]. Tak wysoki wskaźnik adopcji świadczy o masowej akceptacji płatności zbliżeniowych przez konsumentów. Chcąc zwiększyć zasięg usługi Tap to Phone i przyspieszyć wdrażanie płatności cyfrowych, Visa aktywnie rozwija inicjatywy dla wytwórców, agentów rozliczeniowych, dostawców i potencjalnych użytkowników, wyposażając ich w narzędzia niezbędne do wprowadzania rozwiązań płatniczych – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – Na szczególną uwagę zasługuje włączenie w to przedsięwzięcie kurierów. Technologia Tap to Phone umożliwia im sprawniejszą i bezproblemową obsługę dostaw poprzez łatwą akceptację płatności zbliżeniowych – dodaje.
PolCard from Fiserv rozlicza płatności w automatach paczkowych DHL POP
Na terenie całej Polski DHL rozwija obecnie sieć automatów POP Box (Punktów Obsługi Paczek). Płatności w tych urządzeniach obsługiwane są przez markę PolCard from Fiserv. W niedługim czasie wdrożona zostanie również aplikacja mobilna, która jeszcze bardziej usprawni obsługę. Za nadanie paczki bądź jej odbiór „za pobraniem” będzie można zapłacić bezpośrednio kartą, smartfonem bądź przelewem błyskawicznym na terminalu lub poprzez aplikację zainstalowaną w telefonie czy tablecie. Dodatkowym udogodnieniem jest to, że terminale samoobsługowe w automatach będą posiadać funkcję DCC, czyli płatność w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, jest to najpopularniejsza dodatkowa funkcja terminala dla co trzeciego Polaka.[2]
O Fiserv
Fiserv, Inc. (NYSE: FI) dąży do przekazywania pieniędzy i informacji w sposób, który porusza świat. Jako światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych, firma pomaga klientom w osiąganiu najlepszych w swojej klasie wyników dzięki zaangażowaniu w innowacje i doskonałość w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach oraz Clover® - bazującej na chmurze platformy sprzedażowej oraz do zarządzania biznesem. Fiserv jest członkiem S&P 500® Index i jedną z najbardziej podziwianych firm na świecie według listy World’s Most Admired Companies™ publikowanej przez magazyn Fortune®. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji o firmie.
[1] https://nbp.pl/wp-content/uploads/2023/05/Informacja-o-kartach-platniczych-Q42022.pdf
[2] Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.