FM Logistic dołącza do sygnatariuszy Karty Różnorodności
Z początkiem 2022 roku przedstawiciele FM Logistic, globalnego operatora logistycznego, podpisali europejską deklarację Karty Różnorodności, potwierdzając tym samym, jak duże znaczenie dla firmy ma otwartość na różnorodność oraz przeciwdziałanie dyskryminacji w miejscu pracy. Promotorem i koordynatorem Karty Różnorodności w Polsce jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizacja pozarządowa działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Karta Różnorodności to dokument promowany przez Komisję Europejską, który zobowiązuje pracodawcę m.in. do przeciwdziałania dyskryminacji w miejscu pracy, realizowania działań na rzecz tworzenia i popularyzacji różnorodności.
Dokument został podpisany z końcem stycznia br. w siedzibie spółki we Mszczonowie, w obecności Marzeny Strzelczak, prezeski i dyrektorki generalnej Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podpisy na Karcie Różnorodności w imieniu FM Logistic złożyli: Blanka Borkowska, HR Director Central Europe, Marta Zonik, Finance Director Central Europe, która w ramach swojej struktury zarządza funkcją Compliance Officera oraz Kukka Kujala-Seitz Chief Compliance Officer FM Holding Corporate.
– Utrzymywanie wysokich standardów we wszystkich naszych działaniach to jeden z celów FM Logistic. W tym duchu, powstał specjalny dokument wewnętrzny, w którym określone zostały standardy postępowania FM Group w zakresie zgodności m.in. z obowiązującymi przepisami prawa, przestrzegania praw człowieka, niedyskryminacji czy etyki, a nawet ochrony środowiska. Przystąpienie do sygnatariuszy Karty Różnorodności to kolejny etap na drodze promowania dobrych praktykach z tego zakresu, które w firmie są obecne od lat - powiedziała Marta Zonik, Finance Director Central Europe, FM Logistic.
– Bliskie, trwałe i oparte na zaufaniu relacje z pracownikami oraz partnerami biznesowymi, to dla nas priorytet. W FM Logistic od lat promujemy takie postawy. Ponadto, jako jeden z nielicznych operatorów logistycznych w kraju, możemy pochwalić się wysokim procentem kobiet wśród pracowników. Dziś, naszej organizacji w Polsce, jest to już ponad 50 proc. Dla nas to bardzo ważny wskaźnik, który potwierdza, że realnie przeciwdziałamy dyskryminacji i tworzymy równe szanse dla wszystkich, odczarowując tym samym wizerunek naszej branży. – mówi Blanka Borkowska, HR Director Central Europe, FM Logistic.
- Bardzo cieszymy się, że firma FM Logistic dołącza do sieci sygnatariuszy Karty Różnorodności. To grono organizacji znających wartość i potencjał różnorodnych pracowników i pracownic, a zarazem świadomych tego, że aby z niego skorzystać, trzeba być otwartym na niekończący się proces doskonalenia. Budowanie włączającej kultury organizacji jest trudną, ale i bardzo efektywną ścieżką rozwoju, która dobrze służy zatrudnionym, pracodawcom i całemu społeczeństwu, coraz częściej bardzo oczekiwaną także przez inwestorów. Życzę więc FM Logistic dużo satysfakcji i wielu sukcesów w tych działaniach, licząc na współpracę i dzielenie się wiedzą w ramach Karty Różnorodności – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce.

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.