GLS otwiera 46 filię w Polsce
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Operator kurierski zagęszcza sieć w południowo-wschodniej Polsce. W ciągu trzech lat planuje otworzyć ok. 20 kolejnych oddziałów w całym kraju.
Najnowsza filia GLS Poland znajduje się w Zamościu przy ul. Strefowej 9. Jest wyposażona
w 32 bramy kurierskie, trzy bramy rozładunkowo-załadunkowe oraz magazyn o powierzchni 900 mkw. Przepustowość obiektu wynosi 6 tys. przesyłek dziennie. Paczki z zamojskiego oddziału operatora będzie codziennie obsługiwało ok. 20 kurierów oraz dwa samochody wahadłowe. Co ważne, filia jest zlokalizowana w miejscu z dobrym dostępem do dróg krajowych nr 17 i 74.
– Oddział w Zamościu znajduje się niemal w równej odległości od naszych filii w Lublinie i Przemyślu. Będzie obsługiwał przede wszystkim południową część województwa lubelskiego. Systematycznie zagęszczamy sieć operacyjną, by była jak najbardziej elastyczna. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącego wolumenu przesyłek B2C. Chcemy być jak najbliżej klientów. Ich oczekiwania i potrzeby są w centrum naszej uwagi, i jest to punkt odniesienia również w przypadku planowania inwestycji infrastrukturalnych – mówi Małgorzata Markowska, promotion & communication manager w GLS Poland.
Z tego powodu GLS intensywnie rozwija również sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka. W tej chwili dostępnych jest ok. 4500 tego rodzaju punktów w całej Polsce. Działają w modelu shop-in-shop, czyli w istniejących sklepach lub punktach usługowych, bardzo dobrze zlokalizowanych komunikacyjnie, z godzinami otwarcia dogodnymi dla nadawców i odbiorców indywidualnych. Dodatkowo GLS prowadzi firmowe punkty Szybkiej Paczki zlokalizowane w samych centrach Krakowa i Wrocławia oraz na os. Oświecenia w Poznaniu.
Rozbudowują infrastrukturę bazową
GLS stawia na konsekwentny rozwój na polskim rynku. Rozbudowa infrastruktury bazowej jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy. W 2020 r. GLS Poland otworzył trzy nowe filie, a w ubiegłym roku kolejne cztery. Aktualnie, łącznie z nowym oddziałem w Zamościu, ma już 46 tego typu obiektów. To nie koniec inwestycji w tym zakresie. Firma ma w planach również budowę nowego centrum regionalnego, które będzie zlokalizowane na Górnym Śląsku, a w nieco dalszej perspektywie budowę nowej centralnej sortowni.
– Zakładamy, że będzie działać już w latach 2023-24. Zamierzamy też sukcesywnie otwierać nowe filie, zarówno własne, jak i partnerskie. W ciągu trzech lat chcemy ich mieć dodatkowo ok. 20, a więc blisko 50% więcej niż obecnie – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Podkreśla, że firma planuje inwestycje w wieloletnim cyklu. – Jeśli założymy, że w ciągu trzech lat rynek urośnie o 30 proc., to trzeba odpowiednio zwiększać przepustowość i efektywność sieci operacyjnej, czyli inwestować w infrastrukturę bazową, a także rozwijać flotę oraz wdrażać narzędzia cyfrowe do dalszej optymalizacji procesów – podsumowuje Tomek Zwiercan.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.