Komunikaty PR

Globalny ranking sprzedaży sedanów segmentu E premium. Lexus ES w czołówce

2020-06-26  |  12:00
Biuro prasowe

Zmiany na podium światowego rankingu najpopularniejszych sedanów segmentu E klasy premium. W 2019 roku na trzecim miejscu znalazł się Lexus ES. Japońska limuzyna zanotowała ogromny wzrost sprzedaży i wyprzedziła Audi A6. Co więcej, Lexus osiągnął taki rezultat mimo malejącego popytu w całym segmencie.

 

Lexus ES na trzecim miejscu

W 2019 roku Lexus sprzedał około 190 tys. egzemplarzy modelu ES – podaje na swoim twitterowym profilu (@lovecarindustry) Felipe Munoz, specjalista związany ze słynną firmą analityczną JATO Dynamics. Taki rezultat sprawił, że japońska limuzyna wskoczyła na trzecią pozycję w globalnym rankingu sprzedaży sedanów segmentu E premium. Przed Lexusem ES znalazły się tylko BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E. Tym samym sedan Lexusa wyprzedził Audi A6, którego najnowsza odsłona – tak samo jak nowa wersja japońskiej limuzyny – zadebiutowała w 2018 roku. Dla obu modeli 2019 był zatem pierwszym pełnym rokiem, w którym auta były dostępne w regularnej sprzedaży.

ES kontra A6

Obecnie na rynku znajdziemy piątą generację Audi A6 oraz już siódmą Lexusa ES. Oba auta mierzą niespełna pięć metrów i kosztują w Polsce od około 200 tys. zł. W przypadku niemieckiej limuzyny podstawowym wariantem silnikowym jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM z systemem mild hybrid. Lexus w standardzie oferuje natomiast mocniejszą, 218-konną pełną hybrydę, która jednocześnie zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km/h. W obu autach nie brakuje nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Lexus wyróżnia się na tle konkurenta z Ingolstadt dostępnością cyfrowych lusterek bocznych, w których za pokazywanie obrazu po bokach auta odpowiadają kamery.

Jedyny model ze wzrostem

Przedstawicieli Lexusa może dodatkowo cieszyć fakt, że ES był jednym modelem w piątce najpopularniejszych luksusowych sedanów segmentu E, który w 2019 roku zanotował wzrost sprzedaży. Wynik japońskiej limuzyny był o aż 41% wyższy niż w poprzednim roku. Nie bez znaczenia dla takiego rezultatu było wprowadzenie modelu na nowe rynki, chociażby do Europy, gdzie auto zastąpiło model GS.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.