Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake
Największa polska sieć niecukierni Fit Cake wprowadza do systemu franczyzowego nowy format - Keto Cake. To odpowiedź firmy na epidemię otyłości, jaka pojawiła się podczas pandemii koronawirusa. Według badań Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w 2020 roku przytyło ponad 30 proc. Polaków.
Jak wynika ze statystyk Instytutu wzrost wagi jest znaczący - średnio o przynajmniej 5 kg, ale też bardzo niepokojący, ponieważ otyli są bardziej narażeni na ciężki przebieg covid-19. Najwięcej kilogramów przybyło osobom w wieku produkcyjnym, ale o zwolnionym już metabolizmie, czyli głównie 40, 50 i 60-latkom.
- To znamienne, ponieważ pozbawieni swojej codziennej aktywności: chodzenia do pracy, regularnych godzin posiłków, treningów, zużywali codziennie o około 500 kalorii mniej. O tyle “odchudzone” powinny być też ich posiłki, ale jak wiadomo, z nudów i stresu zamiast mniej jedliśmy więcej. Wielu osobom waga przyrastała w zastraszającym tempie, nawet
o kilogram miesięcznie - mówi Ewelina Choińska, autorka „lekkich” receptur w Fit Cake i zawodniczka fitness. - Teraz, i z powodu wiosny i optymizmu jaki przyniosły masowe szczepienia, czas się ich pozbyć. Wprowadzamy więc do naszej franczyzy moduł Keto Cake, który pozwala w szybkim tempie pozbyć się nadprogramowych kilogramów.
Sieć zdecydowała się na stworzenie nowej marki, ponieważ dąży do oddzielenia KETO od FIT, z którym jest od początku kojarzona. Dieta ketogeniczna ma bowiem wielu zwolenników, ale często spotyka się też z krytyką.
- Marka Fit Cake wychodzi z ofertą do różnorodnego grona odbiorców. Staramy się, aby każdy człowiek na diecie - nie ważne jakiej - znalazł u nas najzdrowszy odpowiednik tego czego szuka. Fit Cake nie ocenia żadnej z diet, Fit Cake szanuje decyzje zakupowe każdego klienta – mówi współwłaściciel sieci Rafał Kościuk.
Keto Cake dla niecierpliwych
Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i większą wagę przywiązują do zdrowego odżywiania. Wielu przechodzi na specjalne diety, często kontrowersyjne. Triumfy święci weganizm - także z powodów światopoglądowych, ale hitem ostatnich miesięcy jest dieta ketogeniczna. Od dawna była popularna w środowiskach sportowców i osób aktywnych, ponieważ pozwala na przyswojenie z posiłków najwartościowszych dla organizmu składników. Teraz stała się powszechna. Układa się ją tak, by w daniu zwiększyć ilość zdrowych tłuszczy przy równoczesnym ograniczeniu węglowodanów. Zalecana jest także dla diabetyków i osób z insulinoopornością, ponieważ ułatwia kontrolę glikogenu.
- Jej efektem jest szybka redukcja masy ciała, ale też dłuższe uczucie sytości oraz regulacja pracy układu pokarmowego. To dieta dobra dla niecierpliwych - dodaje Ewelina Choińska. - Od dawna wiele naszych ciast jest nie tylko bez cukru, gluten free i wege, ale też keto. Na ostatnie święta Bożego Narodzenia i wielkanocne przygotowaliśmy specjalne keto menu i uświadomiło nam to jak wielkie jest zainteresowanie tego typu słodyczami. Znikały w oka mgnieniu.
W ofercie Keto Cake znajdą się ciasta o zbilansowanym keto składzie, desery w słoiczkach, batony. Już wiadomo, że hitem będzie keto Knoppers, sernik Oreo i donuty ze słonym karmelem.
Keto franczyza to dobry kierunek
Okazało się, że poza klientami keto ofertą zainteresowani są także franczyzobiorcy Fit Cake i inni przedsiębiorcy działający w branży gastronomicznej.
- Pewna inwestorka ze Śląska zdecydowała się na wejście do sieci właśnie ze względu na Keto Cake, ponieważ jest gorącą zwolenniczką tej diety - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake. - Inni nasi partnerzy też sygnalizują, że to dobry kierunek i chcą rozbudować swój biznes o ten moduł.
Keto Cake, jako opcja dodatkowa do już funkcjonujących lokali kosztuje 3,5 tys. zł. Fit Cake mimo niekorzystnej koniunktury w gastronomii rozwija się znakomicie. Podczas pandemii dla wielu osób stało się jasne, że masa ciała i styl odżywiania ma kolosalny wpływ na stan zdrowia. Stąd niesłabnące zainteresowanie niskokalorycznymi słodyczami bez cukru. W pierwszym kwartale 2021 roku, wywodząca się z Białegostoku sieć podpisała 9 umów franczyzowych na nowe punkty. Do końca roku na polskim rynku ma działać 50 Fit Cake (w styczniu było ich 24). Pojawiły się też pierwsze pytania o franczyzę za granicą.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.