GLS Poland i Morele rozpoczęły współpracę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska GLS Poland jest podstawowym partnerem Morele w zakresie realizacji dostaw do klientów.
Współpraca pomiędzy Morele i operatorem kurierskim opiera się na kilku strategicznych założeniach i celach. Z punktu widzenia sklepu internetowego kluczowe znaczenie ma efektywność dostaw do klientów. – Zależało nam na wzroście liczby przesyłek przekazanych naszym Klientom już następnego dnia. GLS w tym przypadku ma dość wysoką, o ile nie najwyższą doręczalność na rynku kurierskim – mówi Mateusz Kapusta, dyrektor logistyki w Morele. Jak dodaje, firma kurierska GLS Poland odpowiada za dostarczenie klientom w kolejnym dniu roboczym wszystkich produktów (o standardowym wymiarze i wadze do 30 kg) wysyłanych z magazynu Morele. Jeśli chcemy cieszyć się przesyłką już następnego dnia, to konieczne jest złożenie zamówienia do godz. 21:00 i skorzystanie z opcji dostawy kurierem w ciągu 24 godzin.
– Dysponujemy elastyczną siecią operacyjną, pozwalającą nam m.in. na odbiór przesyłek w późnych godzinach. Stale udoskonalamy też rozwiązania w ramach logistyki ostatniej mili, co bezpośrednio przekłada się na skuteczność, czyli wysoki poziom doręczeń – mówi Mirosław Wania, key account manager GLS Poland. Wśród tych rozwiązań wymienia opcje dostawy ważne szczególnie dla odbiorców indywidualnych. To m.in. możliwość przekierowania paczki, kiedy jest już w drodze, właściwie do ostatniej chwili, odstawienia przesyłki we wskazanym przez odbiorcę, bezpiecznym miejscu czy dowiezienia jej przez kuriera do jednego z punktów Szybkiej Paczki, w celu odbioru indywidualnego. – Punkty są doskonale zlokalizowane i skomunikowane oraz otwarte w godzinach dogodnych dla odbiorców indywidualnych. Ta forma odbioru staje się coraz popularniejsza – zaznacza Mirosław Wania.
GLS Poland stale rozbudowuje sieć takich punktów. Działa ich dziś w Polsce już około 4,5 tys., a w całej Europie, w ramach międzynarodowej sieci operatora, obejmującej 41 krajów – ponad 25 tys.
Współpraca GLS Poland i Morele rozpoczęła się na początku grudnia ubiegłego roku, czyli w szczycie sezonu sprzedażowego, który zarówno dla branży e-commerce, jak i firm kurierskich jest okresem bardzo intensywnej pracy. – Zależy nam na tym, aby być wiarygodnym sprzedawcą, w związku z tym musimy opierać się na rzetelnym partnerze w doręczaniu paczek. Współpracę z firmą GLS Poland rozpoczęliśmy w okresie przedświątecznym. Z pewnością cieszy fakt, że w tym gorącym dla naszej branży czasie nie odnotowaliśmy jakiegokolwiek spadku doręczalności przesyłek. Przy współpracy z naszym nowym partnerem, oprócz wiarygodności, doceniamy dobrą komunikację z pracownikami firmy GLS – zaznacza Mateusz Kapusta.
Operator systematycznie rozwija swoje usługi i dostosowuje je do potrzeb sektora e-commerce. – Klient jest zawsze w centrum naszej uwagi. W przypadku e-commerce mamy świadomość, że doręczenie przesyłki jest postrzegane jako finalizacja procesu zakupowego, czyli integralny element customer experience. Dlatego przywiązujemy tak dużą wagę do rozwiązań wygodnych i elastycznych z punktu widzenia odbiorców indywidualnych. W tym sensie dostarczamy coś więcej niż paczki – podsumowuje Mirosław Wania.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
O Morele
Firma Morele powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działająca w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace). Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną, dostarczając znakomitą wartość dla klientów oraz sprzedawców. Eksperci oraz społeczność Morele wspierają klientów w wyborze produktów precyzyjnie spełniających ich potrzeby, dzięki czemu spółka osiąga bardzo dobre wyniki w obszarze customer experience.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.