Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl
Kancelaria Finansowa LEX prowadzi licznik fundacji rodzinnych dzięki któremu możliwe jest szczegółowe śledzenie trendów związanych fundacjami rodzinnymi w Polsce.
Fundacja rodzinna to rozwiązanie, które ma spełnić dwa fundamentalne cele – zapewnić ciągłość biznesu oraz ochronę majątku. Realizacji tych zadań towarzyszy przekazanie majątku w sposób uporządkowany i zgodny z wartościami rodzinnym.
Fundacja rodzinna w Polsce zyskuje na popularności. Ponad rok temu w życie weszło prawo umożliwiające ustanowienie fundacji rodzinnej, a od tego momentu prawie 1200 fundacji zostało zarejestrowanych i złożono ponad 2000 wniosków o rejestrację. Oznacza to, że czekają na rozpatrzenie kolejne wnioski o wpis do rejestru fundacji rodzinnych nowych podmiotów.
Fundacja rodzinna jest wyjątkową instytucją o całkowicie prywatnym charakterze, która ma za zadanie gromadzenie mienia, zarządzania nim w interesie beneficjentów oraz spełniania świadczeń na rzecz beneficjentów.
Dzięki fundacji rodzinnej można zdefiniować, w jaki sposób skarbiec rodziny będzie zarządzany i jak ma służyć kolejnym pokoleniom. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy chcą zapewnić ciągłość działalności firmy po swoim odejściu.
- Czekaliśmy bardzo długo na uchwalenie ustawy o fundacji rodzinnej, ale biorąc udział w pracach nad ustawą chyba nikt z ekspertów nie zakładał tak dużej popularności fundacji rodzinnej. To świadczy wyłącznie o tym, że fundacja spełnia swoje zadanie, a potrzeba zabezpieczenia biznesu i majątku jest bardzo wyraźna wśród polskich przedsiębiorców – mówi doktor nauk prawnych Małgorzatą Rejmer, Nestorka w Kancelarii Finansowej LEX specjalizującej się w obsłudze i doradztwie firmom rodzinnym. – Trend ten jest tak wyraźny i ciekawy, że zdecydowaliśmy się na uruchomienie licznika fundacji rodzinnych – dodaje.
Licznik zawiera informacje o zarejestrowanych fundacja rodzinnych i złożonych wnioskach. Uwzględnia także liczbę fundacji rodzinnych wykreślonych z rejestru oraz odmów w rejestracji, ale są to w tej chwili zdarzenia marginalne.
Fundacje rodzinne pozwalają na osiągnięcie pewnego stopnia anonimowości w kwestii zarządzania majątkiem, co może być istotne dla przedsiębiorców. Dużą zaletą fundacji rodzinnych jest również możliwość ograniczenia odpowiedzialności przed ewentualnymi roszczeniami wierzycieli bądź sporami rodzinnymi. Wspomniane kwestie nie stanowią przeszkody jednak w gromadzeniu danych o fundacjach rodzinnych i ich analizie. Licznik fundacji rodzinnych nie obejmuje bowiem danych, o konkretnych fundatorach ale zbiorowe dane statystyczne.
- Sami od prawie ćwierć wielu prowadzimy projekty sukcesyjne. Interesujące jest dla nas także spojrzenie globalne. Wierzymy, że fundacje rodzinne na stałe wpasują się w krajobraz polskiej gospodarki. Tym bardziej ciekawe jest jak dalej będzie przebiegł ten proces i jakie trendy mogą się jeszcze zarysować poza widocznym już ogromnym zainteresowaniem na samym początku – mówi doktor nauk prawnych, radca prawny Dawid Rejmer, Sukcesor w Kancelarii Finansowej LEX. Fundacja rodzinna to nie tylko sposób na zapewnienie kontynuacji działalności pojedynczych przedsiębiorstwa, ale także zapewnienia warunków do rozwoju całej gospodarki – dodaje.
Kancelaria Finansowa LEX od lat specjalizuje się w pomaganiu przedsiębiorcom w budowaniu bezpiecznego biznesu na lata – takiego, który skutecznie zostanie przekazany następnemu pokoleniu i będzie źródłem rodzinnej satysfakcji i korzyści przez lata.

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.