Komunikaty PR

Fotowoltaika: Nie tylko “Mój prąd”. Stilo Energy wprowadza dodatkowe zachęty

2020-12-07  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

- Zamówienie naszej instalacji jeszcze w tym roku pozwala na uzyskanie trzech korzyści finansowych - wylicza Wioleta Wardak ze Stilo Energy. - Są to ulga termomodernizacyjna, jednak nie wyższa niż 53 tys. złotych, rabat do 6 tys. złotych dla instalacji fotowoltaicznej o mocy do 10 kW oraz oczywiście oszczędności na rachunku za prąd od pierwszego dnia po uruchomieniu instalacji. Posiadanie własnej elektrowni słonecznej, staje się z każdym rokiem bardziej opłacalne ze względu na stale rosnące rachunki za prąd. Szacuje się, że kolejny rok może przynieść wzrost kosztów nawet do 10%.

Średnia wielkość instalacji kupowanej przez Polaków wynosi około 5,5 kW i zaspokaja potrzeby energetyczne przeciętnej wielkości rodziny. Czasami ograniczenia związane z wielopołaciowymi dachami czy kierunkiem usytuowania budynku lub jego zacienieniem przez pobliskie drzewa, mogą stanowić przeszkody w wykonaniu odpowiedniej wielkości instalacji. Jednak rozwiązania technologiczne stosowane przez Stilo Energy jak np. mikrofalowniki, umożliwiają wykonanie instalacji nawet na skomplikowanych dachach, a w przyszłości kiedy zapotrzebowanie na energię wzrasta z łatwością rozbudować instalację. Myśląc o własnej produkcji prądu, warto jest skorzystać z oferowanych rabatów, dofinansowań i ulg związanych z wytwarzaniem zielonej energii.

Ile może kosztować instalacja fotowoltaiczna po skorzystaniu z promocji Stilo Energy jeszcze w tym roku? Załóżmy, że instalacja ma wielkość 6,4 kW (szacowana wielkość przy średniomiesięcznych rachunkach za prąd na poziomie 300 zł), stawka za 1 kWh wynosi 0,70 zł. Korzystając z promocji Stilo Energy, koszt instalacji może zmniejszyć się o 3200 zł a po jego uwzględnieniu w rocznym rozliczeniu, spowoduje dodatkowe obniżenie nawet do 13 400 zł.

- Oznacza to, że już po 5 latach wydatki na instalację zwracają się, a po kolejnych 5 oszczędności wyniosą 19 800 zł. Po 25 latach pracy system przyniesie ponad 158 tys. zł. oszczędności. Bez rabatu Stilo Energy, instalacja zwraca się dopiero w 8 roku – wylicza Wioleta Wardak.

Trwa fotowoltaiczny boom

Warto zaznaczyć, że według oficjalnych szacunków, do końca 2020 roku udział energii uzyskanej z ogniw fotowoltaicznych miał wynieść w naszym kraju 2GW. Tymczasem już w połowie listopada wartość ta wyniosła 3 GW. Należy spodziewać się kolejnych, szybkich wzrostów, gdyż Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zapowiedział kontynuację programu  “Mój Prąd” w 2021 roku, jednak na chwilę obecną brak konkretnych informacji na ten temat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-04-29 | 01:00

Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki” to nie tylko przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju, lecz również swoisty barometr
Energetyka Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
2024-04-19 | 09:00

Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero

Endress+Hauser, światowy lider w dziedzinie rozwiązań pomiarowych dla przemysłu, weźmie udział w prestiżowym wydarzeniu H2POLAND & NetZero Forum w Poznaniu. W trakcie imprezy
Energetyka Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
2024-04-19 | 01:00

Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska

Zmiany w polskiej spółce z Grupy Axpo. Od kwietnia do zarządu Axpo Polska dołączył Mateusz Marczewski, dyrektor ds. klientów instytucjonalnych w Europie Zachodniej i Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.