Globalny ranking sprzedaży sedanów segmentu E premium. Lexus ES w czołówce
Zmiany na podium światowego rankingu najpopularniejszych sedanów segmentu E klasy premium. W 2019 roku na trzecim miejscu znalazł się Lexus ES. Japońska limuzyna zanotowała ogromny wzrost sprzedaży i wyprzedziła Audi A6. Co więcej, Lexus osiągnął taki rezultat mimo malejącego popytu w całym segmencie.
Lexus ES na trzecim miejscu
W 2019 roku Lexus sprzedał około 190 tys. egzemplarzy modelu ES – podaje na swoim twitterowym profilu (@lovecarindustry) Felipe Munoz, specjalista związany ze słynną firmą analityczną JATO Dynamics. Taki rezultat sprawił, że japońska limuzyna wskoczyła na trzecią pozycję w globalnym rankingu sprzedaży sedanów segmentu E premium. Przed Lexusem ES znalazły się tylko BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E. Tym samym sedan Lexusa wyprzedził Audi A6, którego najnowsza odsłona – tak samo jak nowa wersja japońskiej limuzyny – zadebiutowała w 2018 roku. Dla obu modeli 2019 był zatem pierwszym pełnym rokiem, w którym auta były dostępne w regularnej sprzedaży.
ES kontra A6
Obecnie na rynku znajdziemy piątą generację Audi A6 oraz już siódmą Lexusa ES. Oba auta mierzą niespełna pięć metrów i kosztują w Polsce od około 200 tys. zł. W przypadku niemieckiej limuzyny podstawowym wariantem silnikowym jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM z systemem mild hybrid. Lexus w standardzie oferuje natomiast mocniejszą, 218-konną pełną hybrydę, która jednocześnie zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km/h. W obu autach nie brakuje nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Lexus wyróżnia się na tle konkurenta z Ingolstadt dostępnością cyfrowych lusterek bocznych, w których za pokazywanie obrazu po bokach auta odpowiadają kamery.
Jedyny model ze wzrostem
Przedstawicieli Lexusa może dodatkowo cieszyć fakt, że ES był jednym modelem w piątce najpopularniejszych luksusowych sedanów segmentu E, który w 2019 roku zanotował wzrost sprzedaży. Wynik japońskiej limuzyny był o aż 41% wyższy niż w poprzednim roku. Nie bez znaczenia dla takiego rezultatu było wprowadzenie modelu na nowe rynki, chociażby do Europy, gdzie auto zastąpiło model GS.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.