Fiserv Polska wyposażył kurierów DHL w aplikację płatniczą PolCard ® Go
4900 kurierów DHL Parcel otrzymało aplikacje płatnicze PolCard Go from Fiserv. Ta zmiana przyczyniła się do zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów i kurierów. Mogą oni teraz przyjmować płatności na jednym urządzeniu, które służy im do obsługi dostarczanych przesyłek. Jest to największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie zrealizowane przez tego agenta rozliczeniowego. To nie jedyna współpraca między firmami. Obecnie DHL Parcel Polska rozwija sieć własnych automatów paczkowych DHL POP Box, dla których rozwiązania płatnicze dostarczył Fiserv Polska S.A., działający pod marką PolCard from Fiserv.
Warszawa, 22 sierpnia 2023 r. Smartfon lub tablet w roli terminala płatniczego szczególnie ułatwia codzienną pracę biznesów, które są w ciągłym ruchu, takich jak właśnie firmy kurierskie, ponieważ pozwala na przyjęcie płatności cyfrowej w dowolnym miejscu i czasie.
- Wprowadzenie nowego rozwiązania znacznie ułatwiło pracę naszym kurierom. Ważny jest również aspekt środowiskowy. Nie generujemy papierowych wydruków, a potwierdzenie transakcji jest udostępniane płacącemu elektronicznie, wraz z opcją śledzenia przesyłki. Ponadto, rozwiązanie to nie wymaga posiadania osobnego urządzenia w postaci terminala ani dodatkowych akcesoriów, takich jak kable czy ładowarki. Dzięki temu poprawiamy komfort pracy naszych kurierów, a także ograniczamy produkcję tzw. elektroodpadów. Nie ma również potrzeby cyklicznej wymiany urządzenia, aplikacja jest aktualizowana oraz wzbogacana o nowe funkcjonalności na bieżąco – mówi Justyna Dąbrowska, manager ds. komunikacji PR i rzecznik prasowy DHL Parcel Polska.
Aplikacja płatnicza PolCard Go przeznaczona jest między innymi dla przedsiębiorców, którzy nie chcą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń płatniczych. Można ją zainstalować w smartfonie lub na tablecie z modułem NFC i systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Z jej pomocą wygodnie i jeszcze bezpieczniej przyjmowane są płatności zbliżeniowe kartą, telefonem lub zegarkiem.
Jak używać aplikacji? PolCard Go umożliwia sprzedawcy akceptowanie płatności na dowolną kwotę. W przypadku transakcji wykonywanych kartami o wartości powyżej 100 zł, które wymagają uwierzytelniania kodem PIN, konsumenci będą mogli go podać bezpośrednio na ekranie urządzenia, którym posłuży się sprzedawca. Jeżeli zdecydują się zapłacić kartą zapisaną na smartfonie lub smartwatchu będą mogli uwierzytelnić płatność na swoim urządzeniu, korzystając z biometrii – skanując twarz lub odcisk palca, bez konieczności wpisywania PIN’u na urządzeniu sprzedawcy, za wyjątkiem transakcji wymuszonych regulacjami. Wprowadzenie rozwiązania PolCard Go daje firmie przewagę jakościową, dzięki innowacyjnym technologiom. Pozwala przedsiębiorcom wyróżnić się na rynku i pozyskać nowych klientów. Dzięki aplikacji PolCard Go odbiorcy przesyłek nie muszą mieć przy sobie gotówki, a kurierzy czują się bezpieczniej, ponieważ nie muszą wozić przy sobie dużych sum pieniędzy i martwić się o wydawanie reszty. Terminal płatniczy w telefonie pomaga dostosować działalność biznesową do preferencji obecnych konsumentów.
- Dzięki wykorzystaniu naszego doświadczenia i współpracy ze strategicznymi partnerami, popularność rozwiązania PolCard Go stale rośnie. Współpraca ta udowadnia, że aplikacja świetnie wpisuje się w potrzeby płatnicze nie tylko małych firm, ale także globalnych marek, takich jak DHL. Jest to jak dotąd nasze największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie. Natomiast wszyscy klienci łącznie wykorzystują już dziesiątki tysięcy aplikacji PolCard Go na ich własnych urządzeniach - mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska S.A. – Co więcej, to nie jedyna współpraca z firmą DHL. Działamy wspólnie także przy obsłudze płatności w automatach DHL POP Box oraz wkrótce wdrożymy aplikację mobilną do nadawania oraz opłacania odbiorów paczek. Ścisłe partnerstwo oraz doświadczenie pozwalają nam dostarczać usługi najwyższej jakości - dodaje.
- Cyfryzacja znacząco zmienia sposób funkcjonowania firm i dokonywania transakcji przez klientów. Ta usługa umożliwia biznesom, bez względu na ich wielkość, a także kurierom i dostawcom usług, przyjmowanie płatności cyfrowych za pośrednictwem smartfonów lub urządzeń POS. Według danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2022 r. aż 99,5% wszystkich transakcji z wykorzystaniem karty stanowiły transakcje zbliżeniowe [1]. Tak wysoki wskaźnik adopcji świadczy o masowej akceptacji płatności zbliżeniowych przez konsumentów. Chcąc zwiększyć zasięg usługi Tap to Phone i przyspieszyć wdrażanie płatności cyfrowych, Visa aktywnie rozwija inicjatywy dla wytwórców, agentów rozliczeniowych, dostawców i potencjalnych użytkowników, wyposażając ich w narzędzia niezbędne do wprowadzania rozwiązań płatniczych – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. – Na szczególną uwagę zasługuje włączenie w to przedsięwzięcie kurierów. Technologia Tap to Phone umożliwia im sprawniejszą i bezproblemową obsługę dostaw poprzez łatwą akceptację płatności zbliżeniowych – dodaje.
PolCard from Fiserv rozlicza płatności w automatach paczkowych DHL POP
Na terenie całej Polski DHL rozwija obecnie sieć automatów POP Box (Punktów Obsługi Paczek). Płatności w tych urządzeniach obsługiwane są przez markę PolCard from Fiserv. W niedługim czasie wdrożona zostanie również aplikacja mobilna, która jeszcze bardziej usprawni obsługę. Za nadanie paczki bądź jej odbiór „za pobraniem” będzie można zapłacić bezpośrednio kartą, smartfonem bądź przelewem błyskawicznym na terminalu lub poprzez aplikację zainstalowaną w telefonie czy tablecie. Dodatkowym udogodnieniem jest to, że terminale samoobsługowe w automatach będą posiadać funkcję DCC, czyli płatność w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, jest to najpopularniejsza dodatkowa funkcja terminala dla co trzeciego Polaka.[2]
O Fiserv
Fiserv, Inc. (NYSE: FI) dąży do przekazywania pieniędzy i informacji w sposób, który porusza świat. Jako światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych, firma pomaga klientom w osiąganiu najlepszych w swojej klasie wyników dzięki zaangażowaniu w innowacje i doskonałość w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach oraz Clover® - bazującej na chmurze platformy sprzedażowej oraz do zarządzania biznesem. Fiserv jest członkiem S&P 500® Index i jedną z najbardziej podziwianych firm na świecie według listy World’s Most Admired Companies™ publikowanej przez magazyn Fortune®. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji o firmie.
[1] https://nbp.pl/wp-content/uploads/2023/05/Informacja-o-kartach-platniczych-Q42022.pdf
[2] Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.